Politikk, religion og samfunn Fotobokser - Et glimrende hjelpemiddel.... særlig gjennomsnittsmålinger... digg!!!

EarlJ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2012
Antall liker
55
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Støtter flere fotobokser - NRK – Norge

Vet dere hva... jeg HATER fotobokser. Det hjelper ikke at de redder en haug med menneskeliv hvert år.. Jeg hater dem likefullt.

Særlig fotobokser som måler gjennomsnitt - i KOMBINASJON med midtdelere. Du kan ta deg f.. på at du havner bak en som skal være veeeeldig på den sikre siden i tillegg til at bilen hans har over snittet feilvisning på speedometeret. Er du heldig synker farten bare med 20 km/t over de 4 km snittmålingen varer. Er du heldig dundrer du av gårde i 40-50 i 80 sone. Uten mulighet til å komme forbi. Fordi de har satt disse forbanna midtdelerne overalt.

En annen ting er alle bilførerne som mener det er valgfritt hvilken fil man skal legge seg i når det er flere filer i en kjøreretning. Og ingen eller liten trafikk. Herrejesus så mange duster det er på veiene.... Skulle sendt dem alle på videreopplæring på tyske autobahn... men det er en annen diskusjon....

Var litt greit å få skrevet av seg litt frustrasjon kjenner jeg...

EarlJ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2012
Antall liker
55
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Njaaaa... Vålerbanen er nok vel og bra den, for fart og spenning.... Men det er ikke det som er essensen her. Det å holde fartsgrensene (+litt for misvisning etc...) er greit det, men når en veistrekning som på 60-tallet tok et par timer å kjøre - fortsatt tar et par timer å kjøre.... til tross for bedre biler, rettere veier, sikkert bedre asfalt også... etc etc... da blir det for meg litt bakvendt.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Støtter flere fotobokser - NRK – Norge

Vet dere hva... jeg HATER fotobokser. Det hjelper ikke at de redder en haug med menneskeliv hvert år.. Jeg hater dem likefullt.

Særlig fotobokser som måler gjennomsnitt - i KOMBINASJON med midtdelere. Du kan ta deg f.. på at du havner bak en som skal være veeeeldig på den sikre siden i tillegg til at bilen hans har over snittet feilvisning på speedometeret. Er du heldig synker farten bare med 20 km/t over de 4 km snittmålingen varer. Er du heldig dundrer du av gårde i 40-50 i 80 sone. Uten mulighet til å komme forbi. Fordi de har satt disse forbanna midtdelerne overalt.

En annen ting er alle bilførerne som mener det er valgfritt hvilken fil man skal legge seg i når det er flere filer i en kjøreretning. Og ingen eller liten trafikk. Herrejesus så mange duster det er på veiene.... Skulle sendt dem alle på videreopplæring på tyske autobahn... men det er en annen diskusjon....

Var litt greit å få skrevet av seg litt frustrasjon kjenner jeg...
Det er vel helst irritasjonen som slår til, tror jeg. Jeg skjønner meg ikke på dem som må kjøre i 60 når fartsgrensen er 80 - spesielt ikke når det er midtdeler hele veien. Fair enough, er det glatt, dårlig sikt og slikt, kan det jo forsvares - men ellers?? Men regner man veldig nøye på disse 4 kilometrene - så vil det ta nøyaktig 3 minutter hvis man kjører i 80. Og nøyaktig 4 minutter hvis man kjører i 60. Det blir å sitte og ergre seg et helt minutt - jeg ser den - men det er mulig at vi må tåle det. Rett og slett fordi det er så mange duster der ute.

S

Syncrolux

Gjest
Jeg hadde samme irritasjon her sjøl. Fartsgrensa på et stykke til og fra jobb var satt ned fra 80 til 60. Men etter jeg regnet litt litt på saken kom jeg fram til at det "kostet" meg 20 sekunder ekstra. Big deal liksom...

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
to nydelige eksempler på tusseladder: folk som kjører under fartsgrensa for "å være sikker på at man ikke får bot", og folk som dasser konstant i venstrefila fordi "så lenge man holder fartsgrensa er det det samme hvilken fil man ligger i".

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
to nydelige eksempler på tusseladder: folk som kjører under fartsgrensa for "å være sikker på at man ikke får bot", og folk som dasser konstant i venstrefila fordi "så lenge man holder fartsgrensa er det det samme hvilken fil man ligger i".
Kan absolutt være med på de to tusseladdfeilene - men enda større tusseladder er de som tror at det går så mye fortere når de legger seg 3 cm bak støtfangeren foran. Særlig når køen foran er på ørten biler, og det i tillegg er midtdeler eller heltrukken linje som gjør at det uansett er umulig å komme seg forbi.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.624
Torget vurderinger
24
For ikke å snakke om alle rasshøla :mad: som kjører forbi og VRENGER inn rett foran deg for så å legge seg i identisk hastighet... og så har vi alle rasshøla :mad: som ikke forstår hva et AKSELERASJONSFELT er for noe, livsfarlige trafikanter der de vælver seg ut i 60 km. så resten må bråbremse elle kaste seg ut i venstrefila... Slike folk kjører kun på andres erfaring/dyktighet. Kommer akkurat fra nestenkjempesmell på Østre Aker nå, påkjøring sørover ved Jernkroken.

C

cruiser

Gjest
3cm er litt for drøyt, men heller 3 cm enn å ikke følge skikkelig på i køkjøring

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.624
Torget vurderinger
24
Ikke pent å kalle folk for tusseladder, Mesut!

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.921
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Hva er det egentlige problemet som blir luftet her?
-Er du uenig i den lave fartsgrensen?
-Er du uenig i at det skal kontrolleres om folk holder fartsgrensen?
-Mener du at fotoboksene fører til at folk kjører i 50 i 80-sonen?
-Mener du det er feil prinsipp at noen andre skal bestemme hvor fort (langsomt) du skal kjøre?
I mitt hode skyldes ingen av disse fire problemene fotoboksene, så jeg skjønner ikke hverken overskriften eller hovedpoenget.
Men jeg skjønner frustrasjonen, og følelsen av å være omgitt av treige idioter. -Den har jeg slitt med siden lenge før jeg kjøpte BMW :)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
folk flest er tusseladder, sluket.

det er bare oss to og en håndfull andre som slipper unna betegnelsen.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
3cm er litt for drøyt, men heller 3 cm enn å ikke følge skikkelig på i køkjøring
Jeg følger på i køkjøring som bare f... - men får jeg en sånn 3cm-tusseladd bak meg, tredobler jeg glatt avstanden til den bilen jeg har foran. Minst 6 sekunder da - bare for å være sikker på å kunne stoppe langsomt nok i tilfelle tusseladden bak skulle blunke eller finne på å fikle med mobilen når køen plutselig finner det for godt å redusere farten.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.730
Problemet er ikke de som ligger først i køen, problemet er de som ligger midt i køen og gjør alt de kan for å komme først.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
folk flest er tusseladder, sluket.

det er bare oss to og en håndfull andre som slipper unna betegnelsen.
Ja - det sies at Gud elsker alminnelige mennesker. Det er derfor han har laget så mange av dem.

EarlJ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2012
Antall liker
55
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Kjører du BMW enda Earl ? ;)
Nei nei HCS, den epoken er over.... enn så lenge.. sykler og løper.... i god sosialdemokratisk ånd.... mens Teslaene hvisler lydløst forbi på vei mot gratis parkering, gratis lading, gratis bompenger....

• Liker
Reaksjoner: HCS
D

Desillusjonert

Gjest
Nei nei HCS, den epoken er over.... enn så lenge.. sykler og løper.... i god sosialdemokratisk ånd.... mens Teslaene hvisler lydløst forbi på vei mot gratis parkering, gratis lading, gratis bompenger....
De rike må da ha noe igjen for alle skattepengene de legger igjen.....

EarlJ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2012
Antall liker
55
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
-Mener du det er feil prinsipp at noen andre skal bestemme hvor fort (langsomt) du skal kjøre?
I mitt hode skyldes ingen av disse fire problemene fotoboksene, så jeg skjønner ikke hverken overskriften eller hovedpoenget.
Men jeg skjønner frustrasjonen, og følelsen av å være omgitt av treige idioter. -Den har jeg slitt med siden lenge før jeg kjøpte BMW :)
Frustrert over det meste... inkludert høye driftskostnader på BMW.... Men det egentlige problemet er: Vil vi bli overvåket, styrt, guidet, fratatt vår individuelle frihet - kall det hva du vil... Jeg mener slike virkemidler som fotobokser bare er et av mange innskrenkninger i min individuelle frihet. Og jeg er møkka lei at myndighetene, byråkratene, politikerne - "øvrigheta" vil ta fra meg dette. Verden går jo ikke fremover på dette området i mitt hode, i stedet for mer frihet, mer individuell selvbestemmelse så skal vi gjerdes inn og passes på fra vugge til grav, slik at ingen av oss får en flis i fingern engang....

T

Torget

Gjest
Sant det, uten at det egentlig er flisen i fingern din som bekymrer dem.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Frustrert over det meste... inkludert høye driftskostnader på BMW.... Men det egentlige problemet er: Vil vi bli overvåket, styrt, guidet, fratatt vår individuelle frihet - kall det hva du vil... Jeg mener slike virkemidler som fotobokser bare er et av mange innskrenkninger i min individuelle frihet. Og jeg er møkka lei at myndighetene, byråkratene, politikerne - "øvrigheta" vil ta fra meg dette. Verden går jo ikke fremover på dette området i mitt hode, i stedet for mer frihet, mer individuell selvbestemmelse så skal vi gjerdes inn og passes på fra vugge til grav, slik at ingen av oss får en flis i fingern engang....
Jeg skjønner at det kan oppfattes slik, men veiene er i utgangspunktet og i det store og hele for alle. Faktisk ikke bare for dem med bil og førerkort - men også barn, syklister, eldre svaksynte, hørselshemmede. Det bor jo folk langs veiene også - de har også visse rettigheter. Det er heller ingen begrenseninger m.h.t. ferdigheter, intelligens og slikt heller for dem som ferdes på veiene. Jeg tror det ville bli ganske uakseptable tilstander i trafikken hvis alle skulle få gjøre akkurat som de ville. Kan egentlig ikke forestille meg at noen skulle ville ha det slik. Kjedelig, naturligvis - men antageligvis helt nødvendig.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Det viktigste med vei og trafikk er tross alt fremkommelighet, nytte og funksjon. Det er viktigere at man kommer seg fort på fisketur enn at alle kommer uskadd frem. Det sikreste alternativet er tross alt å avvikle biltrafikken, som man jo kan gjøre, om sikkerhet er det viktigste. Alternativt: Setter man fartssperre på 60km/t på alle biler og forbyr alle kjøretøy som ikke tilfredsstiller sikkerhetskravene i nye biler vil ikke lenger kollisjoner (mellom biler) være noe stort helseproblem da skrotten vil tåle å absobere den energien den får tildelt når det smeller. Eventuelt kan man sette fartssperren enda lavere og la de gamle bilene få være med videre. Kostnaden er at man må tilbringe halve livet i bilen mens man irriterer på seg magesår, og nytten med bilimse vil i stor grad være tapt. Kombinasjonen lave fartsgrenser, midtdelere, fotobokser på potensielle forbikjøringsstrekk og, tada, en betydelig andel bilister som kjører ekstra sakte når de vet at det gjemmer seg en fotoboks et sted* gjør bilkjøring på vei tregere og tristere i sikkerhetens navn. Og det blir bare verre og vere, for så lenge man jabber om nullvisjonen og at sikkerhet er viktigst** vil det alltid være riktig å stramme inn ytterligere.

