Foss lanses som statministerkandidat

G

Gjestemedlem

Gjest
Høyre innser at Solberg ikke har den nødvendige tillit, popularitet eller myndighet som er nødvendig for å bli en troverdig statsministerkandidat. Men nå lanseres Per Kristian Foss som et alternativ.

Vedlegg

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.913
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Strategisk riktig å la Solberg softe Siw opp før et gjennombruddsforsøk med Foss.
Jeg tror at Foss kan tiltrekke svært mange velgere som statsministerkandidat. Jeg tror også at det hjelper at han er homo...

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.083
En fornuftig avgjørelse. Foss er "spiselig" tverrpolitisk også. Da kan vi nok si bye-bye Siv.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.368
Hvorfor ble mitt innlegg redigert bort? Jeg ber om en begunnelse her.
Hvis moderator er veldig u-opplyst i denne saken så kan jeg fortelle at Foss stod frem som Homo i fullstendig offentlighet for noen år siden!

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Nå er det da ikke tatt noen slik avgjørelse.
Foss svarte på et hypotetisk spørsmål i et lukket nominasjonsmøte.
Det er et stykke igjen til å faktisk stille som partiets offisielle kandidat.

Men tror det hadde vært gunstig, Erna har vel gjort sitt, og det var ikke allverden.

G

Gjestemedlem

Gjest
Foss har det nødvendigste for den som vil nå langt i politikken. Han har tolmodighet og han kan det politiske spillet, han er en av de mest kunnskapsrike rikspolitikerene og han har vilje til makt.

Som nettopp nevt, Solberg har ikke infridd, og er det en ting man måler sine ledere på i Høyre så er det resultater. Solbergs dager er nok talte, selv om hun sikkert kommer til å sprelle litt i noen uker ennå. Hun ender vel opp som fiskeriminister i en trepartiregjering. Med de magre resultatene Solberg har vist vil det være merkelig om de venter til etter valget med å lansere en mer troverdig og spiselig kandidat til sjefsstolen.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.428
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Espen R skrev:
Hvis moderator er veldig u-opplyst i denne saken så kan jeg fortelle at Foss stod frem som Homo i fullstendig offentlighet for noen år siden!
...og samboer med en barndomskamerat av meg (veldig barndom, vi var nære lekekamerater da jeg var 3 år.....)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.368
erato skrev:
Espen R skrev:
...og samboer med en barndomskamerat av meg (veldig barndom, vi var nære lekekamerater da jeg var 3 år.....)
Hvis moderator erkjenner at innlegget mitt ble redigert bort på feil grunnlag, vil en enkel beklagelse bli akseptert. Men jeg akter ikke at dette skal forbigåes i stillhet!

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
938
Foss er ikke det værste vi har. Hvis han lanseres kan det sikkert bli regjeringsskifte, men i dagens situasjon vet jeg ikke om det er å foretrekke. Jeg tror at satsingen på off sektor i disse krisetider er riktig, og vet ikke om Foss&Co vil videreføre den. Sjansespill å sende penger til privat sektor nå.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.428
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Espen R skrev:
erato skrev:
Espen R skrev:
Hvis moderator erkjenner at innlegget mitt ble redigert bort på feil grunnlag, vil en enkel beklagelse bli akseptert. Men jeg akter ikke at dette skal forbigåes i stillhet!
Nei si det, at han er homo er ikke akkurat ukjent.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.368
erato skrev:
Espen R skrev:
erato skrev:
Espen R skrev:
Nei si det, at han er homo er ikke akkurat ukjent.
Innlegget mitt som ble bortredigert var temmelig ordrett følgende:
Foss er homo. Derfor kan han ikke bli statsminister. Hvis det ikke hadde vært for legninga hans ville han allerede vært statsminister.

På hvilket grunnlag ble dette moderert bort?

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.399
Torget vurderinger
4
Valentino skrev:
Strategisk riktig å la Solberg softe Siw opp før et gjennombruddsforsøk med Foss.
Vel er jeg enig i strategien, men at Erna skulle kunne "softe" Siw er nok en heller latterlvekkende umulighet...til det måtte de nok leie inn Condi....som jo er arbeidsledig for tiden.....

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Espen R skrev:
Foss er homo. Derfor kan han ikke bli statsminister. Hvis det ikke hadde vært for legninga hans ville han allerede vært statsminister.
Dette var nok riktig for 20 år siden, nå er det vel ikke så mange som bryr seg?

De fikk jo nettopp en lesbisk statminister på island så hvorfor ikke en homse her?

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.399
Torget vurderinger
4
Espen R skrev:
Foss er homo. Derfor kan han ikke bli statsminister.
Kan han ikke ?!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Trane skrev:
Espen R skrev:
Foss er homo. Derfor kan han ikke bli statsminister.
Kan han ikke ?!
Kanskje man er redd for at han rævkjører landes økonomi?

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.913
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Trane skrev:
Valentino skrev:
Vel er jeg enig i strategien, men at Erna skulle kunne "softe" Siw er nok en heller latterlvekkende umulighet...til det måtte de nok leie inn Condi....som jo er arbeidsledig for tiden.....
De to har dæljet løs på hverandre en tid. Siw er sliten. Enter Foss den friske. Vår Mann har også Wegners Y-stol på hjemmekontoret. En sikker vinner, Fru Stoltenberg!

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.428
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Espen R skrev:
Lurer litt på hva du mener. At han ikke får lov (klart han får lov) eller at ingen tør nominere eller stemme på ham (jeg håper det er feil)? Han har sikkeert et ryddigere seksualliv han enn en del av heteroene på tinget. Når vi kan ha med ministre som får barn uten å ville oppgi barnefaren (greitt nok for meg) så tviler jeg på at homsete statsminstre er noe særlig problem.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Jeg har i mange år ment på at høyre burde satse på Foss, siden han tilsynealtende er den dyktigste kandidaten de har. Det kan jo etterhvert bli en realitet nå som det er mer akseptert å ha en seksuell legning.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.913
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Din indignasjon kan ha sin årsak i en feilpekende databaselink, Espen R. Innlegget ditt var intet å fjerne slik jeg forstår forumreglene.

V

vredensgnag

Gjest
Er det noen som er i stand til å huske én eneste setning som Erna har levert med fynd og klem? Ett eneste minneverdig utsagn? Ett tiltak som det stod røyk og ild av, og der man tenkte "jøsse faen, dette var saker!"

Nå stemmer ikke jeg H, men at partiet har følt at Erna var en leder er et mysterium.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
vredensgnag skrev:
Er det noen som er i stand til å huske én eneste setning som Erna har levert med fynd og klem? Ett eneste minneverdig utsagn? Ett tiltak som det stod røyk og ild av, og der man tenkte "jøsse faen, dette var saker!"

Nå stemmer ikke jeg H, men at partiet har følt at Erna var en leder er et mysterium.
Det var litt tak i dama inntil hun ble høyres leder, synes jeg.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.368
erato skrev:
Espen R skrev:
Lurer litt på hva du mener. At han ikke får lov (klart han får lov) eller at ingen tør nominere eller stemme på ham (jeg håper det er feil)? Han har sikkeert et ryddigere seksualliv han enn en del av heteroene på tinget. Når vi kan ha med ministre som får barn uten å ville oppgi barnefaren (greitt nok for meg) så tviler jeg på at homsete statsminstre er noe særlig problem.
Det kan være at tiden er moden for det i dag, la oss håpe det!

Sjefen på min tidligere arbeidsplass var en nær bekjent av Foss og omgangskretsen til Foss. Min tidligere sjef sa rett ut til meg at Foss med all sansynlighet hadde vært lansert som statsministerkandidat på et tidligere tidspunkt hvis det ikke hadde vært for at han har "feil" legning.
Om Foss sitt eventuelle statsministerkandidatur vil lede han til statsministerposisjonen, er et åpent spørsmål. I den regjeringa kan vanskelig Dagfinn H og hans konservative familiepolitikk være representert ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Foss er en bra fyr.

Som jeg savner de gode gamle dager da AP og høyre kranglet så flisene føyk mens de styrte landet etter tur, samtidig som SV og FrP bare var underholdningsinnslag i pausene.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Zomby_Woof skrev:
Foss er en bra fyr.

Som jeg savner de gode gamle dager da AP og høyre kranglet så flisene føyk mens de styrte landet etter tur, samtidig som SV og FrP bare var underholdningsinnslag i pausene.
AP og H er jo blitt veldig like da. AP kjører jo også en langt mer konservativ politikk enn hva høyresiden har gjort til tider.
SV er vel et veldig sånt føleparti, FrP har jeg ærlig talt aldri skjønt poenget med. For en som er litt ringside og har mulighet til å følge sirkuset med egne øyne , så fremstår de som veldig "sytete" til tider. ::)

På det lokale plan, har jeg også veldig sansen for Erling Lae og Fabian Stang, veldig bra typer det også.

H

Hugh

Gjest
Jeg blir matt når jeg ser dette bildene av denne latterlige tronearvingen vi har her i riket. Han er snill, men man må til de sinnsyke hertugene fra Bayern for å finne noen som er mer åndssvake enn denne narren og hans narkomane kone.

Foss fremstår som en Herre man kan estimere og som jeg mener hadde gjort seg som statsminister ved president Jaglands bord.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ikke vær så streng, Hugh.

Krompens jobb er å prate i eninga uten å provosere noen. Det er klart det er en vanskelig, for ikke å si umulig oppgave.

Enhver mann er dømt til å vekke latter når han lever i spagaten.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
hva med å blåse liv i dette:
Det Politiske Parti (DPP) ble stiftet 17. september 2000 av komikerparet Atle Antonsen og Johan Golden, kjent fra TV-programmene XLTV og En Lun Aften. Partiet gjorde seg bemerket ved å drive politisk satire fra innsiden av det demokratiske systemet. Golden og Antonsen fikk mye kritikk for partiprogrammet sitt som inneholdt uttalelser som «Eldre er i og for seg også mennesker og bør behandles deretter». Listene til partiet inneholdt blant annet en rekke navn på kjente norske komikere, og partiet ble av de etablerte politiske partiene avfeid som en dårlig spøk og en hån mot demokratiet. Slagordene på plakatene til DPP var bastardiseringer av klassiske politiske slagord: «Atle Antonsen: i arbeid for hele folket» og «Johan Golden: din slave på tinget».

De inviterte representantene fra Arbeiderpartiet og Høyre valgte å boikotte en paneldebatt ved Høgskolen i Bodø da de fikk høre at de skulle debattere mot Golden og Antonsen, som også senere på kvelden skulle stå for underholdningen med sitt standup-show En Lun Aften og bandet DDR. Venstre og Senterpartiet stilte opp, men viste sterk misnøye med sine debattpartnere i DPP som uttalte at de «mente det samme som folket» og oppfordret publikum til å sende dem tekstmeldinger under debatten så de kunne vite hva de skulle stå for.

Siden Golden og Antonsen kunne stille med lister og 1000 individuelle underskrifter fikk de også lov til å stille til stortingsvalg i 2001. Partiet fikk nærmere 1% av stemmene på landsbasis. Dette var ikke nok stemmer til å komme inn på stortinget, og frontfigurene Antonsen og Golden sa seg i ettertid lettet over valgresultatet. Ved skolevalget det samme året fikk DPP over 8%. DPPs liste i Akershus ble ikke godkjent av valgstyret, noe Kommunal- og regionaldepartementet mente det ikke var gunnlag for. Beslutningen ble klaget inn for Stortingets fullmaktskomite, som imidlertid ikke så grunn til å igangsette omvalg i fylket.

Partiet DPP hadde aldri noe ideologisk fundament. Partiet viktigste standpunkt var at de ikke sto for noe selv, de mente det samme som folket. Skulle en eller flere av dem komme inn på tinget, ville det norske folket få kunne bestemme hva representantene skulle mene i forskjellige saker gjennom folkeavstemming på internett, en form for direkte demokrati. Partiet benyttet paraplyen som logo. Dette var et symbol på at de dekket hele det politiske landskapet.

Etter stortingsvalget i 2001 har partiorganisasjonen stått stille. DPP deltok ikke i kommune- og fylkesstyrevalgene i 2003. Da partiet ikke har meldt overføring til Partiregisteret, falt partinavnet ut som registrert partinavn etter stortingsvalget 2005.

Z

Zomby_Woof

Gjest
"Hvis folket er 70% for og 30% mot- da jobber vi 70% for og 30% mot". Strålende! ;D

Ø

ØivindJ

Gjest
Håper på Foss som statsminister.

Bør ikke være noen umulighet i dag.

Topp Bunn