Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    Slakke søndager er bra for sløy jazz.... Barneselskap etterpå. Har tatt frem hørselvernet :cool:


     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Hmmmmm.... Thenk Hvor Mange Think STATEN kunne ha bygget/subsidiert/gitt bort for den formuen de nå har ødslet bort på avgiftsunnalurerene som de (Statsfinansierte Eierene Av Lady Shavere = Tesla mm aka Grand Tour) nyter godt av. HÆlve Norge kunne rullet rundt i Gratis - Thenkere. Hej Då NÅrje...

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    Live is "Da Stuff" - nesten alltid bedre enn studio.


     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    Hmmmmm.... Thenk Hvor Mange Think STATEN kunne ha bygget/subsidiert/gitt bort ffor den formuen de nå har ødslet bort på avgiftsunnalurerene som de (StatsfinansierteEierene Av Lady Shavere = Tesla mm aka Grand Tour) nyter godt av. HÆlve Norge kunne rullet rundt i Gratis - Thenkere. Hej Då NÅrje...

    Visjonære politikere i Norge? Det nærmeste vi kom var avdøde Opseth som fikk svidd av noen milliarder på tuneller - ut til hytta :cool:

    Kampai!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    Vær snill nå ellers kommer jeg og heller diesel på Guzzien din :D
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Det har du ikke samvittighet til:rolleyes:
    Du hadde vel bare blitt stående å stryke den blanke handbanka tanken:cool:
    Det hadde jo uansett ikke vært store jobben reversjert ugangen.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23


    Kessel is leavin' - and so am I! Barneselskap...:p


     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Visjonære politikere i Norge? Det nærmeste vi kom var avdøde Opseth som fikk svidd av noen milliarder på tuneller - ut til hytta :cool:

    Kampai!
    Ja, en kunne være enig eller uenig med Opseth men dyktig og flink (som svært mange vestleninger) til å drive igjennom saker var han og det står det stor respekt av selv om han etter min mening kanaliserte vel mm (mange miliarder) over til monumentet over seg selv. Hadde han pøst noen av disse i Oslo gryta på det tidspuktet hadde vi kanskje ikke hatt De Gale til å sno oss for kronasjer på samme måten- men hvem vet - bare der står MILJØ i en eller sammenheng i dag er alle som helst nede i låmmen din umiddelbart...

    Takk for det fine monumentet over deg selv Opseth, sånt liker vi!

    Skjermbilde 2017-12-10 kl. 12.54.42.jpg


    Skjermbilde 2017-12-10 kl. 12.54.24.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    Så frekt... så enkelt... Den årvåkne forumist har kanskje fått med seg at jeg er ihuga fan av Ahmad Jamal - denne giganten innen pianojazz, med 85 års pianospilling å se tilbake på. Og han virker fortsatt! Mannen begynte å spillepiano da han var tre, og fyller 88 juni neste år. Fantastisk. Og kanskje det beste; han har alltid hatt en innovativ spillestil, selv på standard repertoar, og maktet å få ting til å låte friskt og nyskapende. Kjennetegnet på en stor musiker. Chops så det holder, men bruker de ikke alltid eller kontinuerlig som en del andre jazzutøvere, og da blir det desto mer smakfult.

    HØR på dette - liveopptak fra '58 - så minimalistisk og elegant, tilbakelent..mesterlig. At the Spotlite, dobbeltalbum. Slukets Musthave serie

    For den eleverte vinylfantast kan jeg som en liten sidekommentar nevnte at jeg TROR jeg har hele hans produksjon på vinyl :cool:

     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.680
    Antall liker
    1.782
    Torget vurderinger
    1
    Amhad live in Vermont 58 var en som fikk opp øyne og ørene mine for kvalitets jazz, og det var vel i denne tråden den ble nevnt vis jeg ikke tar feil.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    Kan nok stemme det ja. Alle spiller standard artistene - men mye av den virkelig interessante musikken er å finne blant de som ikke eslet "Hall of Fame" i like stor grad.
    Hold utkikk etter flere slike fra Slukets "Musthave" series (c) Sluket :cool: Gull i en tid preget av mye gråstein.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    Smooth as Hell - perfekt nattjobbemusikk! Gutta ER gode på horna sine :D

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    Menn som lager sin egen majones er enten...... well, go figure :rolleyes: - eller så er de reflekterte oppegående karer som er opptatt av kvaliteter ved alle aspekter av livet! Og over middels glade i god mat! ;)
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Så frekt... så enkelt... Den årvåkne forumist har kanskje fått med seg at jeg er ihuga fan av Ahmad Jamal - denne giganten innen pianojazz, med 85 års pianospilling å se tilbake på. Og han virker fortsatt! Mannen begynte å spillepiano da han var tre, og fyller 88 juni neste år. Fantastisk. Og kanskje det beste; han har alltid hatt en innovativ spillestil, selv på standard repertoar, og maktet å få ting til å låte friskt og nyskapende. Kjennetegnet på en stor musiker. Chops så det holder, men bruker de ikke alltid eller kontinuerlig som en del andre jazzutøvere, og da blir det desto mer smakfult.

    HØR på dette - liveopptak fra '58 - så minimalistisk og elegant, tilbakelent..mesterlig. At the Spotlite, dobbeltalbum. Slukets Musthave serie

    For den eleverte vinylfantast kan jeg som en liten sidekommentar nevnte at jeg TROR jeg har hele hans produksjon på vinyl :cool:

    Fy faen jeg skvatt ;) Så stille å rolig start. Plong!! Herlig plate, takk for tips!!
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Slakke søndager er bra for sløy jazz.... Barneselskap etterpå. Har tatt frem hørselvernet :cool:


    Fredag ettermiddag etter jobb, sliten og jævlig, så må jo dette være balsam for sjela!
    Nydelig musikk!
    Den sklir rett inn på favorittlista mi ;)
    Var det denna du sovnet til i ettermiddag Sluket?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    hehe... neida, jeg fikk akkurat inn en bolk med Steve Gadd CD'er hvorav et par jeg ikke hadde hørt, så jeg fyra peis & anlegg etter (tabbe) prøvesmaking av ribbetyper i egenskap av testpilot for julemat.... Det gikk som det måtte. Hørte første kuttet på første skiva, våknet en time senere - peisilden var dødd ut og colaen var ikke engang åpnet! :D Men prøver igjen om noen minutter. Skam den som gir seg sa kjerringa og satte seg på brannslukkeren!

    Ja var ikke den Jamal skiva barsk? En fantastisk musiker. Du er hjertelig velkommen til en jamal aften - men hold sildestruperen fra Bo- og Behandlingssenteret 100 m. lenger opp unna - han har ikke ro i ræva et sekund og bare peser rundt etter at hans 5 min. fokusvindu er brukt opp!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.296
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Menn som lager sin egen majones er enten...... well, go figure :rolleyes: - eller så er de reflekterte oppegående karer som er opptatt av kvaliteter ved alle aspekter av livet! Og over middels glade i god mat! ;)
    Ja. Og spesielt i majones. Og spesielt majones til jul. Til solide posteier med sylteagurk, sursild med løk og kryddersild, gravlaks, fårerull, julesylte med rødbet.
    Og til årets røykelaks, som ankom i en kasse idag.
    Villaks selvfølgelig, fra gamle venner på Skår i Granvin.
    Ekta Skåramat
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    Jeg bestiller en røkelaksside derfra, for å prøve.
    Deng på deg hvis den ikke leverer! Er den god så slipper du deng :)


    drooling_homer.gif
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.296
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg bestiller en røkelaksside derfra, for å prøve.
    Deng på deg hvis den ikke leverer! Er den god så slipper du deng :)
    Det pleier å gå unna, og kan nok være tomt.
    Ring dem, first thing in the morning!
    Og er det kona på garden så hils fra meg, kanskje det hjelper :)
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Ja var ikke den Jamal skiva barsk? En fantastisk musiker. Du er hjertelig velkommen til en jamal aften - men hold sildestruperen fra Bo- og Behandlingssenteret 100 m. lenger opp unna - han har ikke ro i ræva et sekund og bare peser rundt etter at hans 5 min. fokusvindu er brukt opp!
    Hehe, tar gjerne i mot tilbudet ditt jeg. Vet at du sitter med en gullskatt, både når det gjelder musikk, og ikke minst anlegget ditt. Men, jeg er i absolutt motfas med skurken oppi lia, jeg sovner kanskje i go'stolen din, og det er neppe noe du vil oppleve. Min bedre halvdel sier at jeg da ser ut som en slagpasient ;). Best å sørge for at det ikke er på en fredag da :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    Her sovner nok ingen i godstolen nei! De som ser signe ut kvikner gjerne til igjen ved litt seriøs dB behandling :cool: Og pasienter - vel, det er vi alle på en eller annen måte. Kjenner meg igjen i andre folks beskrivelser av meg selv :D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    Jobber med teknisk praktiske og estetiske endringer i 'Teket for tiden. Akkurat nå er det de to vindusfeltene som skal til pers, med oppadstigende plissegardiner. Eneste smarte, da de sidehengslede vinduene som slår inn i rommet bare har en klaring på noen mm.


    gardiner kjeller 2.jpg





    Feltet mellom vinduene får profiler som matcher gardinene når de skyves helt opp.

    gardiner kjeller 3.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    SlukStyrt - The Ultimate!

