Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ja - og dette henger trolig sammen med at de beste spillerne spiller sammen med, og mot, de beste spillerne hele året. Det finnes nesten ikke et klubblag rundt omkring som ikke har nigerianere, sørkoreanere, argentinere, brasilianere, amerikanere, meksikanere etc. etc. i spillerstallen. Disse trener og spiller sammen og vet naturligvis hvor listen skal ligge. Så blir alle disse disse relativt jevngode spillerne spredd utover sine respektive landslag - og da er det ikke så rart at kampene blir jevne.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke rart det finnes nigerianere i annenhvert tippeliga-lag. Det finnes jo 155 millioner av dem i hjemlandet.

kibsgard

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    1
    Faar haape England (og Italia) ryker ut saa raskt som mulig 8). England spiller forsaavidt alltid bedre mot gode motstandere, men makter ikke aa dominere en kamp mot antatt svakere motstand (bortsett paa hjemmebane i England). Og Italia spiller (stort sett) fotball paa en maate som ikke varmer noe fotballhjerte. Synes Spania spilte bra mot Sveits (Hellas II), og haaper de ikke har mistet selvtilliten etter blunderen. Men det er vel lenge siden verdensmesteren har tapt en kamp i loepet av mesterskapet? Dog haaper jeg mest paa Spania, Nederland og Argentina (med Mexico og Elfenbenskysten som aarets outsidere).

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som om det er en all-europeisk trend dette med å ikke få til noe særlig målsjanser. Det er visst ikke bare England som sliter. Har ikke telt en eneste hos Nederland heller… beinrappe men det blir liksom så lite utav det. Hmmm...

F

fjellvåk

Gjest
    Sant nok, men til deres forsvar så skal det sies at de møter stort sett lag med 9 mann i forsvar også da..

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    795
    Torget vurderinger
    5
    kibsgard skrev:
    Faar haape England (og Italia) ryker ut saa raskt som mulig 8).
    Hjelper deg bare litt med korrekturen, det hadde sneket seg inn en feil ;D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde mye heller håpet på at England kunne vise frem det beste av engelsk fotball. Hurtighet, presisjon, effektiv lagforflytning, taktiske perler, nydelige pasninger osv. Det har de ikke gjort på lenge, men det hadde vært mye mer moro enn at de hadde røket ut.

N

nb

Gjest
    Vidar P skrev:
    Jeg hadde mye heller håpet på at England kunne vise frem det beste av engelsk fotball. Hurtighet, presisjon, effektiv lagforflytning, taktiske perler, nydelige pasninger osv. Det har de ikke gjort på lenge, men det hadde vært mye mer moro enn at de hadde røket ut.
    Problemet er vel bare at svært mange av de som bedriver fotball på den måten i England av statsborgertekniske grunner ikke spiller på det engelske landslaget;)

Jeg har alltid ment at England er overvurderte på forhånd, men de har aldri skuffet så til de grader som i dette VM.

F

fjellvåk

Gjest
    nb skrev:
    Vidar P skrev:
    Jeg har alltid ment at England er overvurderte på forhånd, men de har aldri skuffet så til de grader som i dette VM.
    Og hvem er det som "alltid" overvurderer England på forhånd? Foran hvert eneste mesterskap de deltar i?
    Engelskmenn. Pluss noen som er vokst opp med tippekampen.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Å vi er vel ikke snauere med å heie på og opphause våre egne idrettsutøvere vi heller. England og deres presse har høye forhåpninger til sitt landslag, det må da være lov det. Det har vi og alle andre også når det er håp om gode resultater. Slik sett stiller de vel ikke stort annerledes enn de fleste land. Men hvorfor kommer akkurat disse engelske forventningene oss for øre? Hvordan hører vi de? Fra norsk presse kanskje? Neppe fra spillerne iallefall.

Jeg synes uansett at dette er en dårlig grunn til å ønske spillerne på Englands landslag nedenom og hjem. De trener så mye som de kan, som alle andre, og gjør så godt de kan de, og om de klarer å være underholdende for oss i kampene fremover så er jeg glad for det. Hvis ikke er det synd. Ganske enkelt egentlig.

F

fjellvåk

Gjest
    Ja vi kan det vi også, det er bare å lese aviser foran ett vinter OL det. Men den engelske pressen er store i kjeften og har alltid vært det. Men enig; underholdning vil vi ha, jeg vil ha de lagene som underholder meg videre, England er ikke blant dem og har ikke vært det på maaange år. Ganske enkelt ja.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Engelsk tabloidpresse er jo noe for seg selv, mange eksempler på det. Ikke alle er like begeistret for å si det mildt, hverken hjemme eller ute. Nå er det et rikt mangfold av pressekulturer der da, masse solid og bra presse men de skaper ikke pressesensasjoner; mens vi får stort sett se "The Sun" og denslags søppel i tabloide overskrifter. Jeg synes uansett at det er synd at England ikke får underholdt oss med det vi forventer at de har potensiale til, og det er klart at om de ikke klarer å levere så har de ingenting i sirkuset å gjøre.

Men jeg synes det er synd, og hadde mye heller sett topp underholdning med det beste fra engelsk fotball enn å sett England reise hjem uten å ha levert det vi gjerne skulle ha sett.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    England har jo vært meget gode i kvalifiseringen under Capello. Derfor vanskelig å forstå at de er så dårlige nå. Holder på min teori om at spillerne ikke er i form. Det enorme presset kan også ha en innvirkning, men disse spillerne er vant til å takle det.

Kjedelig med utvisningen for Australia. Synes det var for hardt dømt. Så ikke ut som en veldig tydelig viljehands. Ødelegger kampen det der.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Før avspark skrev jeg litt om Ghana i denne tråden. Jeg nevnte blant annet at klubbfotballen er god i det landet, med i alle fall et lag som holder høy internasjonal standard (Kumasi). I den posten mente jeg at Ghana vil kunne gjøre det godt, og vi har sett lovende takter fra dem så langt. Hvis jeg skal trekker fram et lag som jeg mest ønsker i finalen er det Ghana. De er i mine øyne det afrikanske laget som mest fortjener suksess, og i det landet er ikke helvetesbasuner brukt under fotballkamper. Jeg vet det er en fåfengt drøm, så derfor forholder jeg meg heller til å finne en favoritt for finalen som er mer realistisk. Det er ikke enkelt.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Vidar P skrev:
    Jeg synes uansett at dette er en dårlig grunn til å ønske spillerne på Englands landslag nedenom og hjem. De trener så mye som de kan, som alle andre, og gjør så godt de kan de, og om de klarer å være underholdende for oss i kampene fremover så er jeg glad for det. Hvis ikke er det synd. Ganske enkelt egentlig.
    Hepp !
    What the good doctor said.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    Før avspark skrev jeg litt om Ghana i denne tråden. Jeg nevnte blant annet at klubbfotballen er god i det landet, med i alle fall et lag som holder høy internasjonal standard (Kumasi). I den posten mente jeg at Ghana vil kunne gjøre det godt, og vi har sett lovende takter fra dem så langt. Hvis jeg skal trekker fram et lag som jeg mest ønsker i finalen er det Ghana. De er i mine øyne det afrikanske laget som mest fortjener suksess, og i det landet er ikke helvetesbasuner brukt under fotballkamper. Jeg vet det er en fåfengt drøm, så derfor forholder jeg meg heller til å finne en favoritt for finalen som er mer realistisk. Det er ikke enkelt.
    Ghana skuffet virkelig mot Australia. Australia var nesten bedre med 10 mann på banen. Holder jo litt med Ghana jeg også siden jeg har hatt opphold der nede, men Elfenbenkysten som er nabolandet er det eneste afrikanske landet som har imponert meg. Klarer de å komme videre fra den vanskelige gruppen, kan de nå langt. Men de er nok rimelig avhengig av en Drogba i form.

F

fjellvåk

Gjest
    Ja Ghana var ordinære i dag og fortsetter de slik kommer de ikke langt i dette VM. Gleder meg også til Elfenbenkysten-Brasil i morgen, mulig brassene får seg en overraskelse.

GFE

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Antall liker
    3
    fjellvåk skrev:
    Ja Ghana var ordinære i dag og fortsetter de slik kommer de ikke langt i dette VM. Gleder meg også til Elfenbenkysten-Brasil i morgen, mulig brassene får seg en overraskelse.
    Ser frem til samme kampen, er vel en av de på papiret en av de mest spennende og åpne kampen i innledingen, dog så vil den bli slått av Portugal-Brasil

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    fjellvåk skrev:
    Pokker ta. Med en gjeng apekatter i tiårsalderen rundt meg har jeg helt glemt den kampen. Men før den har de i alle fall gjort det godt, og alle kan ha en dårlig dag. Det har da de store også bevist. Så en dårlig innsats mot Australia forandrer ikke mitt syn på Ghana.

