Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.274
    Antall liker
    9.081
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11

    Burde vært postet på OB-BB sin side men han er blitt en feiging så da tar jeg den på egen kappe.....


    1. Nordlendingen våkna etter narkosen og oppdaga at han har kateter. Han røska tak i en sykepleier å spørr:" Kainn du i hælvette førtæl meg, har dåkk førtøyd kuken!?"

    2. En neger stod å drakk cola, og en narvikværing kommenterte i det han passerte:"Jasså din sotkvest, du står her å fyll på farge?"

    3. Nordlendingen: Klart æ har brennvin på rommet! Får æ mæ kvinnfolk kan æ jo ikkje bærre by på tørre kuken...

    4. Hva er likheten mellom slapp kuk og dårlig lutefisk? Begge deler vokser i kjeften!

    5. Hva får du om du putter tre damer med sure fitter i en Opel omega? Omega3fettsyre.

    6. På finnmarksvidda oppdaga samen en neger som satt på huk med skikkelig diaré. "Ka faen!" skreik samen "Smelta du!!?"

    7. Romantisk nordnorsk sjekketriks: Kom hit du med dein saftie slængfetta, så ska æ tramp spærmslægga i dæ såpass du får dæ nån kraftige meter arbeidskuk!

    8. Brev fra homsefestivalen i Tromsø: "Kjære mamma. Æ har det kjempearti her. Har ikke hatt ro i ræva sia æ kom..."

    9. Du vet du er nordlenning når du grille i snøkov, drikk dæ full i flyet, spyr i bussen, går med sokka i sandalan og e meir redd førr tollera enn terrorista.

    10. Hvorfor har samene så flate kukhoder? Jo, fordi de må klaske mygg når de runker på vidda.

    Sjeldent hørt en Narviking være så beskjeden i språket at han bruke ordet sotkvest om en litt mørkere sak.. ;)

    En narvikværing kommer inn på kjøpesenteret i Narvik for å handle. Her treffer han en smellvakker blondine som smiler og vinker til han. Han klarer ikke å plassere henne, så han sier: - Unnskyld...... kjenner vi hverandre? Hun svarer: - Det kan tenkes jeg tar feil, men jeg mener at du er far til et av barna mine. Han tenker kjapt tilbake til den ene gangen har var utro, og sier: - Herregud....... er du hun stripperen som jeg knullet på biljardbordet under utdrikkingslaget mitt, med alle kompisene mine som vitner, mens venninnen din pisket meg med en våt sellerirot? - Nei, jeg jobber i barnehagen her i Narvik der din sønn går....
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.527
    Antall liker
    84.509
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.543
    Antall liker
    102.921
    Torget vurderinger
    23
    Såså....:mad: ikke nedsettende omtale av slike kultobjekter.....
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.543
    Antall liker
    102.921
    Torget vurderinger
    23
    Sluket bygger limesource


    Tenkte jeg skulle slenge ut en kjapp byggetråd - litt slakk i programmet her noen minutter,
    og hva er vel da bedre anvendt tid enn å bygge seg en limesource....



    Enkel oppskrift, Slukets lørdags-limesource, as approved by vegans...:cool:


    ls1.jpg


    ls2.jpg


    ls3.jpg

     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Og noen fagarbeidere til og betjene life sourcen... så blir lørran bra 8)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har troa jeg att du er en dyktig Diy mann.
    har iallfall god fantasi, og da kommer man langt:)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.543
    Antall liker
    102.921
    Torget vurderinger
    23
    Sluket drar til Kollen med hjemmelaget peis

    E
    Etter suksessen med hjemmelaget limesource er tiden kommet for å varme seg - litt uggent i dag, men skal vel til Kollen i dag :rolleyes: uansett..... og da må en ha med seg en slik "Instant Fireplace som dette!

    Sølde enkelt; man tar en skikkelig solid tørr og fin kubbe (tresort etter egen preferanse) - sager tre slisser med motorsag nesten helt gjennom, og vips så har man en flott portabel utepeis. Lengden/diameter på kubben avgjør brenntiden. God påske!


    ved.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.439
    Antall liker
    17.165
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    E
    Etter suksessen med hjemmelaget limesource er tiden kommet for å varme seg - litt uggent i dag, men skal vel til Kollen i dag :rolleyes: uansett..... og da må en ha med seg en slik "Instant Fireplace som dette!