    Gjelder bare å finne produsent/leverandør som har akkurat det jeg trenger, drullion varianter der ute og som alltid et helsikes kaos å finne ut av.

    Dagens netthandelsamfunn handler om å være detektiv og researcher... der vi før fysisk gikk til en butikk og snakket med kompetente folk og fikk hjelp.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Det blir strøkent. I og med at du legger de utenfor vinduene vil du også slippe lys i kantene som du normalt får ved å montere de innenfor karmen.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    Intelligent observert, og det var også hensikten. Ser bedre ut og fjerner strølys samt at styrewire går godt klar av vindusfeltet selv ved fullt åpent vindu.
    Blir det strøkent så gjør jeg det samme i rommet før Slukoteket.
     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Hva med et par Folkevogn vinduer (787 Dreamliner). Koster vel en liten Accuphase eller noe men....


    Også tilgjengelig som regulerbar film inkl JallamuZikk...:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    Glass med tilleggsegenskaper har mye for seg, varme, vaskefritt, opalisering osv. osv. Men ikke her på disse to små feltene. Ikke nødvendig og bare kompliserende.


    Her sees vinduene - med kun mm. klaring til taket i rommet.

    1513163892095_PART_1513163892050.jpg
     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Oki. De har forøvrig plisségardiner på Ikea (Fandens Forgård ja :) ) som jeg mener å huske kan tilpasses med sax.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.603
    Antall liker
    103.134
    Torget vurderinger
    23
    Sluket på IKEA (!!)

    Ja, du leser riktig! Og det har en enkel forklaring, sånn ca. en gang i året bunkres det standard servietter og telys, stor type - i mengder, og da er IKEA greit fordi servietene er og blir standard hvite servietter i stor pakning, og fordi de store telysene med 9 timers brenntid faktisk er de beste jeg har prøvd. De brenner helt rent og klart (parafin) i hele 9 timer, kommer i hendige 24 pakninger i klar plast og koster nada i forhold til merkevarer. Altså IKEA.

    Men, kun fordi kvaliteten er lik/bedre enn andre ting og pris/tilgjengelighet stemmer. Bare å laste på og trille rett ut. Der finnes skjær i sjøen dog;

    - selv om jeg var tidlig ute så var parkeringsplassene fulle allerede
    - sulten så jeg bestemte meg for en lunsj der først, hørt positive ting. Vel, ribba var like godt stekt og uspiselig som kokken... og dyr! 189,-
    - selvbetjeningskassene som jeg alltid bruker da handelen begrenser seg til nevnte to ting... STENGT! Dermed var det et kvarters kassekø :mad:
    - mange gode produktideer å se, men as usual, kleine utførelser, hakket underdim rent størrelsesmessig, TO hakk materialmessig...
    - en jævlig labyrint, umulig å ta shortcuts og ikke enkelt å orientere seg. Du MÅ følge leden liksom...
    - før var IKEA flatpakket, DIY og billig, nå beveger de seg bort fra det rendyrkede, tiltransport, monteringstjenester osv. Og DET koster!!!!

    Det mest autentiske og uforfalskede; Dassen! Så ut som en dass, luktet som en dass og full av dritt! WYSIWYG så til de grader.

    IKEA er egentlig en mikroutgave av verden, liv & levned. Cherrypickin' strongly recommended.

    Den årlige torturen er unnagjort. Nesten uten skader. Oppsumert; vondt i ryggen der barnevogna til en feit ung tobarnsmor traff meg der hun valset av gårde ivrig tastende på mobilen uten å ense andre mennesker. Blåmerker og hevelser på venstre lår etter de skarpe hjørnene på barkrakken i kafeen. Akkurat litt for høy selvsagt. Sår på knokene etter sprekken i nevnte barkrakk, akkurat litt for liten til normale mannfolkhender... Muskelstrekk i høyre underarm etter å ha forsøkt å skjære opp ribbebitene fra Store Norske...
    I tillegg - melk utover lunsjen da serveringsbrettet i plast hadde slått seg slik at ved påføring av muskelkraft for ribbedeling så vippet brettet opp i motsatt ende og veltet melkeglasset! Med andre ord, alt er som det skal være i denne selvpineranstalten på Furuset.

    Norge er i rute!
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn