Forsterker til MA GS60

raytur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Antall liker
15
Sted
Vestfold
Noen der ute som har erfaringer med GS60 og hvilke forsterkere disse passer sammen med?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
raytur skrev:
Noen der ute som har erfaringer med GS60 og hvilke forsterkere disse passer sammen med?
Audiolab 8000Q/M og Naim NAC202/NAP200 er noe nær ideellt; med sine respektive lydkilder selvsagt. NAC282/250.2 er enda mer ideellt :). Imo.

Audiolab 8000Q/P og Naim NAP122x/150x fungerer også bra. Men GS60 er mer avhengig av kildekvalitet enn de fleste.

Mvh Vidar P

raytur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Antall liker
15
Sted
Vestfold
takker så mye.. får kanskje prøve noe av dette

Noen anbefalinger på kilder også??

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kildeanbefalinger kommer sikkert i hopetall, så jeg skal forholde meg til mine anbefalte forsterkere, med en innskutt bisetning om at andre forsterkere og kilder kan fungere minst like godt uten at jeg vet det; til 8000Q/M bruker man en Audiolab 8000CD eller CDM/DAC (resultat deretter), til 202/200 en CDX2, til 122x/150x i det minste en CD5i helst en CD5x med eller uten FC eller HC.

Mvh Vidar P

S

smog

Gjest
Kjøper du en Naim Supernait kan du bruke den innbygde dacèn. ;).

Smog

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
smog skrev:
Kjøper du en Naim Supernait kan du bruke den innbygde dacèn.  ;).

Smog
Det er jeg enig med deg i; i utvidet forstand; nå sa ikke Ray noe om pris; men om det er viktig så er jo SuperNait med innebygd dac et varp; den beste integrerte forsterkeren noensinne laget?, jeg har ikke hørt den men all erfaring med Naim og de omkringliggende pre/power tilsier at dette er helt suverent med GS60.. men som alt annet; bør prøves .

Må ta forbehold om at Naim's upfront PR&T-type musikkpresentasjon ikke passer alle da. Især ikke de som vil sitte på en av de bakre benkene i salen.

Mvh Vidar P

raytur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Antall liker
15
Sted
Vestfold
Pris har selvsagt en betydning. Tror kanskje i prisklassen til Audiolab settet er et greit sted å starte.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
smog skrev:
Ligger det ikke et par TagMclaren monoblokker på bruktbørsen? Sammen med en god pre kan det være et godt alternativ.

Smog
Samme konstruksjon som Audiolab; man må virkelig spisse ørene for å høre forskjell; knakende god med rett pre og kilde; indifferent med ditto pre og kilde.

Mvh Vidar P

Topp Bunn