Forsterker til Usher Dancer

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Hei.
Tar opp en gammel tråd jeg hadde tidligere.
Noen som kan anbefale meg en forsterker for å drive mine Usher Dancer høyttalere, gjerne forforsterker og effektforsterker eller monoblokk løsning ?
Jeg har i dag en Sugden Masterclass integrert forsterker som driver disse, men er ikke helt fornøyd med lyden desverre. Satt lenge å lurte på om jeg skulle teste Sugden Masterclass forforsterker og monoblokker, men de er kanskje litt stive i prisen i forhold til andre produkter ?
Har også testet EC løsninger med diverse monoblokker. Men føler fremdeles at lyden blir noe tynn.
Er ute etter den utlimate lyden, lyden og opplevelsen av live musikk.
Hører på ganske mye forskjellig musikk, alt fra drone musikk som Sunn o))) til Metallica.
Tips mottas med takk.
 

raytur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Innlegg
103
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Er selv på jakt etter ny elektronikk til mine Dancere. Har ikke hørt på så mye forskjellig ennå, men har fått de demonstrert med Parasound JC1 monoblokker, og det synes jeg spilte fantastisk.
Nå koster jo disse en del penger, så jeg vurderer å prøve en Parasound A21 med den nye pre'en P7.
Har også hørt en del positivt om Usher's eget forsterkersett, men har ikke fått hørt på dette selv ennå.
 

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
2.436
Antall liker
1.600
Hei
Jeg har hatt en Musical Fidelity kW 500, nå har den ny eier, som jeg har brukt på både Von Schweikert VR 4 Gen3 og Amphion Krypton 2. I dag brukes den på Dancer 8571 og den nye eieren virker veldig fornøyd. Les her: http://avforum.no/minhifi/show.php/Dancer 8571

Audioart har dessuten tilbud på MF supercharger 550K monoblokker og ff/monoblokker 750K. De har også en brukt MF kW 550 som er etterfølgeren til kW 500. Dette er forsterkere som jeg tror vil passe. Iallefall verdt å sjekke. http://www.audioart.no/demo.php

Lykke til

Mvh
RBN
 

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
326
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
Hei

Er det den nyeste Masterclass du har i heimen? I så fall lurer jeg på hva du savner/er misfornøyd med. Har du evt tenkt på om det er kilden din du kanskje ønsker noe annet av?

Det jeg har hørt av Sugden er i alle fall meget bra, og jeg lurer derfor på hva du ønsker deg av lyd som du ikke får i dag...

Christian
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Hei!


Jeg brukte denne:





tester:http://www.spectronaudio.com/reviews.htm


Dette spilte så bra på mine 8571, at jeg endte opp med disse:






Du skal ikke være redd for å gi dem krefter. Har også hørt de på Usher egen elektronikk, ikke ueffent det heller.


IMHO
-Y
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Off topic : Hvordan låter de store Usher ht i forhold til 8571 ?

Vet ikke om det er nyeste Sugden Masterclass jeg har, men kjøpte den vel i fjor. 2 x 33 klasse A watt tror jeg den er. Savner å få et skikkelig bunndrag med denne forsterkeren. Blir noe spinkel lyd når man virkelig skal gi på litt.
Men det kan være cd spilleren som er årsaken, det vet jeg sannelig ikke.
MF monoblokkene virker jo veldig spennende.
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
De spiller "mer".. på en måte, men er ikke så tilgivende. Må helst være i orden i front end.. Nå er spectron min på rep, så den rakk jeg aldri teste på be 20, men den var etter min mening helt konge sammen med 8571.


-Y
 

Leifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2006
Innlegg
145
Antall liker
23
Sted
Karmøy
Det er relativt tung drevne høyttalere , så ikke vær redd for å kjøre på med litt effekt .
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Jeg er ikke redd... 600w i spectron musican IIIse.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Hva med å bruke Usher sine egne forsterkere? De bør vel være egnet....
 

Atlant

Medlem
Ble medlem
02.03.2009
Innlegg
24
Antall liker
0
Om du tar deg råd til noe av det beste. Rowland 300 serier... Enten monoblokkene eller stereo varianten.
Har hørt begge deler på både Usher og andre ht.Ikke gærnt for å si det slik;)

Mvh Atlant
 

raytur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Innlegg
103
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Atlant skrev:
Om du tar deg råd til noe av det beste. Rowland 300 serier... Enten monoblokkene eller stereo varianten.
Har hørt begge deler på både Usher og andre ht.Ikke gærnt for å si det slik;)

Mvh Atlant
Har du også hørt de med 501 blokkene? disse er litt mer interesante prismessig.
 

Atlant

Medlem
Ble medlem
02.03.2009
Innlegg
24
Antall liker
0
Hei

Nei har ikke hørt 501 blokkene på annet enn et anlegg med Avalon ht og rør pre amp. De fungerte rimelig bra.Men 300 serien er vel noe ganske annet, noe som desverre også reflekteres i prisen.

Mvh Atlant
 

raytur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Innlegg
103
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Atlant skrev:
Hei

Nei har ikke hørt 501 blokkene på annet enn et anlegg med Avalon ht og rør pre amp. De fungerte rimelig bra.Men 300 serien er vel noe ganske annet, noe som desverre også reflekteres i prisen.

Mvh Atlant
Regnet ved med at det er et stykke mellom disse, noe prisen også indikerer.
Spørsmålet er mer om de innehar biter av samme kvaliteten og om de evnt kunne passe til Usher 8571. Er litt på jakt etter en ny forsterkerkombo til mine og er bare nysgjerrig på hvor jeg skal begynne å lete.

Raymond
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Jeg kunne godt tenke meg å teste Sugden Masterclass sine monoblokker, men det er desverre umulig å få låne disse med seg hjem for å teste i anlegget.
Altså en umulig oppgave....
 
Topp Bunn