Forsterker til Snell A/III

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.734
Antall liker
497
Jeg leste denne historien om Peter Snell: han ga et par mod A til sine foreldre. Det fulgte med en passende forsterker: NAD 3020.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
To gode stereoforsterkere, en ved hver høyttaler åpner for bi-amping og tap i eliminerer ledninger. Verre er det ikke ;)




Mvh. RS
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.645
Antall liker
21.428
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Om jeg ikke husker rappgale driver en Oberon 6.1 2,5 ohm uten å mukke, men du kan sjekke databladet på 1000ASP.

Du trenger en forsterker som kan levere 200W i 4 ohm for å få 100dB peak på 3 meter fra paret sånn ca.
En Hegel H200 kanskje?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Valentino skrev:
Du trenger en forsterker som kan levere 200W i 4 ohm for å få 100dB peak på 3 meter fra paret sånn ca.
En Hegel H200 kanskje?
Jeg testet med en Hegel H2/P2 kombo og det låt greit det, men ble litt for spinkelt det også. Selv H2en i bunn med T+Aen til toppen blir en smule anemisk. Det funker, for all del, men det krever at jeg spiller på litt høyere volum for å få dem til å åpne seg ordentlig enn jeg til vanlig liker å lytte til. Jeg spiller stort sett ikke spesielt høy musikk til daglig. Men jeg liker at det er en fjærlett brutalitet over det hele selv på lave volumer. Jeg tror det kalles dynamikk.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Hegel er bygget for spinkelt mht. strømbaner og lyder deretter.



Mvh. RS
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Har eid makan høytalere. Den gang biampa jeg med Parasound. Det ga en brukbar lyd.Ikke så detaljert, men med en viss varme. Oberon 600w testa jeg og på de og det lått tamt og kjedelig. Anbefales ikke i det hele tatt.
 
K

krille_krokodille

Gjest
Til de høyttalerne her ville jeg kanskje prøvd å få tak i en eller to av de gamle DP forsterkerne med enorme strømforsyninger og mosfet transistorer. De låter varmt og musikalsk i mine ører, samtidig som jeg har hørt de ha stålkontroll på gamle Kappa 9 med to 12" pr. side.
Eller eldre Krell eller Mark Levinson. Noe som er konservativt og robust bygd iallfall. :)

Uansett, sykt kule høyttalere det her, en dag vil jeg ha enten noen store vintage Snell eller Infinity greier jeg også.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.645
Antall liker
21.428
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Slike fullrange passive greier er ikke bare bare. Det er en hel dekade der hvor rommet sier sitt og vel så det. Audiolense faenskapet sier nå jeg. Etter det blir forsterkeriet ganske så underordnet.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Valentino skrev:
Slike fullrange passive greier er ikke bare bare. Det er en hel dekade der hvor rommet sier sitt og vel så det. Audiolense faenskapet sier nå jeg. Etter det blir forsterkeriet ganske så underordnet.
kan være enig i dette...til en viss grad. Trengs godt med krefter også, så forsterkeri har MYE å si :)
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
R.Solhaug skrev:
Hegel er bygget for spinkelt mht. strømbaner og lyder deretter.



Mvh. RS
Hva da med sakene til Dartzeel, de har jo strømbaner i kvadratcentimeterklassen...
De låter noe "tynt" ... eller klart klart klart da...
Er det litt mot logikken? Jeg bare lurer. ;D

Forresten, hvorfor gjør ikke alle som DartZeel med sine volumkontroller!!!!


Hehe!!! ;D

mvh
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Imperial skrev:
R.Solhaug skrev:
Hegel er bygget for spinkelt mht. strømbaner og lyder deretter.



Mvh. RS
Hva da med sakene til Dartzeel, de har jo strømbaner i kvadratcentimeterklassen...
De låter noe "tynt" ... eller klart klart klart da...
Er det litt mot logikken? Jeg bare lurer. ;D

mvh


Med fare for avsporing; nei, det er selvfølgelig også avhengig av tonal karakter, lyder det tynt hjelper det lite med strøm. Men uten nok strøm blir det lett skrikende og lite basstrøkk ???


Mvh. RS
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.645
Antall liker
21.428
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
HCS skrev:
Valentino skrev:
Slike fullrange passive greier er ikke bare bare. Det er en hel dekade der hvor rommet sier sitt og vel så det. Audiolense faenskapet sier nå jeg. Etter det blir forsterkeriet ganske så underordnet.
kan være enig i dette...til en viss grad. Trengs godt med krefter også, så forsterkeri har MYE å si :)
Ja, krefter må til. Men forsterkeriets eventuelle tonale karakter (fysjom! ;D) vil jo druknes av DRCen.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
krille_krokodille skrev:
Eller eldre Krell eller Mark Levinson. Noe som er konservativt og robust bygd iallfall. :)
Krell, DP eller ML står høyt på ønskelisten, så dukker det opp noe her så tror jeg det begynner å ligne på noe.

Når det gjelder Oberon og slikt, så er det vel to veier å gå regner jeg med. Enten DSP (gruer meg litt til all fiklingen med dette, men synest det ser spennende ut) eller å bruke en snill og tykk rørpre som kan transmutere den tørre klangen til noe ørevennlig amerikalyd?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Når det gjelder klang karakter og "oppfattet" lyd så tror jeg at "forklaring" ligger ca midt imellom de sterkeste
"stemmene" i industrien i så måte. De krangler om "strømmens" beskaffenhet i alle rare og normale parametre..
De 4 er Hervé Delétraz og Atkinson/Delasalla og da altså denne luringen:

Bob'ster

Han som jeg syntes var den med mest oversikt, John Crabbe er desverre ikke lenger her Gikk bort i desember 2008 tror jeg) for å fortsette diskusjonen.
Men jeg leste flere blader ifra England UTELUKKENDE fordi Crabbe skrev i dem. Crabbe var aktiv ifra 1956.
Det kan så være at strømbaner må være bra. Men jeg tror det og er andre vinkler og metoder man kan benytte.
Og så kommer det ann på å ta etablere hva man faktisk hører!!!!
Og der lener jeg mot Herve sin nåværende tese... det er en predominant faktor i fase og tids aspektet av bølgefronter i fekvensdomenet
som er ansvarlig for mye av de vi oppfatter som klangkarakter, forresten på lik linje med hva den danske giganten Duelund også messet om. Og fremdeles gjør, for den saks skyld, via de som bærer videre.

Jeg vet ikke helt jeg... dog... jeg er på en måte enig... så tykke kabler man kan få på plass, hvorfor ikke, til ett visst punkt. Det må videreføre kretsens filosofi og!!!!

mvh
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Imperial skrev:
Når det gjelder klang karakter og "oppfattet" lyd så tror jeg at "forklaring" ligger ca midt imellom de sterkeste
"stemmene" i industrien i så måte. De krangler om "strømmens" beskaffenhet i alle rare og normale parametre..
De 4 er Hervé Delétraz og Atkinson/Delasalla og da altså denne luringen:
Mm ja, minner meg på at jeg har Floyd E. Tooles 'Sound Reproduction' stående i bokhyllen. Kanskje et bra tidspunkt å begynne å lese i den også nå. Men den ser så alvorlig og skremmende ut. :-\
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Skudd i blinde... men har opplevd de selv.. Vincent mono blokker.. ligger vel et par på børsen. Krefter der se...



-Y
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Det går an å dele bassen av med elektronisk delefilter. Da unngår du den svære spolen som bassen ellers går igjennom. Kan tenke meg at den betyr mye i forhold til responsen i bassen. Er det en 3i du har? Forsterkere som er egnet, som jeg kjenner til: Classè DR 25, Counterpoint NPS 400. Disse begynner å bli gamle, men de fungerer bra på 3i.
 

toonz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2004
Innlegg
180
Antall liker
20
Torget vurderinger
6
Beste forsterkeren jeg har hørt på Snall A er Audio Innovation serie 1000 push pull rørforsterkere - 2 x 50 watt. Om det var A II eller AIII husker jeg ikke i farten.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Geir_Bjerkaas skrev:
Det går an å dele bassen av med elektronisk delefilter. Da unngår du den svære spolen som bassen ellers går igjennom. Kan tenke meg at den betyr mye i forhold til responsen i bassen. Er det en 3i du har? Forsterkere som er egnet, som jeg kjenner til: Classè DR 25, Counterpoint NPS 400. Disse begynner å bli gamle, men de fungerer bra på 3i.
Ja seg har sett at det er tilkoblingsmuligheter for slike, og at Snell produserte elektroniske delefiltre. Det er forøvrig en vanlig 3 og ikke en 3i. Noterer meg forsterne du nevner, men kan ikke huske å ha sett mange slike på bruktmarkedet, ikke her i allefall.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
En Parasound HCA2200 mk2 bør vel kunne oppdrives for en 5-6 høvdinger.

Det er en John Curl konstruksjon som driver det meste, litt ekstra pondus i bassen og litt grovkornet oppover men en meget behagelig forsterker å eie.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Anonym skrev:
En Parasound HCA2200 mk2 bør vel kunne oppdrives for en 5-6 høvdinger.

