Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    Argentina glemte å lukke låvedøren helt på slutten av 1.

Demichelis vil bli minnet om den tabben en stund, de er temmelig nådeløse slik.

(TV2 har lagt inn tung EQ for å redusere Vuvuzelaene, men det reduserer selvsagt også alt annet, og gjør at bakgrunnslyden nå ligger og bobler vilt. Høres sinnsykt ut, så nå har jeg gått over til SVT, som har bedre behandling. Tenk om man kunne hørt publikum og spillerne ...)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    vredensgnag skrev:
    Argentina glemte å lukke låvedøren helt på slutten av 1.

Demichelis vil bli minnet om den tabben en stund, de er temmelig nådeløse slik.
    Det er vel bare i Colombia man blir drept for slikt?

V

vredensgnag

Gjest
    4-1 begynner å ligne noe, og enda ti minutter igjen. Låvedøren er et vagt minne kun og han vil såvidt bli gjort oppmerksom på den ved spesielle anledninger. De har øvd noen rå trekk, disse argentinerne.

plasma

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Antall liker
    1.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Håper svindel-frankrike taper mot mexico. Antagelig det beste som kan skje for fransk fotball at de ryker ut og sparker treneren og begynner på schratch. 11 primadonnaer som er mer opptatt av sveisen enn lagspillet fotball.
    Mvh

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jeg har en litt merkelig følelse av at kampen Uruguay-Mexico kommer til å ende med poengdeling...

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.760
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer, Mexico!

Kondolerer, Frankrike. Triste greier.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det var nok et par dommeravgjørelser i dag som blir nokså avgørende.

2-1 målet til Hellas: corner, to spillere klinker hodene sammen. En Nigeriansk spiller blir liggende og han opphever offsiden på Torosidis som kan trille en retur i mål. Den nigerianske spilleren kan ikke fortsette kampen.

1-0 målet til Mexico - klar offside.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.353
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    BT skrev:
    Jeg har en litt merkelig følelse av at kampen Uruguay-Mexico kommer til å ende med poengdeling...
    Det er jo soleklart, selv om det ikke er stor idrett ;)

gismo

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.760
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    BT skrev:
    Ja vi får håpe det, for Frankrike og Sør-Afrika sin skyld, så de får noen å skylde på.
    Et greit prinsipp å holde seg til i fotballturnering er å vinne kamper selv.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Antageligvis er både Uruguay og Mexico interessert i å vinne gruppen - det har en viss betydning for det videre kampoppsettet. Etter det jeg har fått med meg, møter toeren i denne gruppen Argentina - som må formodes å vinne sin gruppe - i åttendelsfinalen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Ulf-B skrev:
    Antageligvis er både Uruguay og Mexico interessert i å vinne gruppen - det har en viss betydning for det videre kampoppsettet. Etter det jeg har fått med meg, møter toeren i denne gruppen Argentina - som må formodes å vinne sin gruppe - i åttendelsfinalen.
    Både Uruguay og Argentina kjenner Argentina ganske godt. Jeg tror lysten til å slå Argentina er sterkere enn frykten for å møte dem.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.760
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Tenkte dette kunne skje:

Tyskland- Serbia 0-1

F

fjellvåk

Gjest
    Det er bare èn ting som er kjekkere i fotball enn at Tyskland taper og det er at England taper :). Nå satser jeg på at Algerie gjør denne dagen fullkommen i så måte! Det skal mye til da, England er ordinære men Algerie er ordinærere :).

V

vredensgnag

Gjest
    Morsomt med Slovenias målmann som gjemmer seg bak stolpen når Donovan nærmer seg med ballen - det har jeg aldri sett før.

Dommeren knabbet vel et mål fra USA? Etter hva jeg leser så har dommeren ikke vært villig til å melde hvorfor han annulerte mål nummer tre. USA var ikke offside, og om det ble blåst for holding så var det slovenerne som holdt USAs spillere i feltet.
    Meget underlig superbrøler.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Snurrig keeperarbeid fra en ellers veldig god keeper. Jeg har heller ikke sett akkurat denne varianten før - men en gang må være den første.

Frisparket var vanskelig å forstå - hvis det ikke var for at en av amerikanerne holdt igjen akkurat den ene sloveneren som kunne ha hindret ballen i å nå frem til han som scoret. Jeg synes å ha skimtet noe slikt - men jeg har ikke sett mange nok repriser av det. Ellers kunne vel dommeren like gjerne ha blåst en tre-fire straffer den andre veien.

Men dommere fra Mali - hva har de i en slik turnering å gjøre?

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.760
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det varmer å se alle de engelske supporterne på plass og tribunene totalt dominert av St.George.

Algerie har gjort det før, vi glemmer ikke åpningskampen mot Tyskland i sin tid, men sånt skjer bare en gang.
    Dette går England sin vei. Håper jeg.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    fjellvåk skrev:
    Det er bare èn ting som er kjekkere i fotball enn at Tyskland taper og det er at England taper :). Nå satser jeg på at Algerie gjør denne dagen fullkommen i så måte! Det skal mye til da, England er ordinære men Algerie er ordinærere :).
    Hvor mye satser du? For jeg er villig til å satse imot, dvs på at dersom England skal vise noe av potensialet, så bør det bli i kveld. Åpningskampen deres var likegyldig, helt enig, men det har de stort sett vært for alle de beste lag i VM i hele VM-historien, så det er ikke noen målestokk.
    Vi vet ikke hvor England står, og det kan meget vel være en outsider til en høy plassering for alt vi vet pr nå. VM-toget går; vi vet at England kan mye, men sjelden får det til. Det er synd, fordi laget og tradisjonen har endel attraktive tilbøyeligheter for fotball-elskere.

Jeg gjør som Jøgga, håper på England og på seier for god fotballtradisjon.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    730
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Algerie rundspiller England. Jeg tror engelskmennene har problemer med den lette ballen. Samt mange rare dommeravgjørelser og keepertabber har avgjort alle kampene til nå. Hele fotballverdenen er kjøpt og betalt av mafiaen. ;D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Kjendis skrev:
    Algerie rundspiller England...
    Nåja… det er vel mildest talt en overdrivelse. Men det er en sløv åpning av England, det skal man vøre enig i.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.760
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kjendis skrev:
    Algerie rundspiller England. Jeg tror engelskmennene har problemer med den lette ballen. Samt mange rare dommeravgjørelser og keepertabber har avgjort alle kampene til nå. Hele fotballverdenen er kjøpt og betalt av mafiaen. ;D
    Ser vi samme kampen, tro?
    Nils Johan følger opp med snodige taktiske betraktninger. Når folk jobber godt og skaper noe lurer han på ´hva gjør han der ute?´ Spørsmålet kan heller stilles om ham selv.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Enig Jøgga… Semb kan irritere på seg de fleste med sin harry rølpe-innfallsvinkel til fotball. Godt vi er kvitt ham på landslaget iallefall, det var en tragisk periode.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Håper inderlig England vinner VM, så Soler må gnage av seg foten.

N

norman

Gjest
    Kjendis skrev:
    Hei

Hvilken mafia tenker du på?
    - lettballemafiaen
    - dommeravgjørelsemafiaen
    - keepertabbemafiaen

vh Norman

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Crouch burde spilt fra start. Heskey trenger en skikkelig makker.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.760
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hey, jeg kan høre publikum synge! Hva har skjedd?

V

vredensgnag

Gjest
    De har begynt å bruke spesialmikrofoner, og så er det visst en god del som har sluttet å blåse i plastrør. En rekke mikrofoner er nå plassert slik at de skal fange publikumsreaksjoner, vekk fra tunge Vuvuzela-områder.

England blir alltid overrasket når de kommer ut fra øyriket og oppdager at andre løper kjappere enn dem med en fotball.
    Det kommenteres at England har "problemer med den lette ballen." Jubilani er blant de tyngste ballene FIFA har brukt i VM noensinne.

• Circumference: FIFA Standard: 68.5-69.5cm, Jabulani: 69.0 +/- 0.2

• Roundness: Diameter is measured in 16 different locations. FIFA Standard: max 1.5% difference, Jabulani: max 1.0% difference

• Water Absorption: A ball is pressed and rotated in water 250 times: FIFA Standard: max 10% weight increase. Jabulani: 0% weight increase

• Weight: FIFA standard: 420-445 grams, Jabulani: 440 +/- 0.2 grams

• Uniform Rebound: The only dynamic FIFA test, the ball is dropped ten times onto a steel plate from a two meter height. The difference from the lowest to the highest bounce can be no more than 10 cm. Jabulani bounced in a range from 143 to 149 cm.

• Loss of Pressure: Air pressure measured three days after inflation. FIFA Standard: 20% max loss, Jabulani: 10% max loss

N

norman

Gjest
    Hei

Anglofil som jeg er så har jeg allikevel såpass bakkekontakt at jeg allerede nå må innse at Ronney ser ut til å bli årets VM-flopp-spiss, dessverre.

Med mindre Spania tryner nok en gang, så fremstår de gamle hovedfiendene på hver sin side av kanalen som VM's nedtur-de-lux.

(forutsatt at ikke England kommer seg i siste del av 2.omg).

vh Norman

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.270
    Sted
    Trondheim
    Frankrike, Spania og England slås nok ut i innledende runder. Så da ligger veien åpen for Argentina/Brasil

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Enten får England reise seg i siste del av andre, eller så får skjebnen til vår europeiske ære overlates i tyske eller evt italienske hender (føtter). Dette er vel også fortsatt litt "kontinentenes kamp".

N

norman

Gjest
    Vidar P skrev:
    Enten får England reise seg i siste del av andre, eller så får skjebnen til vår europeiske ære overlates i tyske eller evt italienske hender (føtter). Dette er vel også fortsatt litt "kontinentenes kamp".
    Hei

For ikke å snakke om de hasjrøykende Oranje-folkene i tresko :)

vh Norman

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.760
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    De anglofiles aften på Offtopic. :)

Slapp av, dette snur seg og går veien. Hvis England klarer denne åpner jeg en bayer. Hvis ikke må jeg åpne en til.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jeg tror England sliter med den tunge ballen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Er det noe VM-historien bør ha lært oss så er det at det ofte ikke er de som imponerer i starten som vinner til slutt.

N

norman

Gjest
    Hei

Vi får løfte den anglofile interessen til nye høyder mens vi kan

[video]_cWz9MrHskk[/video]

vh Norman

V

vredensgnag

Gjest
    Om de gir Rooney et kamera så kan han ta bilder mens han står og ser på at de andre spiller.

N

norman

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Om de gir Rooney et kamera så kan han ta bilder mens han står og ser på at de andre spiller.
    hei

Tror jammen meg han ville hatt tid til å rigge opp stativ, ekstern blitz og paraplyer og det hele.

vh Norman

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    er redd for at det neste england får utdelt er puter ....
    ... som kan utdeles til de arme tilskuere som har forvillet seg inn på zzzzztadion

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Enig, man hadde håpet og forventet langt mer trøkk. Trist for et anglofilt hjerte å se.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn