Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, da er dagen kommet for å male byen rød. Eller hvilken som helst farge du har i bøtter og spann i garasjen. ;)


    Gratulerer med dagen, slukster!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.798
    Torget vurderinger
    23

    old.png



    Takk takk alle sammen! For en fin weekend - OVK julebord på fredag, kjempeparty i går
    og i kveld blir det kirkekaffe med vafler etter min favorittoppskrift. Vel - ikke ekte kirkekaffe,
    har tjukke slekta boende rett ved Kampen kirke derav konseptet :cool:

    Dere skulle ha opplevd gårsdagen her, Slukfruens gave var..... - et barneselskap!
    Kids know how to party - det skal jeg love dere! Innendørs tornado eller
    en tsunami uten vann er det som best beskriver greia. 90 dB - no problem!

    For en gamling på utgående er det så forfriskende å se et halvt dusin småttinger herje
    fritt, innendørs telt, fri turning i møblene, et HAV av godterier, leker (perfekt timing, JJ)
    spill, instrumenter, pølser, is og brus - alt sammen i en seks timer lang happening.
    Barna er fremtiden, og speiler gårsdagens samling tider som skal komme så
    har vi ikke mye å engste oss for, det er helt sikkert! Et helt lite mikrokosmos
    av sosialisering, diplomati, omsorg, hierarki, grupperinger og alt annet
    vi voksne driver med og har satt fine ord på. Men her altså i vennlige
    og siviliserte former uten skjulte agendaer eller mistenksomhet.
    Tenk om vi kunne lære mer av barna og ikke omvendt!

    Av sted til vafler! Og stell ikke til for mye helsike i kveld nå da, dere rørkabelVUkranglefanter. :cool:


    En grattis til Drossel hører også med - flæskesvær og Gammel Dansk er avsendt!​
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Ang Post #12765;
    BEKYMRINGSMELDING, BEKYMRINGSMELDING, BEKYMRINGSMELDING!

    Hva holder på å skje med haue ditt - blautfiskvibbene begynner virkelig å skremme meg nå - who to turn to now?

    Ta deg nå sammen, Lillegutt!


    BB
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.798
    Torget vurderinger
    23

    Takk takk nok en gang... tar ingen ende dette, som han sa (FYLL INN SELV)


    I egenskap av skjønnliteraturelsker ble jeg tildelt en bok
    i anledning dagen;


    ramma.png


    Rapport følger (med mindre innholdet strider mot HFS' reglement...)
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.055
    Antall liker
    2.834
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Nesten i siste liten...
    men skitt la gå:
    Grattis med dagen!
    Dykk e ein berikels!
     

    wizardm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.10.2003
    Innlegg
    256
    Antall liker
    150
    Sted
    Tromsø
    Gratulere med dagen !

    ps ! herr Sluk , nesten alt i din tråd strider mot regelverket på sentralen og landet forøvrig ......

    Er jo derfor vi er her !

    Mvh

    Morten .
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.798
    Torget vurderinger
    23
    Nesten i siste liten...
    men skitt la gå:
    Grattis med dagen!
    Dykk e ein berikels!
    Helsike, nå ble jeg sulten - leste feil, synes det sto bakkels!!! Thanks anyway!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.798
    Torget vurderinger
    23
    Ny byggetråd - upløyd mark for en gammel knark

    Yikes! Har tenkt å utvide både horisonten, magamålet og anlegget i jula og trenger gode råd! Horisonten og magamålet har jeg rimelig koll på egentlig, det er verre med resten av greia, nemlig utvidelse av bruksområdet på hovedanlegget. Vi snakker om muligheten til å spille av musikk ikke bare i tokanls utgave men kanskje også flerkanaleri.... har vært litt rundt og sjekket diverse installasjoner og dette er absolutt interessant.

    I den anledning startes neste uke byggetrådene "Sidehøyttalere for de som ikke har plass bak" - og "Høyttaleren som interesserer meg midt i..."

    Som den observante leser allerede har forstått så er det snakk om side- og senterhøyttalere til rent musikkbruk, ikke regulær film osv. 16 Hz og andre imponatoreffekter er m.a.o. ikke nødvendig. Er helt grønn på behov/kravspec. så her er det anledning for alle surrehuene å briljere med sine kunnskaper!

    Dere er herved advart. Stay tuned.
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Yikes! Har tenkt å utvide både horisonten, magamålet og anlegget i jula og trenger gode råd! Horisonten og magamålet har jeg rimelig koll på egentlig, det er verre med resten av greia, nemlig utvidelse av bruksområdet på hovedanlegget. Vi snakker om muligheten til å spille av musikk ikke bare i tokanls utgave men kanskje også flerkanaleri.... har vært litt rundt og sjekket diverse installasjoner og dette er absolutt interessant.

    I den anledning startes neste uke byggetrådene "Sidehøyttalere for de som ikke har plass bak" - og "Høyttaleren som interesserer meg midt i..."

    Som den observante leser allerede har forstått så er det snakk om side- og senterhøyttalere til rent musikkbruk, ikke regulær film osv. 16 Hz og andre imponatoreffekter er m.a.o. ikke nødvendig. Er helt grønn på behov/kravspec. så her er det anledning for alle surrehuene å briljere med sine kunnskaper!

    Dere er herved advart. Stay tuned.
    Kan du ikke bare plukke deler fra denne pakken Sony 5.1 hjemmekino 3D Blu-ray BDV-N5200W (sort) - Hjemmekino og lydplanker - Elkj?p :)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.392
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Godt og se at du er i stand til å endre mening:):):)

    FOSTEX FE203En-S Special Limited Edition GT Fastback Bells & Whistles

    Sitat fra SannaX

    Sitat fra pengesluk
    I tillegg til lista du har satt opp , SannaX, er det nok tre par til.. 8) 8) 8) 8) You do the math...



    Hø!? Den lista skal HEL få æren av..jeg skreiv meg bare på. Enda 3 til? Skal du til med surround? :eek: ::) ;D



    Joda, men det var du som posta'n sist og for letthets skyld så refererte jeg bare til den!

    Surround? SURROUND?? Nu sank De meget i min aktelse, Herr SannaX, bare ved slik kjettersk tankegang.. Det nærmeste jeg vil komme surround er vel når folket samles RUNDT kista :eek: :eek:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.798
    Torget vurderinger
    23
    Nei Vidarje - ikke endre mening. Det er ikke surround som i vanlig fullsize utgave for film det er snakk om, kun tilleggsinfo i forbindelse med musikkvideoer.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Grattis, Sluket! (om enn litt sent). Prøvde meg med en juleselskapsinvitasjon litt lenger opp i tråden, men den tror jeg muligens har gåt under radaren? Men, den gjelder fremdeles!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.798
    Torget vurderinger
    23
    I helsike - denne har sneket seg inn uten at jeg registrerte den!!! Bekymret nå, hvordan kan slik livsviktig info bli hengende?

    Tradisjonen tro er tradisjoner til for å holdes! Swiftinnens prisbelønnede DIY innsatser på kjøkkenet er årets højdare i så måte og passer alltid, BigS Tror jeg skal utstede et s.k. "Autopass" - er det ikke noe som heter det? Og de smørkremgreien er alene verdt å nulle ut alle avtaler i desember for ;)

    Det er vel kanskje på tide å vedlikeholde vår juletradisjon? Akevittsild, kyllingleverpaté, stykkestekt ribbe m.m. ? Kanskje jeg også skal be fruen å starte forberedelsene til smørkemsbiskviene?

    Passære?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.798
    Torget vurderinger
    23
    Takk takk! Halsbrannen er akkurat slukket!
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.713
    Torget vurderinger
    96
    Det er egentlig ikke så stor forskjell på krav til senter/surround for film og musikk. Det varierer voldsomt hvor mye som skjer i kanalene, alt etter hva produsenten har ønsket. Helt generelt vil jeg si at du trenger noe som kan røre på seg litt ned til 50-60 Hz for senter og side/bakhøyttalere. Og god kvalitet, og helst noe som ikke ligger alt for langt unna hovedhøyttalerne i klang. Men det bestemmes jo litt av rommet og de akustiske forhold også. Du har spennende tider i møte :)
    Er kommersielle kassehøyttalere helt utelukket, skal du bygge alt selv?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.798
    Torget vurderinger
    23
    Det er egentlig ikke så stor forskjell på krav til senter/surround for film og musikk. Det varierer voldsomt hvor mye som skjer i kanalene, alt etter hva produsenten har ønsket. Helt generelt vil jeg si at du trenger noe som kan røre på seg litt ned til 50-60 Hz for senter og side/bakhøyttalere. Og god kvalitet, og helst noe som ikke ligger alt for langt unna hovedhøyttalerne i klang. Men det bestemmes jo litt av rommet og de akustiske forhold også. Du har spennende tider i møte :)
    Er kommersielle kassehøyttalere helt utelukket, skal du bygge alt selv?
    Kommersielt er ikke aktuelt selvfølgelig. Slikt skrammel skal ikke i hus selv om dette er en sekundær sak i forhold til hovedanlegget. En senterkanal kunne tenkes utformet på en slik måte kanskje...? :cool:

    s2.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.798
    Torget vurderinger
    23
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Rundt regna en 150 cm bred senter står det respekt av... og med den bestykningen som er beregnet og stå i...
    Er ikke for mange av DET kaliberet.......:cool:
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn