Hei komme ikke så langt som å snu støpsel / fase, får heller ikke tid før i juli pga reise.
Har en Primare I32 med MM30 modul og Gale G402 høytalere( som er renovert)kjører signalene inn via optisk, om noen lurer på oppsettet.
Er åpen for at høytalerne( delefilter) har fått en feil, men ikke at de er/var dårlige. De er fremdeles ett samleobjekt Gale "fanklubben"( som mye annet).
Mitt par er også blandt de første par som ble produsert og har de rette høytaler elementene fra Gale ( 402 ble produsert med andre elementer og dårligere kvalitet senere).
Gale 401 og 402 fikk gode tester når de var nye.
Testet de mot "dyre høytalere" fra kjente normale produsenter den gang og det var ikke vanskelig å høre at disse låt bedre på alle måter.
Men de er også kjent for å være svært kresene i forhold til forsterkeren for å spille bra, derfor spørsmål om det kan være ett eller annet med forsterker osv. det er 2 tørste 8" baseelementer i hver høytaler og impetansen går langt under 4 ohm enkelte steder.
Har ingen ønsker om å stadig bytte forsterker , høytalere osv i jakten på perfekt lyd, lyden er mer enn bra nok for mitt bruk nå, bare bassen også kommer på plass, derfor spørsmål her til folk som har bedre kunskap enn meg.
Tror jeg får prøve å låne meg en klasse A forsterker for å sammenlikne.