*I noen grad gjør jeg det selv - holder igjen på farten, konsentrerer meg om å se etter fotobokser i stedet for å følge med på trafikken, er klar til panikkbremsing til langt under fartsgrensen om jeg ser siluetten av noe fotoboksaktig. Man kan si jeg er lojal mot systemet og oppviser den småparanoide oppførselen som forventes av en som overvåkes.
**Blæh

EarlJ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2012
Antall liker
55
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Mista lappen?
Niks, faktisk bare to fartsbøter i løpet av mine 30 år bak rattet. FOTOBOKSER selvfølgelig.... :mad:... har forlatt tyske premiummerker for en periode til fordel for vw golf...

EarlJ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2012
Antall liker
55
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Det viktigste med vei og trafikk er tross alt fremkommelighet, nytte og funksjon. Det er viktigere at man kommer seg fort på fisketur enn at alle kommer uskadd frem. Det sikreste alternativet er tross alt å avvikle biltrafikken, som man jo kan gjøre, om sikkerhet er det viktigste. Alternativt: Setter man fartssperre på 60km/t på alle biler og forbyr alle kjøretøy som ikke tilfredsstiller sikkerhetskravene i nye biler vil ikke lenger kollisjoner (mellom biler) være noe stort helseproblem da skrotten vil tåle å absobere den energien den får tildelt når det smeller. Eventuelt kan man sette fartssperren enda lavere og la de gamle bilene få være med videre. Kostnaden er at man må tilbringe halve livet i bilen mens man irriterer på seg magesår, og nytten med bilimse vil i stor grad være tapt. Kombinasjonen lave fartsgrenser, midtdelere, fotobokser på potensielle forbikjøringsstrekk og, tada, en betydelig andel bilister som kjører ekstra sakte når de vet at det gjemmer seg en fotoboks et sted* gjør bilkjøring på vei tregere og tristere i sikkerhetens navn. Og det blir bare verre og vere, for så lenge man jabber om nullvisjonen og at sikkerhet er viktigst** vil det alltid være riktig å stramme inn ytterligere.

*I noen grad gjør jeg det selv - holder igjen på farten, konsentrerer meg om å se etter fotobokser i stedet for å følge med på trafikken, er klar til panikkbremsing til langt under fartsgrensen om jeg ser siluetten av noe fotoboksaktig. Man kan si jeg er lojal mot systemet og oppviser den småparanoide oppførselen som forventes av en som overvåkes.
**Blæh

... og ingen av oss tør/vil/gidder å opponere - for da har man en helt uholdbar holdning i forhold til det styresmaktene har som mål for samfunnet, at NORGE skal bli best i verden på alt... inkludert trafikksikkerhet...

Samtidig skriver legene i dette landet ut piller og droger med røde trekanter over en lav sko... lurer på hvor mange sløve og neddopede sjåfører det er på veiene daglig....?

EarlJ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2012
Antall liker
55
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Jeg skjønner at det kan oppfattes slik, men veiene er i utgangspunktet og i det store og hele for alle. Faktisk ikke bare for dem med bil og førerkort - men også barn, syklister, eldre svaksynte, hørselshemmede. Det bor jo folk langs veiene også - de har også visse rettigheter. Det er heller ingen begrenseninger m.h.t. ferdigheter, intelligens og slikt heller for dem som ferdes på veiene. Jeg tror det ville bli ganske uakseptable tilstander i trafikken hvis alle skulle få gjøre akkurat som de ville. Kan egentlig ikke forestille meg at noen skulle ville ha det slik. Kjedelig, naturligvis - men antageligvis helt nødvendig.
Joda, skjønner hva du mener.. men ta nå den ene veistrekningen som er omtalt i artikkelen jeg refererer til, gjennomsnittsmålingen mellom to fotobokser ved Harestua på RV4 mellom Oslo og Gjøvik. Kommer du fra Oslo møter du dobbel heltrukken midtlinje ved Stryken, og på den forholdsvis nye veien opp til Harestua, en strekning på en mil eller noe slikt, er det ingen forbikjøringsmuligheter. (Villet politikk fra veimyndighetene, som la den nye veien i store svinger uten rettstrekker av særlig grad). Så passerer du Harestua - og der står fotoboksen. Så er det 4 km med sneglekjøring til neste fotoboks. SÅ er det rett inn i Grua-tunnellene. INGEN forbikjøringsmuligheter på et par-tre mil. Er det noe rart man blir frustrert. Så kjør E6 om Hamar da... sier noen. Der er det bare en fotoboks ved Kolomoen. MEN til gjengjeld et mangfold av bompengeinnkrevere, lystig blinkende til du har betalt omtrent en hundrelapp for å komme deg til Lillehammer....

Snart så det er billigere å ta toget.... :p

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20

**Blæh

... og ingen av oss tør/vil/gidder å opponere - for da har man en helt uholdbar holdning i forhold til det styresmaktene har som mål for samfunnet, at NORGE skal bli best i verden på alt... inkludert trafikksikkerhet...

Samtidig skriver legene i dette landet ut piller og droger med røde trekanter over en lav sko... lurer på hvor mange sløve og neddopede sjåfører det er på veiene daglig....?
Vel - jeg er helt enig i fotoboksaversjonen her - men jeg tror ikke du får veldig mange til å si at "nå har vi akkurat passe antall trafikkdrepte her i landet - vi skal i hvert fall ikke ha færre, og vi kunne godt ha hatt adskillig flere."

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Vel - jeg er helt enig i fotoboksaversjonen her - men jeg tror ikke du får veldig mange til å si at "nå har vi akkurat passe antall trafikkdrepte her i landet - vi skal i hvert fall ikke ha færre, og vi kunne godt ha hatt adskillig flere."
Utmerket oppsummering av problemet. "føre var"-helvetet er samme sak. Om en "ansvarlig" politiker sier at her kan vi ikke være sikre på konsekvensene, vi vet ikke nok, osv, så kan du banne på at det som måtte finnes av mer edruelige motkrefter ikke ønsker å begå politisk selvmord med å si imot.

Hårdingar kjör ofjädrat!
(Gammelt Epa-traktor-ord)

pak.k

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Antall liker
334
Sted
Charlottenberg
Torget vurderinger
1
Det som jag tycker är värst med fotoboxar är att man sitter mer och fokuserar på hastighetsmätaren än på vad som sker runt omkring i trafiken.Distraherande!

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
19.309
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Slapp av, folkens. Blå-brunt kommer folket til unnsetning snart. Bom, fotobokser og annet faenskap forsvinner. Snart kan vi alle kjøre i ravende bakrus etter billig alkohol, fyller på med billig bensin, hoster og harker oss i køen av billig tobakk, og ruser avgårde i dødsforakt i hele 110 km/t på veien uten frykt for fotobokser her og der. Vi sparer ett minutt eller to, og slik blir det jo penger av.

Og i fritiden kan vi kose oss på stålhjuling!

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.725
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Får man en sånn 3cm stresspeis bak seg - spesielt i trailer, så kan en kurere de godt med å legge ned farten i 40 en stund... Men da må en også være villig til å følge fartsgrensen (evnt køen) selv.

Jeg kjører som regel med cruisekontrollen på fartsgrensen (evnt litt over), så lenge jeg er utenfor byen. Opp til og med 60-sone er jeg nøye på fartsgrensa, siden det er her onkel blå konsentrerer seg om å ha kontroller.

Jeg er ellers nøye med å kjøre ut hvis jeg merker at jeg får mye biler bak meg som vil forbi. Der mener jeg at folk må bli flinkere. Hvis du ikke vil eller kan følge fartsgrensa - slipp folk forbi.

Avkjørsler kunne godt vært markert med skilt på svingete veger - slik som f.eks. Rombaksvegen er lagt (masse svinger), så er du nesten forbi svingen før du registrerer den...

Johan-Kr

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.204
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Fotoboksene og fartsgrensene er ikke det værste.

Det værste er kneppskallene som EIER veien. Ikke gidder de blinke i rundkjøringer (alle må da vite hvor de skal), ikke blinking ved filskifte, og som tidligere nevnt, de som kaster seg inn rett foran så de akkurat rekker avkjøringsrampa, etter å ha liggi bak og pressa for å komme forbi en bil ekstra. Like ille er kneppskallene som ikke vet hva venstrefila er til der de sitter med mobilen i hånda og glemmer å ha fokus på trafikken.

Enkelte offentlige kjøretøyer ser ut til å være fritatt for å bruke blinklys også. Ser stadig polis og busser som gir fullstendig F.

De værste er også kneppskallene som kjører uten å sjekke sladrespeilet. Skal ikke si de med LT eller PL skilter er værst, men jeg har banna stygt over slike varebiler med tilhørende folk inni som prater i mobil og ikke enser trafikk hverken foran eller bak.

Fotobokser og fartsgrenser er det som irriterer meg minst, de er enkle å omgå.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.624
Torget vurderinger
24
Det værste er egentlig de som døper om rasshøla :mad:til kneppskaller :mad: og derved ufarliggjør svina...:rolleyes:

• Liker
Reaksjoner: POB

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Kort oppsummering av tråden:
Alle som kjører fortere enn meg er tullinger, alle som kjører langsommere er tullinger. Folk som prøver å rævkjøre meg er tullinger, folk som ikke følger på i køen er tullinger. Folk som ikke klarer å holde jevn fart er tullinger. Folk som må bremse hele tiden er tullinger. Folk som kjører med tåkelys på, forran og eller bak, er tullinger. Folk som ikke viser tegn ved sving er tullinger, folk som kjører kilometervis med blinkers på er tullinger.
Den eneste som alltid kjører passe er meg.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Kort oppsummering av tråden:
Alle som kjører fortere enn meg er tullinger, alle som kjører langsommere er tullinger. Folk som prøver å rævkjøre meg er tullinger, folk som ikke følger på i køen er tullinger. Folk som ikke klarer å holde jevn fart er tullinger. Folk som må bremse hele tiden er tullinger. Folk som kjører med tåkelys på, forran og eller bak, er tullinger. Folk som ikke viser tegn ved sving er tullinger, folk som kjører kilometervis med blinkers på er tullinger.
Den eneste som alltid kjører passe er meg.
M.a.o.: intet nytt under solen. "Alle andre" er tullinger - bare ikke jeg.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.568
Sted
Sølvbyen
Skjønner godt at man er motstander av fotobokser, men midtdelere redder liv og hindrer møteulykker. Jeg sier uforbeholdent ja til mere midtdelere, og syns det er bedre å løse problemer med dårlig flyt med å bygge ut til to felt i hver retning - på det som er av stamveier i kongeriket. Jeg vil tippe de fleste som har mistet noen i en møteulykke vil være iallfall delvis enig med meg.

Og når det gjelder rasstappene som limer seg fast til den bakre støtfangeren, så er det kanskje noe av det som provoserer meg aller, aller mest i trafikken. Jeg bråbremser ikke så ofte lenger når jeg får en sånn kukkskalle bak meg, men jeg tar ikke fem øre for å sette ned farten til langt under fartsgrensa og se hva som skjer. Sånne jævla idioter som ikke holder avstand, da får man horn i panna.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.653
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Har for lengst funnet ut av at jeg må tilpasse meg omgivelsene...... altså akseptere hvilket land jeg lever i med de lover og regler som gjelder der........ passer de deg ikke er det jo bare og flytte hvis du tror det er noe bedre noe annet sted. Gjennomsnittsmålinger ser jeg på som litt irriterende, men det er jo bare og sette crusiekontrollen på 82 hvis det er 80 sone og nyte utsikten, det er ikke lenger plass for alle de som skal først frem i et moderne samfunn, ha ha ha ;)............ men slapp av, dette kommer det til og bli MYE mer av i fremtiden, så ta deg ei pille og ro deg ned :rolleyes:

Topp Bunn