    I noe samme gate - fakkel av kløyvet ved. Bor hull nesten helt i gjennom, og så et skråhull inn på siden. Hell på litt parafin og tenn på.

    1.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.543
    Antall liker
    102.921
    Torget vurderinger
    23
    Smart! Den har jeg ikke sett før!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.543
    Antall liker
    102.921
    Torget vurderinger
    23
    PK80 er godkjent - som nesten alt av Kjærholm!

    Min personlige favoritt er hvilestolen PK24 - sanseløst fine linjer, komfortabel, fin kombinasjon av materialer og håndtverk som holder.

    poul-kjaerholm-pk24-chaise-1965-b.jpg





    Hadde lenge lyst på å kjøpe denne spisestuestolen, men etter å ha
    gått skikkelig på ræva under prøvesitting (stolen har tre ben) ble det ikke noe av...


    PK11

    pk11.jpg


     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.304
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    lurer på om det er den Audiomix kjøpte......
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.543
    Antall liker
    102.921
    Torget vurderinger
    23
    Har du ikke plass til en Eilersen så har du ikke plass til godlyd heller :cool:
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Jeg har ikke plass til annet enn godlyd + et par oversize bikkjer som, totalt kostnadsfritt, sjekker stjerten om det ikke er på tide med en ørliten smyger snart.

    <image Powerpoint.smyger>
    </censored off>

    cheers!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.543
    Antall liker
    102.921
    Torget vurderinger
    23
    Har du fått godlyd? Wow!
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.676
    Antall liker
    15.783
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt PK22 og PK24 i wicker. Flotte stoler, men en ulempe at man virkelig må passe på flettverket, sørge for at det ikke tørker ut, "spraydusje" det innimellom, osv.

    Er det tørt der man holder til vil flettverket begynne å sprekke, noe det gjorde på mine stoler selv om jeg bodde 17 meter fra havet dengang.
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    712
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Et alternativ, kanskje en del tyngre og flytte på.(fabrikat:De-Sede) myke armvilere på denne.
    Vis vedlegget 363295
    Vis vedlegget 363296
    Har hatt en slik i sort, Bugatti. Har mye DeSede, lyttestolen er en DS-52 med skammel, i stua står det 3 stk. 2011, har også klassikeren DS-47 og tre andre stoler. Mao. mitt favorittmerke...:D
    Du har god `Smak`. Hva behandler du skinnet på din DS-47 med?Vanlig sadel såpe (Sadel soap)?renser og imprignerer.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.543
    Antall liker
    102.921
    Torget vurderinger
    23
    Har hatt PK22 og PK24 i wicker. Flotte stoler, men en ulempe at man virkelig må passe på flettverket, sørge for at det ikke tørker ut, "spraydusje" det innimellom, osv.

    Er det tørt der man holder til vil flettverket begynne å sprekke, noe det gjorde på mine stoler selv om jeg bodde 17 meter fra havet dengang.
    Dette problemet gjelder dessverre alt av flettverksmøbler ja. Selvopplevd.... hjalp ikke med jevnlig dusj med litt feit såpesponoppløsning heller, årstidene med tørre vintre er og blir et problem.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.543
    Antall liker
    102.921
    Torget vurderinger
    23
    Et alternativ, kanskje en del tyngre og flytte på.(fabrikat:De-Sede) myke armvilere på denne.
    Vis vedlegget 363295
    Vis vedlegget 363296
    Har hatt en slik i sort, Bugatti. Har mye DeSede, lyttestolen er en DS-52 med skammel, i stua står det 3 stk. 2011, har også klassikeren DS-47 og tre andre stoler. Mao. mitt favorittmerke...:D
    Du har god `Smak`. Hva behandler du skinnet på din DS-47 med?Vanlig sadel såpe (Sadel soap)?renser og imprignerer.
    Thank you, thank you... Jeg har brukt De Sedes egen greie, en liten flaske med leder et eller annet. Sikkert unødvendig og dyrt. Jeg har sånn sadelsåpe også, fikk en flaske av en dame som jobbet på et ridesenter. Ikke prøvd på sofaen, bare på noen lærdetaljer til noe annet.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.543
    Antall liker
    102.921
    Torget vurderinger
    23

    Stolfetishisten rir igjen...

    Til salgs på Lauritz

    Roda (ja, de heter det faktisk) - flotte allround stoler til f.eks. lytterom

    roda1.jpg




    roda3.jpg



    roda2.jpg
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn