Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.934
    Sted
    oslo
    Som den selvpineren jeg er så hadde jeg nok blitt veldig fristet av en poverty spec toyota proace compact om jeg skulle byttet ut formloffen.
    Viktig med umalte plastikk-fangere og stålfelger på en kassebil!
    poverty.jpg

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.659
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Småsvett, skal inn til spesialist for oppdatering på betennelse i mellomøret samt sjekke hvordan det ser ut med trommehinnen. Gulp.. svelg.....
    Huffdå! Du får ha lukke til med doktorbesøket. Eg har sjølv vore der i dag, noko som enda med ei vekes sjukemelding. Jaja. Det brukar å gå bra, men mellomøyrebetennelse er ikkje morosamt.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Good news - den perforerte (ikke penetrerte :cool:) trommehinna er ok, har leget seg selv og er nå friskmeldt! Men er fortsatt ikke Home Safe....:( Later!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    2 øre(r) for dine tanker

Da blir det München! (og Kina) :rolleyes:
    Munchen er bokad & bankers, Kina gikk dessverre :rolleyes: i vasken - tok ikke sjansen på å kjøpe billett.

Fin økt på Aleris i dag. Kom inn til legen på slaget avtalt tid. Meget grundig undersøkelse og 10.000 service av lyttelappene (ørene, for uinnvidde..) Støvsuging (!) av øregangene først, så visuell inspeksjon med otoskopet etc. etc., trykktest med visning av diagram på skjerm og greier. Utligningstest, inspeksjon av gane, drøvel & nesegrev (prøvetagningspinne up Yours er IKKE behagelig) pluss full gjennomgang av systemoppbygging, hva hvordan og hvorfor. Humør, grundighet og "stuk" på legen var i særklasse. Sånn skal det være! Kompetent og imøtekommende, svarte utfyllende på de få (ca. 50) spørsmål jeg hadde, hehe...

På sparket bestilte og tok jeg full hørselstest inne hos tanten i naborommet - heftig utstyrt var hun, med lydtett kammer og avansert elektronikk. Skrev ut resultatene som legen fikk - fullt samsvar med hva han hadde forklart og hva jeg selv trodde, godt å få ting bekreftet! Hørsel og trykkforhold på høyre øre var glimrende, på venstre tilsvarende preget av nevnte problemer som da slo ut i noe svekket hørsel fra et par kHz og oppover. Men viktigst var at trommehinnen hadde grodd og var uten tegn til perforering hvilket også kunne sees på kurven fra trykktestingen.

Så var det ny gjennomgang/bekreftelse, utskriving av resepter og forklaring på hva som må gjøres for å sikre full restituering. Puh! Skikkelig DIY helsetjeneste en stund fremover, med neseskylling,bakteriedrepende spray, neseolje for å motvirke tørrhet, nesespray for eventuell tetthet, tabletter for et eller annet pluss muligheten for antibiotika dersom prøvetagningen av nesegangene viser fortsatt betennelse. Men hva gjør man ikke for helsa, og spesielt for hørselen.

Coolest Gadget Ever; apparatet til å bruke til saltvannsskylling kalles for...... ja, nettopp.. NESEHORN!!! :D Ser ut som et gammelt krutthorn nærmest, fylles opp med lunkent saltvann og så er det bare å legge hodet på skakke og la det stå til. Gleder meg ikke. TO ganger om dagen!! :mad: HVER dag :mad:

Konklusjon; Har du fått en eller annen henvisning til spesialist via det offentlige - fint - men jeg angrer ikke et åttendels sekund på at jeg tok initiativ og bestilte separat privat gjennomgang i tillegg. Time umiddelbart, knall service og skikkelighet hinsides. Jeg hadde time 1230, kom inn på slaget og brukte over en time sammen med legen. Pluss hørselstesten som tok et kvarter den også. Prisen på hele pakka? 2.880,- fiks ferdig. På Oslo's beste vestkant. Ikke gratis men at det var verdt pengene var det på ingen måte noen tvil om! Husk at dette var inkl. hørselstest med utskrifter etc. (som ikke var bestilt i utgangspunktet) og innsending til laboratorieundersøkelse med tilhørende oppfølging og journaloppdatering på tlf./mail.

