Fort gjort - rack.

F. Robert

Medlem
Ble medlem
27.02.2021
Antall liker
63
Sted
Sørumsand
I fjor sommer flyttet familien sørover. I det forrige huset hadde jeg et lytterom hvor lite var overlatt tilfeldighetene, noe av det beste var et rack integrert i veggen så det var enkel tilgang til Av/På brytere og kabling fra maskinrommet på baksiden.
Savner dette, men i nytt hus er det ikke mulig å gjøre det på denne måten.

Siden innflytting har gulvet og et gammelt stuebord gjort nytten, men på Fredag bestemte jeg at det må et rack på plass!
Hadde få krav; rimelig, enkelt, fleksibelt, robot støvsuger og vasker må komme til under benken.

Bestilte hva jeg manglet (benkeplater) Fredags formiddag fra IKEA, og hentet dette i går.

Rommet har ok dimensjoner (410x690x260) så for å spare tid og heft kappet jeg ingen av platene i hverken dybde eller lengde (62x246?)

Dette er absolutt en rimelig og enkel løsning, tid og kostnad tatt i betraktning så er jeg fornøyd.

IMG_20210525_180126.jpg

Gammelt stuebord/rack ble nedgradert til skjærebord. Junior strålende fornøyd med arbeidet.
IMG_20210525_214333.jpg

Deler som ble kappet til i går ettermiddag/kveld.
IMG_20210526_120146.jpg

Når guttungen var levert i barnehagen begynte jeg å montere delene fra i går.
IMG_20210526_130920.jpg

Snudd på hodet for å få gode mål av sidene. Vertikale avstivere i racket er ikke fastmonterte, men kan flyttes etter behov.
IMG_20210526_142310.jpg

Ferdig rack.
IMG_20210526_215712.jpg

Og på tampen, utstyr på plass og litt testing.
Høyttalere og suber er nå ca 40cm lenger frem enn hvor de havnet under innflytting, lytteposisjon en god meter lenger bak... Dette lover bra. Hadde vært artig å sett hvordan dette måler, alt er justert etter ørene i påvente av PC så jeg får sjekket vha DEQ-X'en.

Ha en fortreffelig kveld.

Sist redigert:

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
1.919
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
3
Flott benk, den må være bygget for å tåle atomangrep.(y) Jeg bare håper du har mer enn en 10A kurs til å fore de 18 stikkontaktene du har på veggen.

F. Robert

Medlem
Ble medlem
27.02.2021
Antall liker
63
Sted
Sørumsand
Dessverre ikke mer enn ėn 16A kurs til rommet. Vannbåren varme, så disse stikkene har heldigvis det hele til rådighet.
Sikringsskap er i første etasje og aktuelt rom i tredje, og med etasjeskiller i betong blir det dessverre alt for omfattende å ordne dedikerte kurser :sneaky: Sov bedre før med tre dedikerte kurser 👍

Topp Bunn