F

fjellvåk

Gjest
    GFE skrev:
    fjellvåk skrev:
    Ser frem til samme kampen, er vel en av de på papiret en av de mest spennende og åpne kampen i innledingen, dog så vil den bli slått av Portugal-Brasil

mvh
    For ikke snakke om (den potensielle..) kampen mellom Spania-Brasil i 8 dels... ;)

F

fjellvåk

Gjest
    Det var en Dansk reprise fra `86 det der...de sliter danskene, får håpe de kommer tilbake selv om jeg har sansen for Kamerun....

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Håper New Zealand holder ut. De har virkelig imponert. Enorm innsats og spiller med stor selvtillit.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nok et medlem i den all-europeiske sløv-camp'en. Europeiske fotballspillere og stjerner er blitt for rike. De gidder ingenting uten at de tjener millioner på det.

F

fjellvåk

Gjest
    Fikk ikke sett de 2 første i dag, kan ikke se alt heller men er på plass i stolen 2030 :)!
    Artig med poeng til NZ.

Ellers så ser jeg at Franskmennene har "klikket", makan til puslinger..og jeg er frankofil så det holder når det gjelder fotball, fått seg ett skikkelig skudd nå...
    http://www.dagbladet.no/2010/06/20/sport/vm_i_sor-afrika/fotball/frankrike/patrice_evra/12217896/

Ser også at noen spekulerer i hvorfor lag med mye folk fra PL i England spiller dårlig (England og Frankrike..), noen mener de rett og slett er dårligere trent enn andre, synes vel det hørers rart ut men en skal være j..la godt trent for å spille som Barcelona og Real Madrid f.eks.

Kanskje de spiser feil, Panzer Hagen mener ihvertfall at burger og pommes er godt nok så jeg :).

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.936
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    morsom kamp med new zealand, satser på at det blir spennende nå også.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.760
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Svennis kan prøve hva han vil, Brasil har kontroll og tar dette helt inn.
    Det må da være mulig endelig å få se Argentina-Brasil i finalen?

Det kan se ut som en æra er over. Europeisk dominans er historie, militært, økonomisk, kulturelt og i fotball.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.760
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Brasil scorer og går opp til 2-0.
    Å, som jeg gleder meg til Brasil-Portugal !

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Vel, en dobbelhands tar vel bort litt av glansen...

F

fjellvåk

Gjest
    Jøgga skrev:
    Brasil scorer og går opp til 2-0.
    Å, som jeg gleder meg til Brasil-Portugal !
    Jeg også, men de ryker nok i 8 dels mot Spania er jeg redd..

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Fytterakkern hvor irriterende Semb er. Verre enn alle vuvuzelaene tilsammen.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.760
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    JD skrev:
    Vel, en dobbelhands tar vel bort litt av glansen...
    Jo, den ene var nok litt styrt. Men uansett, Brasils suksess her er ikke resultat av tilfeldigheter.
    3-0 :D :D

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Vidar P skrev:
    Eeeh, nei! Semb holder i det minste kjeft innimellom.

F

fjellvåk

Gjest
    Vidar P skrev:
    Mulig det men gudbedre hvor lei jeg er tullpratet til Thor Eggen på Viasat, han har holdt på med de samme sleivsparkene i tiår nå, ekke morsomt lenger.

Synd hvis ingen lag fra Afrika går videre...ser ikke bra ut..

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Birdman skrev:
    Vidar P skrev:
    Eeeh, nei! Semb holder i hvert fall kjeft innimellom.
    Men han tar det igjen når han åpner den. En skikkelig harry mr-know-it-all med bred kjeft og et utpreget lillemannskompleks som er så partisk i sin kommentering at han setter ny rekord på norsk fjernsyn i så måte.

Eggen Grisetryne er ikke mye bedre, men han er iallefall ikke så harry som rølperen Semb. Jeg savner gutta på NRK.

F

fjellvåk

Gjest
    Lett å bli begeistret av Brasil men de imponerte ikke meg i kveld.

Dessuten så er Kakà en dust..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn