Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Jeg må innrømme at jeg ikke har sett en eneste kamp enda, det er jo så mange, så sjansen er jo fortsatt der, men jeg tillater meg allikevel å holde med Argentina, som jeg har gjort etter at Maradona og Pompidou vant mitt hjerte i '86. Dernest håper jeg at Niejderlander og England gjør det skarpt, selv om jeg skjønner fra denne tråden at det sistnevnte kanskje er litt mye å håpe på.
    Pluss at jeg virkelig satser på at det kommer noen morsomme outsidere i år også.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nuvel, man får jo si såpass at Algerie i praksis antakelig måtte ha 3 poeng for å avansere, mens England har en god sjanse for å avansere selv med 1 poeng. Forutsatt seier mot Slovenia da. Så slik sett så er jo ikke alt anglofilt håp ute..

V

vredensgnag

Gjest
    England må nok dra på "några varv" om de skal kunne henge med på topp internasjonalt. Det er en stund siden 1966.

Algerie har jeg fått sansen for. Hele laget spiller som gærne terriere på vei ned i et revehi. Så for meg er Ghana og Algerie blitt fine oppdagelser hittil.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    795
    Torget vurderinger
    5
    Vidar P skrev:
    Nuvel, man får jo si såpass at Algerie i praksis antakelig måtte ha 3 poeng for å avansere, mens England har en god sjanse for å avansere selv med 1 poeng. Forutsatt seier mot Slovenia da. Så slik sett så er jo ikke alt anglofilt håp ute..
    ?
    Hvis:
    Algerie - USA H
    Slovenia - England H/U
    så går vel Algerie videre?

Edit. Ser du skriver antakelig, men ikke usannsynlig uansett.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Jeg må innrømme at jeg ikke har sett en eneste kamp enda, det er jo så mange, så sjansen er jo fortsatt der, men jeg tillater meg allikevel å holde med Argentina, som jeg har gjort etter at Maradona og Pompidou vant mitt hjerte i '86. Dernest håper jeg at Niejderlander og England gjør det skarpt, selv om jeg skjønner fra denne tråden at det sistnevnte kanskje er litt mye å håpe på.
    Pluss at jeg virkelig satser på at det kommer noen morsomme outsidere i år også.
    Jaggu likt Roberten! Ikke sett en kamp. Håper på Argentina og Brasil

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    vredensgnag skrev:
    Algerie har jeg fått sansen for. Hele laget spiller som gærne terriere på vei ned i et revehi. Så for meg er Ghana og Algerie blitt fine oppdagelser hittil.
    Det tar jeg som et stalltips og skal forsøke å få med meg disse lagene.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.282
    Sted
    Trondheim
    Jeg har heller ikke sett en kamp enda. Ikke kommer jeg til å se noen heller. Har bare NRK på TV, og det holder.

N

norman

Gjest
    Holmium skrev:
    Hvis:
    Algerie - USA H
    Slovenia - England H/U
    Hei

= Algerie 4 poeng
    = USA 2 poeng
    = Slovenia 7 poeng (5 hvis U)
    = England 2 poeng (3 hvis U)

Så ja - da er afrikanerne videre :)

vh Norman

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    795
    Torget vurderinger
    5
    BT skrev:
    Er det noe VM-historien bør ha lært oss så er det at det ofte ikke er de som imponerer i starten som vinner til slutt.
    Er det noe historien har lært oss er det at Engalnd blir hauset opp hvert år, men klarer det aldri. 8)
    Rart hvordan England, Nederland og Spania tradisjonelt sliter vedlig til tross for bunnsolide tropper.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Holmium skrev:
    Vidar P skrev:
    ?
    Hvis:
    Algerie - USA H
    Slovenia - England H/U

Edit. Ser du skriver antakelig, men ikke usannsynlig uansett.
    Ikke umulig; men man forutsetter da at England avanserer på grunn av seier mot Slovenia. Slik det så ut idag så synes det ikke lengre som den spaserturen man hadde forventet at det var.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    795
    Torget vurderinger
    5
    Jøgga skrev:
    De anglofiles aften på Offtopic. :)

Slapp av, dette snur seg og går veien. Hvis England klarer denne åpner jeg en bayer. Hvis ikke må jeg åpne en til.
    Og en festaften for oss andre ;D

V

vredensgnag

Gjest
    Algerie møter en tøff motstander i USA, men slik England spiller er det langt fra sikkert de klarer å ta Slovenia.
    USA spiller også spennende fotball, med fine trekk.

Hva er egentlig engelsk fotball i våre dager? Da Arsenal spilte mot Barca nylig var den eneste engelskmannen på det spanske laget.

Barcelona: Valdes, Dani Alves, Marquez, Milito, Abidal, Busquets, Xavi, Keita, Pedro, Bojan, Messi.
    Subs: Pinto, Iniesta, Henry, Maxwell, Toure Yaya, Fontas, Jeffren.

Arsenal: Almunia, Sagna, Vermaelen, MIKAEL SILVESTRE!!!, Clichy, Denilson, Diaby, Walcott, Nasri, Rosicky, Bendtner.
    Subs: Fabianski, Eduardo, Eboue, Traore, Merida, Eastmond, Bloke Who Cleans The Windows, Bloke Who Cleans The Traps, Lady Who Makes The Tea, Campbell.

F

fjellvåk

Gjest
    Og hvorfor ønsker vi England videre? England er dårlige og det har de vært de siste 40 årene, ihvertfall middelmådige, jeg ønsker kvalitetsfotball videre, England bedriver ikke slikt.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.768
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Holmium skrev:
    Jøgga skrev:
    De anglofiles aften på Offtopic. :)

Slapp av, dette snur seg og går veien. Hvis England klarer denne åpner jeg en bayer. Hvis ikke må jeg åpne en til.
    Og en festaften for oss andre ;D
    Drukne mine sorger og skuffelser, og trøste meg med britisk hifi.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Tragisk å se England og så gode fotballspillere spille så elendig. Skal England noen gang komme fit til et VM, må de gjøre endringer med ligaen og alle cupene i forkant. Spillerne kommer jo tydeligvis til VM totalt ute av form etter en lang sesong.

Jeg håper Capello gjør noen endringer til neste kamp. Carrick inn på mitbanen framfor Lampard eller Barry. Rooney sin plass bør også spøke.

N

norman

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Algerie møter en tøff motstander i USA, men slik England spiller er det langt fra sikkert de klarer å ta Slovenia.
    USA spiller også spennende fotball, med fine trekk.

Hva er egentlig engelsk fotball i våre dager? Da Arsenal spilte mot Barca nylig var den eneste engelskmannen på det spanske laget.

Barcelona: Valdes, Dani Alves, Marquez, Milito, Abidal, Busquets, Xavi, Keita, Pedro, Bojan, Messi.
    Subs: Pinto, Iniesta, Henry, Maxwell, Toure Yaya, Fontas, Jeffren.

Arsenal: Almunia, Sagna, Vermaelen, MIKAEL SILVESTRE!!!, Clichy, Denilson, Diaby, Walcott, Nasri, Rosicky, Bendtner.
    Subs: Fabianski, Eduardo, Eboue, Traore, Merida, Eastmond, Bloke Who Cleans The Windows, Bloke Who Cleans The Traps, Lady Who Makes The Tea, Campbell.
    Hei

???

Walcott spilte for Gunners, ikke Barca.

vh Norman

F

fjellvåk

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Stjernene i den Engelske ligaen er ofte Franske de...

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nuvel, de franske var vel også om mulig enda mindre imponerende i sin gruppe. Tyskland var forventet å vinne idag, og Spania var storfavoritt i sin forrige kamp (mot Sveits)… som Italia var det, osv.. så dette er visst åpent på alle måter, og England er visstnok ikke eneste lag som har latt publikum stå tilbake som spørsmålstegn. Morsomt dette egentlig, fordi det åpner for mange muligheter.

Vreden; fantastisk avisforside; de er fornøyelige engelskmennene, det skal de ha!

V

vredensgnag

Gjest
    Bare flott at resten av verden har lært seg fotball, og at veteranene ikke kan regne med å kunne valse gjennom innledende gruppe. Har sett mye fin fotball allerede.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    fjellvåk skrev:
    Spillere som Rooney, Lampard, Terry, Carrick, Barry, Cole og Gerrard er også stjerner og er glimrende i både Premier League og Champions League. England mangler ikke gode spillere, men kommer utav form til VM. Spillerne fremstår som tunge og teknikken sitter ikke slik den vanligvis gjør. England har den største toppserien med antall lag. Sesongen er lang med vanvittig mange kamper.

F

fjellvåk

Gjest
    Enig i det (i det vreden skrev...), hadde vært virkelig kjekt med noen andre nasjoner der oppe etterhvert, selv om jeg tror Spania kommer sterkt tilbake.
    Argentina sliter den dagen de møter ett lag med en god venstrekant men jeg håper inderlig de blir med til slutt.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    orso skrev:
    fjellvåk skrev:
    Spillere som Rooney, Lampard, Terry, Carrick, Barry, Cole og Gerrard er også stjerner og er glimrende i både Premier League og Champions League. England mangler ikke gode spillere, men kommer utav form til VM. Spillerne fremstår som tunge og teknikken sitter ikke slik den vanligvis gjør. England har den største toppserien med antall lag. Sesongen er lang med vanvittig mange kamper.
    Engelske spillere og andre involverte har klaget på dette i alle år, og mener de har en real ulempe i mesterskap pga dette, og som du sier så har de et godt poeng!

V

vredensgnag

Gjest
    England viste gjennombruddsevne og hadde noen farlige sjanser ute i 2. omgang.
    Til neste kamp tar Capello ut Rooney, så får vi se hva det fører til.

F

fjellvåk

Gjest
    Andre land bedriver også cup og ligaspill. Når stilte de beste lagene der borte med toppet lag i alle cupene sist? De sparer spillerene sine de også når mulig. Dessuten så har aldri engelske spillere hatt teknik. Men enig i at de så slappe ut i dag, Rooney virket i tillegg også sur, det er han ihvertfall god til.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    795
    Torget vurderinger
    5
    orso skrev:
    England har den største toppserien med antall lag. Sesongen er lang med vanvittig mange kamper.
    Ja vel?
    Dette var nytt for meg, hvis det ikke snakkes om nest øverste nivå da.

N

norman

Gjest
    orso skrev:
    England har den største toppserien med antall lag. Sesongen er lang med vanvittig mange kamper.
    Hei

Dette stemmer vel ikke helt:
    Premier League - 20 lag
    Ligue 1 (Frankrike) - 20 lag
    Bundesliga - 18 lag
    Eresdivisie (Holland) - 18 lag
    Serie A (Italia) - 20 lag
    Liga Sagres (Portugal) - 16 lag
    La Liga (Spania) - 20 lag

England har Carlings cup ekstra - alle andre land har sine cup'er som tilsvarer FA cup.

vh Norman

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    795
    Torget vurderinger
    5
    Og i en del ligaer spilles cupen med hjemme og bortekamp for hver runde.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    England har spilt 180 minutter i VM nå og har ikke sluppet til motstanderne til en eneste målsjanse. Man ønsker selvfølgelig å se blendende angrepssill også, men ingen lag klarer å gjøre det gjennom et helt VM. Dette kan plutselig løsne. Ingen grunn til å avskrive dette laget ennå. At de går helt til topps har jeg ikke mye tro på, men de slår sikkert Slovenia i neste kamp og karrer seg videre. England ryker ikke i puljespillet, de venter til de får sjansen til å ryke fra 11metersmerket.

F

fjellvåk

Gjest
    BT skrev:
    England har spilt 180 minutter i VM nå og har ikke sluppet til motstanderne til en eneste målsjanse. Man ønsker selvfølgelig å se blendende angrepssill også, men ingen lag klarer å gjøre det gjennom et helt VM. Dette kan plutselig løsne. Ingen grunn til å avskrive dette laget ennå. At de går helt til topps har jeg ikke mye tro på, men de slår sikkert Slovenia i neste kamp og karrer seg videre. England ryker ikke i puljespillet, de venter til de får sjansen til å ryke fra 11metersmerket.
    Sant nok, men det er lov å håpe at de ryker mot Slovenia.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    fjellvåk skrev:
    BT skrev:
    Sant nok, men det er lov å håpe at de ryker mot Slovenia.
    Nei, det er ikke lov. :mad:

( ;D )

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Andre som har samme antall lag i seriene ja. Fin oversikt den der norman.

Uansett årsak, så synes jeg det er tydelig at spillerne ikke er i form. De fremstår ikke slik på sine klubblag. Samtidig skal det sies at de ikke fungerer bra kollektivt heller. Heskey er ute på kanten når han bør være innenfor 16 meteren. Backene er ikke spesielt involvert framover på banen og det hakker generelt i samhandlingen. Litt skuffet over at Capello ikke tar grep med bytter tidligere i kampen. Synes det hadde vært naturlig å sette inn Carrick på midten fremfor f.eks Lampard. Og Crouch burde ha kommer inn mye før, gjerne for Rooney som spilte sin dårligste kamp.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Noen som skjønte noe av hvorfor USA ble snytt for vinnermålet mot Slovenia, forresten?
    Det var vel ingen av USA-haterne herfra som dømte den kampen, vel?

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    795
    Torget vurderinger
    5
    orso skrev:
    Tragisk å se England og så gode fotballspillere spille så elendig. Skal England noen gang komme fit til et VM, må de gjøre endringer med ligaen og alle cupene i forkant. Spillerne kommer jo tydeligvis til VM totalt ute av form etter en lang sesong.

Jeg håper Capello gjør noen endringer til neste kamp. Carrick inn på mitbanen framfor Lampard eller Barry. Rooney sin plass bør også spøke.
    Lang sesong:
    PL: 15.08.09 - 09.05.10
    La liga: 29.08.09 - 16.05.10
    Seria A: 22.08.09 - 16.05.10

Like lang som de andre store ligaene (som i og for seg også har fått en treg start). England har ikke like lange avbrekk i jul og til dels påske som de to andre, men kampene er like mange. Ergo har de andre ligaene tettere program når det første er i gang.
    Kampprogrammet i England kan nok tilsynelatende se veldig tett ut da de sprer kampene utover hele uken grunnet tv-rettigheter, samt tett program i julen som mange får med seg istor grad.
    Men for all del, kanskje er tettere program med litt ferie bedre en jevnt program uten ferie.

Blir i hvert fall en langt mer spennende utvikling i flere grupper enn først antatt.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    795
    Torget vurderinger
    5
    orso skrev:
    Andre som har samme antall lag i seriene ja. Fin oversikt den der norman.

Uansett årsak, så synes jeg det er tydelig at spillerne ikke er i form. De fremstår ikke slik på sine klubblag. Samtidig skal det sies at de ikke fungerer bra kollektivt heller. Heskey er ute på kanten når han bør være innenfor 16 meteren. Backene er ikke spesielt involvert framover på banen og det hakker generelt i samhandlingen. Litt skuffet over at Capello ikke tar grep med bytter tidligere i kampen. Synes det hadde vært naturlig å sette inn Carrick på midten fremfor f.eks Lampard. Og Crouch burde ha kommer inn mye før, gjerne for Rooney som spilte sin dårligste kamp.
    Enig. Merkelig da jeg anser Capello som en av verdens beste trenere.
    England sliter merkelig mye med en så god stall.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Sjekk slutten på denne. Hva er det å annulere for?

N

norman

Gjest
    BT skrev:
    Noen som skjønte noe av hvorfor USA ble snytt for vinnermålet mot Slovenia, forresten?
    Det var vel ingen av USA-haterne herfra som dømte den kampen, vel?
    Hei

Dommeren mente det var vel mye holding inne i feltet og at dette påvirket spillet såpass mye at målet skulle annuleres.

vh Norman

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Fopall er mye rart.....sutrer på rare baller og annet. Har de ikke en standar? størrelsen er vel det, men er ikke vekt det?
    Drista meg til å se 2 omgang eng-alg i kveld.....gud hjelpe hvor kjedlig. ::) bare surr, og null underholdning.
    Har aldri vært begeistra for Argentina, men heia Messi!!
    Hockey er greit.....samma puck i både vekt og størrelse uansett hvor du måtte befinne deg i verden, og et godt lag på tomgang er mer underholdning enn det England presterte i kveld. Patetisk....ganske enkelt.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    FIFA har regler for mål og vekt på de fotballene som skal brukes. Problemet går mer på aerodynamikken, som påvirkes av overflatestrukturen, antall sømmer og slikt - og det er her man har gjort visse forandringer.

N

nb

Gjest
    Det er etter hvert mange år siden Drillo sa noe slikt som at internasjonal fotball er mye jevnere enn man skulle tro, og dette VM har i så måte vært et eksempel på det. Kanskje grunnen rett og slett er så enkel som at lagene/trenerene har blitt mye, mye bedre taktisk og vet hvordan de skal spille mot de ulike motstanderene. Det er ikke lengre tilstrekkelig å ha et knippe stjernespillere når de møter et defensivt velorganisert og hardtarbeidende lag.

Utviklingen har kanskje gått raskere hos de antatt "svake" nasjonene, siden de ikke kan basere seg i like stor grad på individuelle ferdigheter, men må ha et velfungerende kollektiv. Se bare på Frankrike, det er jo direkte pinlig å se på hvor dårlige de er til tross for et bra spillergalleri. I følge Tor Hushovd tror jeg det var, så er f.eks. fransk sykkelsport stokk konservativ og tar ikke til seg nye trender innen trening, kosthold osv. Det er en grunn til at ingen franskmann har vært i nærheten av å vinne det franskeste av det franske, Tour de France på 25 år.

Da er det fint å ha magiske spillere som Messi - en som kan drible unna fem personer på like mange kvadratmeter i sine beste øyeblikk.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn