Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Er jo dristig å ligge så lavt når man møter et par av verdens mest kreative pasningsleggere og verdens beste spisser. Blir spennende å se, håper på Spania, har fint lite til overs for sjarmtrollet Ronaldo.
     
    N

    nb

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Når jeg ser hvordan noen av spanjolene filmer seg til frispark så minner det meg påny om frustrasjon, og en juksementalitet som jeg ikke liker, så det skulle vært meg personlig en fryd dersom Portugal hadde vunnet.
    Vanskelig vurdering, siden sjefspysen Ronaldo spiller på Portugal. Han har jo vel en lang og stolt tradisjon med å falle dersom det er litt sterk sidevind på stadion og en motspiller er innenfor 2 meters radius.

    Han har dog oppført seg sånn noenlunde i dette VM så vidt jeg kan erindre.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jevn kamp hittil, og mye bra fotball for oss som liker ballbesittelse.
    heier selvfølgelig på spania, men blir ikke akkurat deppa om portugal går videre.

    det viktigste er at møkkalaget england er utslått, kakakakakaka.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Heier på Portugal og kunstneren Ronaldo, men når det gjelder tippekonkurransen på jobben, er det en fordel om Spania vinner.

    Ambivalens?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    oddgeir skrev:
    Heier på Portugal og kunstneren Ronaldo, men når det gjelder tippekonkurransen på jobben, er det en fordel om Spania vinner.

    Ambivalens?
    Nope! å vinne på jobben er viktigst
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    nb skrev:
    Vidar P skrev:
    Når jeg ser hvordan noen av spanjolene filmer seg til frispark så minner det meg påny om frustrasjon, og en juksementalitet som jeg ikke liker, så det skulle vært meg personlig en fryd dersom Portugal hadde vunnet.
    Vanskelig vurdering, siden sjefspysen Ronaldo spiller på Portugal. Han har jo vel en lang og stolt tradisjon med å falle dersom det er litt sterk sidevind på stadion og en motspiller er innenfor 2 meters radius.

    Han har dog oppført seg sånn noenlunde i dette VM så vidt jeg kan erindre.
    Enig; det har ikke alltid vært greit å se Portugal; Ronaldo har hatt noen skikkelige verstinger av jukseforsøk.

    Pussig du skulle si det der, jeg har også reflektert over at Ronaldo har begynt å oppføre seg mer voksent. Jeg har jo aldri likt ham, nettopp pga det du sier. Det ødelegger gjerne god fotball imo. Men i dette VM fremstår han langt mer som eksponent for Fair Play enn vi har sett før, så all ære for det.

    Denne gangen har producer sendt oss noen megetsigende repriser av skikkelig godt innøvd skuespill fra spanjolenes side, og jeg klarer ikke med min beste vilje å håpe at det skal føre til fordeler.

    EDIT; der kom det jaggu enda en. Skammelig.
     
    N

    nb

    Gjest
    Der satt den 1-0 til Spania, jeg skulle til å skrive at det ligger et mål i luften nå, men Villa kom meg i forkjøpet. Jeg ligger elendig plassert på VM-tippingen på jobben, men jeg har i det minste Villa som toppscorer, så hanker muligens inn noen poeng der.

    Til Frank Lampard: Det er sånn man skal skyte via tverrligger. Da ser dommeren enkelt at det er scoring.

    Men var det offisde der?
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    For første gang i mitt liv gidder jeg ikke se en sluttspillkamp i VM. Har sett nok nå. Det er et helvete å se på Vila + mange andre spanjoler. Bløtdyr. Liker dog Maradona og Argentina. Der er det jo litt humør. Jeg sier det rett ut; dette er det dårligste VM-et noengang. Forbannede vuvuzela, filming og Semb og utrolige mengder reklame innimellom. Vil ha det tilbake til kjære NRK.
    Mvh
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Mildt sagt amatørmessig filming av spanjol fører til utvisning av portugiser.
    Hehehe..... dommerene er lettlurte om ikke annet.
    Slik har jeg ikke respekt for, proffer filmer ikke som 5 åringer da. Det er jo kvalmt...
    5 åring på bane jo, fy så dårlig gjordt! FYYYYY!!!

    Og SVT1 viste at villa, han VAR off-side... Så det igjen er dommertabbe....
    Målet var ikke lovlig... :mad:


    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    slutt og syte så jævlig.

    spania holdt ballen 70% av tiden og hadde flest store sjanser.
    fortjent videre.

    possession is the beautiful game, baby.

    kick and run er stygt, passer best for ynkelige britere og deres tilhengere.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Syter'n... ja jeg er vel det da... :'(
    Dommerne virker å ikke "ville" se ting... har de godt, eller ekstra betalt tro?

    mvh
     

    AlexanderK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.10.2004
    Innlegg
    946
    Antall liker
    1
    Sted
    Nøtterøy
    Torget vurderinger
    1
    Imperial skrev:
    Mildt sagt amatørmessig filming av spanjol fører til utvisning av portugiser.
    Hehehe..... dommerene er lettlurte om ikke annet.
    Slik har jeg ikke respekt for, proffer filmer ikke som 5 åringer da. Det er jo kvalmt...
    5 åring på bane jo, fy så dårlig gjordt! FYYYYY!!!

    Og SVT1 viste at villa, han VAR off-side... Så det igjen er dommertabbe....
    Målet var ikke lovlig... :mad:


    mvh
    Dommertabbe? For en teit ting å mene. Det er jo ingen dommertabbe.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Imperial skrev:
    Mildt sagt amatørmessig filming av spanjol fører til utvisning av portugiser.
    Hehehe..... dommerene er lettlurte om ikke annet.
    Slik har jeg ikke respekt for, proffer filmer ikke som 5 åringer da. Det er jo kvalmt...
    5 åring på bane jo, fy så dårlig gjordt! FYYYYY!!!

    Og SVT1 viste at villa, han VAR off-side... Så det igjen er dommertabbe....
    Målet var ikke lovlig... :mad:


    mvh
    Det er tragisk å se denne filmingen. At dette liksom skal være det beste av europeisk fotball.... det er skammelig for en europeer-by-heart å se. Jeg finner ingen grunn til å heie på nedrige Spania og deres juksemakere neste kamp, og stiller gladelig med Paraguya's farger til kampstart.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    AlexanderK skrev:
    Dommertabbe? For en teit ting å mene. Det er jo ingen dommertabbe.
    Så du mener dommeren dømte feil med vilje? Tja, kanskje det.
     

    pemek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.09.2005
    Innlegg
    483
    Antall liker
    11
    Sted
    Bergen
    Stakkars Portugal ! Morsomt å lese portugisiske nettaviser akkurat nå. Med dårlig skjult lillebrokompleks og bittersøt latinoptimisme ser de allerede framover. Mens de lengter til EM-kvalik gleder de seg over at ihverfall en portugisisk dommer er med videre.



    men lei seg er de - siden vm-drømmen tok slutt !
     

    Vedlegg

    S

    Supertramp

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Det er tragisk å se denne filmingen. At dette liksom skal være det beste av europeisk fotball.... det er skammelig for en europeer-by-heart å se. Jeg finner ingen grunn til å heie på nedrige Spania og deres juksemakere neste kamp, og stiller gladelig med Paraguya's farger til kampstart.
    Helt enig at filming er en uting, men nå er ikke sør-amerikanske lag særlig mye dårligere til dette (kanskje faktisk enda "verre"). Mulig du vil oppleve at Paraguay filmer mer enn Spania i neste kamp og da stiller du kanskje i spanske farger i semifinalen.

    Jeg heier på Tyskland all the way og har gjort det siden før VM startet.

    DEUTSCHLAND!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det har du rett i. Men jeg synes det er ekstra ille når europeiske lag jukser, det som kanskje er vanlig og mer akseptert på et kontinent vil kunne oppfattes som ukultur på et annet. Som juksing og filming i fotball f.eks.

    Heier også på Tyskland, så vi stiller vel i bundesdrakter på neste kamp vel :)
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Det har du rett i. Men jeg synes det er ekstra ille når europeiske lag jukser, det som kanskje er vanlig og mer akseptert på et kontinent vil kunne oppfattes som ukultur på et annet. Som juksing og filming i fotball f.eks.

