Forsterker ca 20K

U

utgatt60135

Gjest
thomand skrev:
Sorry. Leste h200, men tenkte h1. H200 har jeg hørt for lite til å bedømme. Førsteinntrykket er at det fortsatt er hegel, men ett steg eller to i riktig retning om ikke annet.
H1 låter tydelig klinisk og kjølig, imo, men jeg er enig at H200 hadde mindre av denne klangfargen. Bladelius Tor synes jeg låter frisk og en liten smule kjølig og pågående (mer enn Hegel).

At NAD M3 låt lyst og skarpt med 703 skjønner jeg ikke. Mitt inntrykk var heller littegrann motsatt. At den mangle litt "gnist" ifølge HiFi choise kan jeg forstå. Men jeg syntes den manglet kanskje litt stillhet i mellom.

Ellers vil jeg minne om balanse mellom produktene. Trenger kanskje ikke high-end lyd til mid-fi...

Så var det Lyd og Bilde da. Hvem er det egentlig som skriver for dem? Selgere? Det kjedelige er at uerfarne kjøper det de skriver ordrett.

L

lark

Gjest
Får vel hive meg med på anbefalingene jeg også da. Føler litt behov for å forsvare Hegel her. Jeg bruker H200 på B&W 703, og når høyttalerene omsider var innspilt (tok jævlig lang tid) så låter det veldig fint. Slettes ikke spisst, kaldt og klinisk som enkelte beskylder Hegel for. H200 kan anbefales :)

Audioholica

Medlem
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
0
Lyd og bilde:
Ja, har skjønt at L&B ikke har noen kred her eller andre forum, men ble brukt for å beskrive lyden på høyttalerne.
Uansett: Bedre enn at JEG gjorde det ;D

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.154
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Audioholica skrev:
Lyd og bilde:
Ja, har skjønt at L&B ikke har noen kred her eller andre forum, men ble brukt for å beskrive lyden på høyttalerne.
Uansett: Bedre enn at JEG gjorde det ;D
Til syvende og sist så er det du som må bedømme hvilken forsterker du skal kjøpe, uansett hva L&B eller andre enter her eller der sier og mener.
Du må prøve hjemme der du skal spille musikk. ;)

U

utgatt60135

Gjest
lark skrev:
Får vel hive meg med på anbefalingene jeg også da. Føler litt behov for å forsvare Hegel her. Jeg bruker H200 på B&W 703, og når høyttalerene omsider var innspilt (tok jævlig lang tid) så låter det veldig fint. Slettes ikke spisst, kaldt og klinisk som enkelte beskylder Hegel for. H200 kan anbefales :)
Spisst syntes jeg ikke dem låter og H200 (og et annet sett) syntes jeg bare hadde litt av denne karakteristikken. Det ble nevnt i en annen tråd at innspilling også har noe med tilvenning å gjøre. Jeg tror litt på det. Jeg syntes f.eks at forsterkeren min låt en smule hardt i begynnelsen men det var bare en tilvenning som skulle til.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.501
Torget vurderinger
13
HEI.
Er godt på vei til å få spilt inn en hegel h200(70t).Forsterkeren er brukt på følgende utstyr Krell Kav 280cd og virgoIII høytalere.På enkelte innspillinger syntes jeg lyden kan virke litt hard (øvre mellomtone?)men er innspillingene gode er lyden fantastisk flott,kan beskrive den som ekstremt oppløst og har sjelden hørt så mange detaljer dukke frem på gamle cd er..... kraft er det mere enn nok av til virgoene,bunnen kan beskrives som om jeg har fått en ekstra basser samtidlig som den er superstram og tight,her for jeg noen ekstra basstoner ekstra ut av gamle cd er.

For å være litt kritisk kunne jeg tenkt meg at holografien kunne vært enda bedre,selv om denne er svært bra til prisklassen.Har samtidlig lest noen tester der det fins nettfiltre som muligens kan gjøre noe med hardheten i øvre mellomtone?
Vil også tro at matcing med kabler vil kunne hjelpe på evnt hardhet i mellomtonen.
Uansett valget er ditt ville bare gi mine synspunkter på en knallbra forsterker...
LYKKE TIL

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Er det bare meg, eller likner lyd & bildes beskrivelse av xt4 som en slags beskrivelse av
Audiovector M3 Signature?

mvh

Topp Bunn