SlukApprobert!

Maskinparken! (eller litt av den da)

Snok-o-skop

- her kan legen se all Bullshit du har måtte høre på,
    og all elendig musikk :rolleyes: du har besudlet ørene dine med!

snokoskop.jpg

Håndverktøy - i et Snap-On lignende kabinett,
    så dyrt og deilig ut alt sammen, særlig ørevoksstøvsuger'n

hånderktøy.jpg

NEI - dette er ikke en UMIK, dette er trykkmåleinstrumentet
    for å sjekke trykket i øret, relativt fintfølende saker

trykk.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    :D Føler meg beæret!! :D "Veckans runkmotiv" - ikke dårlig! Hva du vet, Otto.. men av og til blir jeg også litt bekymret

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.681
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ........... - ikke dårlig! Hva du vet, Otto.. men ...
    Ikke bare det jeg vet, men jeg er en mester med nesehornet også. Bruker det jevnlig faktisk.
    Hvis du er litt nøye med saltdose og temperatur er det bare deilig. Som du vet, horn gjort riktig er deilig.
    Kjør en runde hver morgen, før kaffen.
    Kaffen smaker og lukter bedre etterpå. Tipper du hører bedre også.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    En toppidrettskompis av meg pleide å blande seg en liter saltvann og så stikke hele snoken nedi og dra det gjennom! Huff....
    Regner med at vannet bør være litt lunkent, kanskje tilsette litt kullsyre fra Soadastream'en for å få turbo effekt :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    fant drømmebilen på kaia i haugesund under fjorårets filmfestival
    Way to go - literally! Passer til en slik filmmogul som deg!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Som den selvpineren jeg er så hadde jeg nok blitt veldig fristet av en poverty spec toyota proace compact om jeg skulle byttet ut formloffen.
    Viktig med umalte plastikk-fangere og stålfelger på en kassebil!
    Vis vedlegget 480385
    Har sett de der - ikke så gæli egentlig.

Poverty spec. - er det i samme gate som da vi reiste på Interrail, vi kalte reiseselskapet " PoorTours"

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.381
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Nesehornet funker bra det Jan.
    Bruker det her i huset også, litt ekkelt første gang. Men så går det så bra så:) god bedring.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Nå vrimler det snart av nesehornfantaster her inne!! Flere? Ut av skapet med seg! Tror det blir ekkelt ikke bare første men HVER gang. :mad: Liker ikke annet enn lillefingeren up there in "Boogerland" :(

booger.png

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ganske vant til skylling i skaftet, hatt sikkert ti bihulbetennelser så her kjøpes det ferdig saltvannsflasker med trykk. Hjelper litt men beste opplevelsen er å få en skikkelig uventet bølge i trynet i Middelhavet!

(Mulig det er ørene dere snakker om men det henger sammen ) :D

neseskylling.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Hehe... se her jag - her kommer de frem! Vi burde stifte en forening; The Salty Snorters" Klarer vi 10 medlemmer så kan vi få statsstøtte

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.847
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt å lese at det går fremover!

Ser du konverterer. Med likbil faller det naturlig med relativt store kassehøyttalere :)

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Virkelig synd de sluttet med den hvite Farrisen på glassflasker. Foruten at den var sinnsykt god var det så mye kullsyre i den at om en tok en "Dynamitt Harry" - eh, sluk, eh, te, den rett ned og bråstoppet sånn halvveis i bottern kom tilstrekkelige mengder av denne Ultra-Farrisen UT igjennom nesen. Full rens, helt Magisk ......