    Heier også på Tyskland, så vi stiller vel i bundesdrakter på neste kamp vel :)
    Aber doch!!
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Yeah! Now we're talki'n maaan! ;D
    Ok. Jeg skal la være å syte over vm fra nå av :p... og heie på Tyskland fra nå av jeg og!!!!!!

    mvh
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    Når vi er inne på det, og det passer seg på et forum som dette, så er det greit å vite hvem som garantert hadde heiet på Tyskland (om de hadde levd):

    Wagner
    Beethoven
    Furtwängler
    Bach
    Brahms
    Mendelssohn-Bartholdy
    Schumann
    von Weber
    Richard Strauss
    Telemann

    Seriøs supporterklubb det der - kunne kalle seg "strengegjengen"
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.688
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Trondheim
    Litt tynnere for Argentina:

    Alberto Ginastera
    Mauricio Kagel
    Carlos Gustavino
    Walter Heinze
    Astor Piazzolla

    og enda tynnere for Brasil:

    Heitor Villa-Lobos
    Carlos Antonio Jobim (Samba-fotbal)
    Ernesto Nazareth (heavy så det holder ;) )
     
    N

    nb

    Gjest
    Supertramp skrev:
    Når vi er inne på det, og det passer seg på et forum som dette, så er det greit å vite hvem som garantert hadde heiet på Tyskland (om de hadde levd):
    ....
    Kan også ramse opp noen mindre flatterende karakterer fra historien;)

    Jeg blir ikke overrasket om Tyskland tar dette hjem til slutt, men tilfeldigheter kan avgjøre jevne (og ujevne) kamper, og nå er det vinn eller forsvinn, så litt lotteri blir det uansett.
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    nb skrev:
    Supertramp skrev:
    Når vi er inne på det, og det passer seg på et forum som dette, så er det greit å vite hvem som garantert hadde heiet på Tyskland (om de hadde levd):
    ....
    Kan også ramse opp noen mindre flatterende karakterer fra historien;)

    Jeg blir ikke overrasket om Tyskland tar dette hjem til slutt, men tilfeldigheter kan avgjøre jevne (og ujevne) kamper, og nå er det vinn eller forsvinn, så litt lotteri blir det uansett.
    Alle land har sine men la oss heller konsentrere oss om det positive :)
     
    N

    nb

    Gjest
    Supertramp skrev:
    Alle land har sine men la oss heller konsentrere oss om det positive :)
    ;)

    For Spania kommer jeg kun på Sarasate innen det som kan regnes som "standardreportoar", men jeg er ikke veldig bevandret innen iberisk klassisk musikk akkurat. Både Italia og Frankrike kunne stille sterke lag på komponistfronten uten at det hjalp de nevneverdig.

    Hva finnes fra Nederland?
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    nb skrev:
    Supertramp skrev:
    Alle land har sine men la oss heller konsentrere oss om det positive :)
    ;)

    For Spania kommer jeg kun på Sarasate innen det som kan regnes som "standardreportoar", men jeg er ikke veldig bevandret innen iberisk klassisk musikk akkurat.
    I sjangeren er det nok mange flere; de Falla, de Victoria, Albeniz, Casals men mest kjent er nok artister som Domingo, Carreras, Caballe, Segovia m.fl.

    Hollendere: her tror jeg eksperter som Vidar må hjelpe til litt....
     
    N

    nb

    Gjest
    Supertramp skrev:
    Hollendere: her tror jeg eksperter som Vidar må hjelpe til litt....
    Fant en oversikt på Wikipedia, hadde knapt hørt om noen av de.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.688
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Trondheim
    Holland stiller et sterkt mannskap (men de begynner å dra på årene):

    Antoine Busnois
    Josquin Desprez
    Hayne van Ghizeghem
    Johannes Tinctoris
    Alexander Agricola
    Heinrich Isaac
    Jacob Obrecht
    Pierre de la Rue
    Nicolas Gombert
    Adrian Willaert
    Tielman Susato
    Johannes Ockeghem
    Clemens non Papa
    Roland de Lassus
    Jan Pieterszoon Sweelinck
    Johan Wilhelm Wilms
    Julius Röntgen
    Alphons Diepenbrock
    Hendrik Andriessen
    Henk Badings

    De 14 første fra 1400-1500 tallet, men regnes som de aller største. Josquin Desprez, Johannes Ockeghem og Roland de Lassus er kjemper i musikkhistorien.
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    Vi kan jo også ihvertfall TENKE oss en finale mellom Uruguay og Paraguay - da sliter vi "big time"
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    nb skrev:
    Jeg blir ikke overrasket om Tyskland tar dette hjem til slutt, men tilfeldigheter kan avgjøre jevne (og ujevne) kamper, og nå er det vinn eller forsvinn, så litt lotteri blir det uansett.
    Går det an å håpe på to lag som ikke har møtt hverandre i en finale før?

    Brasil mot enten Spania eller Argentina - eventuelt Nederland mot Spania? Bare det ikke blir en finale som f.eks. Paraguay mot Uruguay - som er fullt mulig, men forhåpentligvis lite sannsynlig.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Supertramp skrev:
    Vi kan jo også ihvertfall TENKE oss en finale mellom Uruguay og Paraguay - da sliter vi "big time"
    Hehe. Da er det mer fristende å gå på kino eller se en god film hjemme. Heldigvis kommer nok det ikke til å skje. Vi får nok Brasil eller Nederland fra den ene siden og Spania, Argentina eller Tyskland fra andre siden. Brasil-Argentina hadde vært veldig artig.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Og da er noen kroner satset på Uruguay og Brasil. Spennende ettermiddag og kveld!
     
    F

    fjellvåk

    Gjest
    Veldig mange sportsjournalister holder en knapp på Brasil og Argentina, ikke så mange på Uruguay og Paraguay, hvorfor gjør de det? Betyr det rett og slett bare at Brasil og Argentina er bedre eller kjenner de ikke så godt til de andre lagene? Eller er det bare på "gammel vane" man tror på de store?
    Vi kan jo diskutere det, eller enda enklere; vi kan spørre journalistene.

    MEN; spennende helg på gang her nå, gleder meg! :)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Min outsiderhang gjør at jeg holder med Ghana mot Uruguay, til tross for at jeg aldri har vært i Ghana, mens jeg har vært i Uruguay flere ganger, og spesielt husker utrolige azado-opplevelser i den gamle jernbanestasjonen i Montevideo.
    Min far fnyser av mitt valg - han var til stede på Maracana-stadion i Rio da Uruguay slo Brasil i finalen i 1950. "Heile mannskapet med unntak av vakta fekk fri, og me' hadde ordna det slik at båten låg att så me fekk sjå kampen." Maracana tok 199.000 tilskuere, og det var litt av en opplevelse for en sunnmøring. Brasil gikk i sort etter tapet ...

    Mannskapet på min fars båt deltok i en fotballcup mellom båtmannskap som gikk på latin-amerika, og til tross for Brasils tap fikk de sydd seg drakter i Brasils farger.


    Máspoli, Uruguays målmann, var en av min fars beste venner i Montevideo, og Ghiggia som var matchvinner med 2:1 kjente han også godt. (Gammer'n var i hvalfart på Syd-Georgia rett etter krigen, og Montevideo var utrustningshavn for flåten.)
    "Om du trur ei he' store hende' skulle du sett labbane til han Máspoli."

    Hollenderne har ofte vært tett på. I 1978 satt jeg i uniform på Perminalen i Oslo og skrek meg hes da Argentina vant mot Holland i finalen. Dengang var det ikke Vuvuzelaer som druknet det som foregikk, og jeg husker fortsatt de argentinske kamptrommene og publikumsbrølene. Der skulle man vært live.
    Jeg tror Orsos vurdering av utfallet ikke er gambling ... til tross for at det er gambling.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Oppforderer herved til boikott av TV2.
    Ser aldri på annet enn NRK men tegnet abonnement på Norgespakken pga fotball VM. Kan dermed få inn både TV2 og Viasat. Så blir den absolutt beste kampen (Nederland-Brasil) sendt på viasat Sport og blir dermed umulig å få inn!!! :mad: :mad: :mad: :p :-[ :'(

    Hva gjør ikke disse bissniss-nissene for å kunne selge sine kanaler! :mad:

    Leser på internett at Robhino har scoret 1-0..... :-\
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Er prinsipielt like irritert som deg Finn M. Skammelig at de spekulerer så kynisk i å selge abonnementer. Det beste hadde vært om NRK hadde fått sende VM, men de ble tvunget til å sende MGP i stedet. Fryktelig!

    Heldigvis blir jeg berget av svensk TV. Der har de dessuten kommentatorer som ikke er komplette idioter.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ja, det er beklagelig :-\.

    Jeg kan se på kampen på jobb og få betalt for det 8). Enda ingen fotooppdrag.

    Brasil er klart best, men trodde virkelig Nederland var bedre. De spiller ikke god fotball og er altfor trege. Brasilianerne bør vinne denne kampen så mye mer tekniske og giftige som de er. Litt blandet underholdning - gir kampen terningkast 4 så langt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn