Forsterker som synger

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Antall liker
379
Torget vurderinger
0
Har tenkt å fornye forsterkeriet i anlegget, og er på jakt etter (helst) en integrert. Hører mest på piano-jazz, gjerne solo-piano. Favorittene for tiden er Rubalcaba, Makato Ozone, Brad Mehldau, Keith Jarret osv. Har en Original A8T CD-spiller som jeg er veldig fornøyd med, samt Monitor Audio Silver RS6, Rega P3 med Project RIAA. Har luktet litt på ECI3 og Abrahamsen. Med forsterker som "synger" mener jeg at pianoet klinger helt ut, med mye kropp. Noen som har tips, eller evt. erfaring med nevnte modeller?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Vi deler i alle fall musikksmak, og i min bok er det ingenting som gjengir et piano bedre enn en god rørforsterker. Hva med å kikke på ting fra Opera Consonance, Rogue, Cayin..eller tråle bruktmarkedet etter en av mine store favoritter, en Conrad johnson MV 50? Jeg har riktignok ingen førstehåndserfaring mht. Monitor Audio og rør, men kan ikke tenke meg at det skulle bli et problem.....
Lykke til!

K

kbwh

Gjest
MA er tradisjonelt enkle laster.

Denne kan også synge. JFET og MOSFET lager en slags solid state rørklang. Den trekker visst det meste også:

Sonus faber Musica. Bella!

G

Gjestemedlem

Gjest
Sonus Fabers 'Musica', som er nevnt tidligere i tråden, er en vidunderlig forsterker til vokal og nærværenhet. Hørte på den sammen med en av SFs bedre stilkhøyttalere for noen år sider og jeg minnes godt den sessionen ennå.

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
Det er jeg HELT enig med deg i, Bambadoo : Denne spiller ikke malinga av veggen, nødvendigvis, men jeg tviler på om du finner en bedre forsterker på denne siden av 40.000,- Spesielt med tanke på musikken du spiller!
store ord der

jeg har da modificeret an kit 1 til det bedre flere gange!
kittet indeholder de basale komponenter til god lyd,men driverkredsløbet bør ændres.

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Antall liker
379
Torget vurderinger
0
Takk for gode tips. Skal sjekke ut forslagene. Skal også se på den minste til Prima Luna, Pro Logue 2, som fikk en god test i fidelity. Til Impulse: Må nevne Stefani Bollani (Piano solo) også.

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
piano gengives bedst med singleendede forstærkere imo!

jeg har lige sat en 2A3 til salg her på sitet - men om 3,5w rækker
til dine højtalere ved jeg ikke.

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Antall liker
379
Torget vurderinger
0
Vet ikke. Det er en gulvstående, med to 6-tommere og metal-dome. Høres litt lite ut. Stua er 42 kvm.

H

Homarhus

Gjest
Jeg har jo Densen B110 som suveren favoritt i prisklassen.
Monitor Audio høyttalerne dine passer sikkert glimrende med Rotel RA-06 eller Roksan Kandy. Abrahamsen har jeg ikke hørt, men passer muligens andre amerikanske høyttalere mye bedre.

S

smog

Gjest
Har Naim på mine MA høyttalere og det fungerer aldeles glimmrende. Har noe mindre stue (30kvm) og det spiller mere enn høyt nok uten forvregning. Rør er bra sammen med MA, men bør prøves først. Vet MA bruker Musical Fidelity og Audiolab ved utviklingen av sine høyttalere.

Smog

B

buster

Gjest
Jeg har en Pathos Classic One mk2. Den er supermusikalsk og synger som bare det!! Passer sikkert utmerket til høyttalerne dine. Rør i fortrinnet og mos-fets på utgangen. 2ganger 70w. Så ser den jo helt fantastisk ut itillegg!!!
Bjørn

Topp Bunn