Det er en John Curl konstruksjon som driver det meste, litt ekstra pondus i bassen og litt grovkornet oppover men en meget behagelig forsterker å eie.
Det var en slik forsterker i tillegg til moddelen mindre parasound ( http://www.parasound.com/vintage/hca1500a.php ) som jeg brukte. Først med to slike ble det liv i Snellene :). Som sagt, det trengs krefter.
 

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Innlegg
1.262
Antall liker
22
Gjestemedlem skrev:
Ja seg har sett at det er tilkoblingsmuligheter for slike, og at Snell produserte elektroniske delefiltre.
Er du interessert i elektronisk deling kan du høre med JR her på forumet, han har det orginale aktive delefilteret og benytter det ikke lenger. (Det var riktignok ikke Snell som laget dem)

Ellers tror jeg Emotiva XPA-2 kan være et bra alternativ til forsterker. Skal lete lenge etter mer krefter for pengene :)

•Number of channels: 2
•Amplifier Class: Short signal path A/B
•Output design: Triple Darlington with Toshiba output stages
•Differential Drive: Dual Differential input
•Types of inputs: Both Balanced (XLR) and Un-balanced (RCA)
•Type of outputs: Audiophile quality 5 way binding post
•Display type: Digital VU meters
•Metering: 14) Blue LEDS and 1) red per channel
•Power output: 250 watts RMS/ channel into 8 ohms, 500 watts RMS/ channel into 4 ohms and 1000 watts RMS bridged.
•THD+N at rated power output: 0.007%
•S/N ratio: >100db
•Frequency response: 10 to 120Khz (-3db) and 20 to 20 (with less than .15db deviation)
•Gain structure: 32db
•Transformer size: 1600va mounted in a super structure
•Secondary capacitance: 120,000uF
•Weight: Approximately 75 pounds
•Retail price: $799.00
•17” W x 7.75” H x 19” D

Sjekk Emotiva.com, eller AVForum.no for referanser.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.845
Antall liker
8.830
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Nå har ikke jeg noen direkte kjennskap til de høytalerne, men jeg ville vel heller prøvd å dyrke frem disse høytalernes særpreg, enn å prøve å ratte meg mot nøytral lyd. Altså ikke romkorreksjon, og jeg er nok kanskje litt skeptisk til ICE også.

Jeg tror nok det sikreste valget er litt eldre kraftige forsterkere som det også er nevnt mange av her - Parasound, Krell, EC 250, DP 6.52/6.4/5.5/CJ 350/ZAPsolute monoblokkene med største strømforsyning...Kjøper man noe som er relativt kjent så er det jo ikke så vanskelig å kvitte seg med det igjen....Det er sikkert ikke umulig å få prøvelånt noe hos Roald eller i lauget heller!

Preamp er ikke så vanskelig...DP sin gamle passive funker fint hvis du har en ålreit kilde. Litt mer morro får man nok med et rørtrinn - eldre CJ/AR modeller går jo rimelig.

Ellers ville nok jeg prøvd å få litt mer møbler inn....!

Mvh
OMF
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
OMF skrev:
Hei!

Nå har ikke jeg noen direkte kjennskap til de høytalerne, men jeg ville vel heller prøvd å dyrke frem disse høytalernes særpreg, enn å prøve å ratte meg mot nøytral lyd. Altså ikke romkorreksjon, og jeg er nok kanskje litt skeptisk til ICE også.

Jeg tror nok det sikreste valget er litt eldre kraftige forsterkere som det også er nevnt mange av her - Parasound, Krell, EC 250, DP 6.52/6.4/5.5/CJ 350/ZAPsolute monoblokkene med største strømforsyning...Kjøper man noe som er relativt kjent så er det jo ikke så vanskelig å kvitte seg med det igjen....Det er sikkert ikke umulig å få prøvelånt noe hos Roald eller i lauget heller!

Preamp er ikke så vanskelig...DP sin gamle passive funker fint hvis du har en ålreit kilde. Litt mer morro får man nok med et rørtrinn - eldre CJ/AR modeller går jo rimelig.

Ellers ville nok jeg prøvd å få litt mer møbler inn....!

Mvh
OMF

+1...ikke uten grunn Peter Snell lagde de slik de er..ingen grun til å "søle" de til med nymotens ting ;)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
OMF skrev:
Jeg tror nok det sikreste valget er litt eldre kraftige forsterkere som det også er nevnt mange av her - Parasound, Krell, EC 250, DP 6.52/6.4/5.5/CJ 350/ZAPsolute monoblokkene med største strømforsyning...Kjøper man noe som er relativt kjent så er det jo ikke så vanskelig å kvitte seg med det igjen....Det er sikkert ikke umulig å få prøvelånt noe hos Roald eller i lauget heller!
Jeg hadde en gang en AN-pre sammen med en EC 250 til noen mindre Sneller, E/III. Jeg likte godt lyden av disse, så det er ikke umulig at jeg kan sikte meg inn på en lignende kombinasjon med noen av de ampene du nevner, sammen med en AN eller CJ pre. Det er en løsning jeg er helt sikker på at jeg vil kunne leve med lydmessig, i allefall hvis det er krefter nok til at det ikke blir noe anstrengt over lyden. En B3 eller en CJ 350 er jo ting jeg drømmer om, men som blir alt for dyrt for meg nå.


Ellers ville nok jeg prøvd å få litt mer møbler inn....!
Jeg er litt minimalistisk når det gjelder møbler og pynt. Har tenkt å fylle opp med endel grønne planter, men liker å ha gulvplass og rene vegger, samt litt bedre belysning etterhvert.
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Hvis du skal ha noe i samme alder som faktisk er en meget god sak, kan kanskje denne være noe

Edit... Skit i alder.. ;)






Threshold s500. Vet om en sånn....



-Y
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Gratulerer med nydelige høytalere Gjestemedlem!
Har hatt lyst på de der selv.En av absolutte favoritthøytalerene til Audio Note sjefen,så jeg tror du er sikret en fin match med AN pre så lenge du finner en ok effektforsterker.
Du kunne kanskje sendt avgårde et enkelt spørsmål til Audio Note om ok prisede klassikere til A III.Sjefen,Peter Qvortrup, tror jeg svarer på alt de får inn av mailer,meget generøs på det området.
Jeg spurte engang angående at jeg hadde hørt at Aene var ekstremt tungdrevne,men fekk til svar at de ikke var så ille.De har visstnok veldig jamn impedanskurve,så det dreier seg nok om å ha kvalitetswatt og ikke nødvendigvis 1000-vis.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Rune S skrev:
Gratulerer med nydelige høytalere Gjestemedlem!
Har hatt lyst på de der selv.En av absolutte favoritthøytalerene til Audio Note sjefen,så jeg tror du er sikret en fin match med AN pre så lenge du finner en ok effektforsterker.
Ja, hvis jeg får solgt/byttet mine gamle høyttalere og forsterker så er nok dette en kombo som står høyt på listen.

Du kunne kanskje sendt avgårde et enkelt spørsmål til Audio Note om ok prisede klassikere til A III.Sjefen,Peter Qvortrup, tror jeg svarer på alt de får inn av mailer,meget generøs på det området.
Den forrige AN pren jeg hadde var en M1. Den solgte jeg for 2500kr så det trenger jo ikke å være så dyre saker. Men AN kan jo fort nok balle på seg. :)



Jeg spurte engang angående at jeg hadde hørt at Aene var ekstremt tungdrevne,men fekk til svar at de ikke var så ille.De har visstnok veldig jamn impedanskurve,så det dreier seg nok om å ha kvalitetswatt og ikke nødvendigvis 1000-vis.
På noen tidligere Respons Grand med passive subber jeg hadde så drev jeg de hele med en liten Adyton Opera. De hadde også en ganske rett kurve, og lyden var riktig god den så lenge jeg ikke dro på for mye.

Det er jo endel av klassikerene som kjører ren kl A uten den helt voldsomme utgangeffekten, som sikkert ville fått frem den uanstrengtheten jeg er ute etter på lave til modeate volumer. Mulig en slik strategi kan funke på disse.
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Gjestemedlem skrev:
Den forrige AN pren jeg hadde var en M1. Den solgte jeg for 2500kr så det trenger jo ikke å være så dyre saker. Men AN kan jo fort nok balle på seg. :)

På noen tidligere Respons Grand med passive subber jeg hadde så drev jeg de hele med en liten Adyton Opera. De hadde også en ganske rett kurve, og lyden var riktig god den så lenge jeg ikke dro på for mye.

Det er jo endel av klassikerene som kjører ren kl A uten den helt voldsomme utgangeffekten, som sikkert ville fått frem den uanstrengtheten jeg er ute etter på lave til modeate volumer. Mulig en slik strategi kan funke på disse.
De dyrere AN produktene er hinsides priset,men de gode kjøpene finner man på brukte M1,M2 og kanskje M3,også brukte AN byggesett som "preamp kit" ,L2 og L3,de er omtrent i samme klasse som ferdigproduktene.

Jeg hadde sendt avgårde en mail til Audio Note om han har noen forslag,tror som sagt han vil svare,og kanskje om du starter en ny tråd på Audio Asylum vil gi deg litt flere tips.
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Snell og McIntosh er hånd i hanske... sånn er det bare ;)
 

PetterH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.01.2008
Innlegg
159
Antall liker
30
Sted
Høvik
Torget vurderinger
19
Grattis med nye høyttalere !

Vil virkelig anbefale DP.
Kjørte en periode med den minste 6.12 på mine Snell B-minor som har noe av den samme element
bestykningen og det spilte utmerket.
Savnet ikke ett sekund mere krefter !
Brukte også en Mark Levinson No 27 ett års tid med forykende resultat...

Uansett, sats på noe med SOLID strømforsyning.


Lykke til !
 

PetterH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.01.2008
Innlegg
159
Antall liker
30
Sted
Høvik
Torget vurderinger
19
Og rørpre har alltid kledd Snell i mine ører;)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Rune S skrev:
Jeg spurte engang angående at jeg hadde hørt at Aene var ekstremt tungdrevne,men fekk til svar at de ikke var så ille.De har visstnok veldig jamn impedanskurve,så det dreier seg nok om å ha kvalitetswatt og ikke nødvendigvis 1000-vis.
En ting er å høre av andre, noe annet er det på ha eid de selv og testet div amper ;)

"This speaker does best with a very powerful solid-state amp, such as the Levinson ML9 (330Wpc and 700W instantaneously into 4 ohms). While the A/III sounded very open and clean with less powerful amplifiers, such as the Tandberg 3006A or the VSP-150, none came close to producing the thunderous bass power of one ML-9. "

"For the music listener who is intimately familiar with live-music timbres, though, we can recommend the Snells only if mated with another component in the system that will liven up the presence a bit, such as a tubed preamp (for brightness) and a solid-state power amp (for optimum bass performance). "

Klippet litt ifra Stereophile sin test. Og poenget ifht diskanten må vurderes nøye. Denne kan fort stikke av eller bli direkte slitsom. Så her må det nøye matching til. Lykke til :)
 

JR

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
100
Antall liker
0
Hei,
Grattis, da er vi to som har en klassiker.

Kjøp deg en solid state sak. Klasse A eller A/B. Monoblokker er også bra saker her. Bi-amp er en annen mulighet, men best har mine vært med nåværende forsterker. En kanon av strømstyrke. Ikke vær så redd for alder når det gjelder A/B (men vær forsiktig med eldre klasse A). Husk disse ht ble utviklet og konstruert under en tid hvor mye strøm og styrke var i fokus. De er også bygd for amerikansk "rock-musikk" så slik sett er solid state en god match til ht. Det er ikke ht du setter deg og nyter opera på ;-). Så min konklusjon går til de som sier kjøp deg en fin og strømsterk "eldre" årgangs forsterker (som ikke har stått på døgnet rundt).

Du kan gjerne få kjøpt elektronisk delefilter fra meg om du vil slik som Norcad sa, men er en grunn til at jeg har vraket det oppsettet selv.

Anyway, enjoy the music from a fantastic pair of speakers
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
DAChild skrev:
Snell og McIntosh er hånd i hanske... sånn er det bare ;)


Her føler( ???) jeg at du er veldig på sporet!



Mvh. RS
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Er du interessert i elektronisk deling kan du høre med JR her på forumet, han har det orginale aktive delefilteret og benytter det ikke lenger. (Det var riktignok ikke Snell som laget dem)


Jeg har prøvd det filteret tror jeg, kjøpte det brukt på e-bay. Det var en katastrofe i mellomtone/diskant, all luftighet forsvant, det låt hardt. Bassen derimot ble det mer trøkk i, dessuten fikk jeg større fleksibilitet ift, klangbalanse. Så jeg kjørte en periode med passiv deling til mellomtone/diskant og elektronisk deling til bassen. Tror det var den løsningen jeg var mest fornøyd med, på mine A 3i. Med en Counterpoint NPS 400 til bassen og Classe DR 25 til mellomtone/diskant.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Fikk høre på en kombinasjon som passet godt til utgangspunktet mitt og likte det såpass godt at jeg landet på det.

Docet Lector ZOE - En italiensk rørpre
Nuforce reference 9.02 monoblokker

Har bare hatt dette i hus siden i går, men førsteinntrykket er så absolutt lovende. Dette er moro.

Får komme tilbake senere en gang med inntrykk, men nå blir det noen dager med musikk først.

Kjeden forøvrig:

Squeezebox Duet, Xbox 360, Popcorn Hour A-110
Danish Audio Design DAC20
Lector ZOE
Nuforce 9.02
Snell A/III

Tilfeldige ledninger inntil videre
 
Topp Bunn