Sist redigert:

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.924
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Kona hadde eit nasehorn ein stad. Men eg likar best kjemikaliar:
    Vis vedlegget 480550
    Mindre søl, og så kjem det mykje meir kompakte avfallsprodukt enn det der evindelege saltvatnet. Badar nok i havet som det er....
    Som en ekte DIYer så blander jeg selv. 3,5% saltløsning gir kanon effekt. Man kan selvsagt også lage det tynnere og tilsette aloevera eller mentol. Alternativt har jeg prøvt sterkere blanding enn 3,5%, men det gir et skikkelig «kick up the nose» ala Pulp Fiction.

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Hva med noe fra Grappaens hjemmland?
    Jeg har bare gode efaringer med Fiat Ducato, går bra sitter trygt og høyt
    Ja de ruster litt men det fixer Oslo antirust med litt lanolin
    Ja de holder ikke evig men med Iveco motor med registerkjede og 99% av bobilmarkedet så er verkstedprisene ganske konkurransedyktige
    Jeg skrur normalt mye bil sjøl med med -20 ute og en aversjon mot tidlig EU kontroll måtte jeg bite i det sure eplet for noen år siden.
    Fikk kjøreforbud etter at fremre fjær var knekt,

Bytta følgende mens de var i siget:

-begge fjærer foran
    -begge dempere foran
    -bremseklosser foran
    -fjærbeinslager
    -håndbrekkwire
    -skiltlys
    -juster lys
    -forstillingskontroll

18K all inklusive, hadde knapt åpna panseret på V70en for den prisen

Ducato.jpg

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=110715856

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Kona hadde eit nasehorn ein stad. Men eg likar best kjemikaliar:
    Vis vedlegget 480550
    Mindre søl, og så kjem det mykje meir kompakte avfallsprodukt enn det der evindelege saltvatnet. Badar nok i havet som det er....
    Otrivin er for helt andre ting, Arve. Ikke bra å bruke for mye sånt, det er for å utvide gangene i snabelen. Saltvann er for å RENSE.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Den Fiat'en er bare så græslig stygg....... seriously uncool. Huff.

Apropos V70, har akkurat byttet skiver og klosser rundt baut på konas V70, inkl. håndbrekket også samt calipere bak. Beløp; 9.270,-

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.659
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    [/QUOTE]

Otrivin er for helt andre ting, Arve. Ikke bra å bruke for mye sånt, det er for å utvide gangene i snabelen. Saltvann er for å RENSE.[/QUOTE]

Høh!No er eg full av svineri som må ut. Saltvatn renn ut, og det er ikkje godt å vite kva som kjem saman med dette. Hadde eg orka finne fotoapparatet, skulle fotografert dei klysene som kom ut etter Otriin-spruting. Elles: Eg badar i saltvatn kvar sommar. Du må slutte å fikle så mykje med dei greiene dine.

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Den Fiat'en er bare så græslig stygg....... seriously uncool. Huff.

Apropos V70, har akkurat byttet skiver og klosser rundt baut på konas V70, inkl. håndbrekket også samt calipere bak. Beløp; 9.270,-
    Siden du er moderator her så skal jeg (motvillig) gi deg lov å til å være uenig,
    Når det gjelder utseende så er det relativt enkelt å gjøre noe med..
    Beholder mine fordommer mot MB, de Mercene jeg har hatt forfatning med har hatt alt for mye
    mye overingeeneering og for lite KISS :cool:

Ps 3.0 JTD får du med automat og 200hk / 480nm med moderat tuning :rolleyes:

298e24e8153e1b953a805ce875ee6f60--ducato-tuning-rv-camping.jpg

Her sees en premium MB som det går mange av i Norge (og resten av verden)

MB 1.jpg

MB.jpg

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Volvo er ikke så gæern på delepris.
    Forsåvidt enig i det,
    Volvo har edruelige priser og bra kvalitet, det er ikke alt som er like billig
    Kjøper en deler originalt må en regne med relativt stive priser på feks hjullager.
    over 3000Kr pr stk men heldigvis ca 1000 fra Tyskland.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn