Forslag

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Er det mulig å lage en boks i innleggene der man kan markere for feks "bra innlegg" med en stemme pr medlem?

Dette ville gjøre innlegg av type "Bra sagt!!" osv unødvendig og ville lettet opp litt i trådstrukturen.

MVH

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Jeg skal se på saken. Jeg tror dette kan la seg gjøre, men det vil jo også minske antall innlegg som blir skrevet, og rent politisk er jeg ikke sikker på om det er så ønskelig. ;)

Mvh
Høvdingen

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Hva med forbud mot akronymer?
Folk slenger rundt seg med disse i tide og utide, ser ikke ut som de som bruker dem vet hva de betyr heller.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
el_mariachi skrev:
Folk slenger rundt seg med disse i tide og utide, ser ikke ut som de som bruker dem vet hva de betyr heller.
Hva med å forklare hva ordet betyr med en gang da?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Psyklisten skrev:
el_mariachi skrev:
Hva med å forklare hva ordet betyr med en gang da?
IMO In my opinion
IMHO In my honest opinion (H kan også stå for humble, men det er det ikke så mange heromkring som er)
LMFAO Laughing My Fucking Ass Off
LOL Laughing Out Loud
WTF What / Where / Who / Why The Fuck
AFAIAC as far as I am concerned
AFAIK as far as I know
BCNU be seeing you
BTW by the way
BYE? are you ready to unlink? (this is the standard way to end a talk-mode conversation; the other person types BYE to confirm, or else continues the conversation)
CUL see you later
ENQ? are you busy? (expects ACK or NAK in return)
FOO? are you there? (often used on unexpected links, meaning also “Sorry if I butted in &ellipsis;” (linker) or “What's up?” (linkee))
FWIW for what it's worth
FYI for your information
FYA for your amusement
GA go ahead (used when two people have tried to type simultaneously; this cedes the right to type to the other)
GRMBL grumble (expresses disquiet or disagreement)
HELLOP hello? (an instance of the ‘-P’ convention)
IIRC if I recall correctly
JAM just a minute (equivalent to SEC.... )
MIN same as JAM
NIL no (see NIL)
NP no problem
O over to you
OO over and out
/ another form of “over to you” (from x/y as “x over y”)
\ lambda (used in discussing LISPy things)
OBTW oh, by the way
OTOH on the other hand
R U THERE? are you there?
SEC wait a second (sometimes written SEC... )
SYN Are you busy? (expects ACK, SYN|ACK, or RST in return; this is modeled on the TCP/IP handshake sequence)
T yes (see the main entry for T)
TNX thanks
TNX 1.0E6 thanks a million (humorous)
TNXE6 another form of “thanks a million”
TTBOMK to the best of my knowledge
WRT with regard to, or with respect to.
WTF the universal interrogative particle; WTF knows what it means?
WTH what the hell?
<double newline> When the typing party has finished, he/she types two newlines to signal that he/she is done; this leaves a blank line between 'speeches' in the conversation, making it easier to reread the preceding text.
YHTBT You Had To Be There. Used of a situation which loses significant meaning in the telling, usually because it's difficult to convey tone and timing.
<name>: When three or more terminals are linked, it is conventional for each typist to prepend his/her login name or handle and a colon (or a hyphen) to each line to indicate who is typing (some conferencing facilities do this automatically). The login name is often shortened to a unique prefix (possibly a single letter) during a very long conversation.
/\/\/\ A giggle or chuckle. On a MUD, this usually means 'earthquake fault'.
<g> grin
<gd&r> grinning, ducking, and running
BBL be back later
BRB be right back
HHOJ ha ha only joking
HHOK ha ha only kidding
HHOS ha ha only serious
IMHO in my humble opinion (see IMHO)
LOL laughing out loud
NHOH Never Heard of Him/Her (often used in initgame)
ROTF rolling on the floor
ROTFL rolling on the floor laughing
AFK away from keyboard
b4 before
CU l8tr see you later
MORF male or female?
TTFN ta-ta for now
TTYL talk to you later
OIC oh, I see
rehi hello again

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.078
Torget vurderinger
1
Fjortiss fenomen. Nei, det stemmer ikke helt, da det er helt vanlig på mange engelskspråklige nettfora å bruke TBF'er og akronymer.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Høvdingen skrev:
Jeg skal se på saken. Jeg tror dette kan la seg gjøre, men det vil jo også minske antall innlegg som blir skrevet, og rent politisk er jeg ikke sikker på om det er så ønskelig. ;)

Mvh
Høvdingen
Forstår jo på en måte det, men håper du bestemmer deg for å gå for kvalitet fremfor kvantitet.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hva kan sies å være kvalitet? Og hva er kvantitet? Jeg mener at det skal være takhøyde nok til at både de som skriver godt og kanskje kan mye skal få skrive sitt og at de som ikke skriver så godt skal ha alle muligheter til å skrive her. En subjektiv synsing om hva som er et bra innlegg eller ikke er nok en faktor til disharmoni blant medlemmene. Med andre ord...La ting være som de er... :)

K

kbwh

Gjest
Bare slutt å bruke ASAP. Det heter FSF på norsk.

På den seriøse siden: Poenggivning på innlegg finner jeg like givende som poengivning på anlegg. Sorry Greven.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Ikke noe poeng for meg heller å sette karakter på hverandre. Jeg tenkte bare det kunne være en god ide for å unngå innlegg av typen:

" ;D ;D ;D ;D

Tosk ::) ::)

Bruk q-tips...

Kondolerer"

Men forstår nå at dette er ønskelig for å få opp antall innlegg.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Vel, jeg vet ikke om den typen innlegg er så ønskelig, men dette er et forum, og jeg tror ikke dette er noe vi klarer å bli kvitt sånn helt uten videre.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Syns det burde være mulig å følge medlemmenes tidligere brukernavn ved nick skifte, det er jo på nick vi kjenner hverandre.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Psyklisten skrev:
Syns det burde være mulig å følge medlemmenes tidligere brukernavn ved nick skifte, det er jo på nick vi kjenner hverandre.
Hvis en person registrerer seg på nytt så blir det vanskelig for software'en å se hva evnt. tidligere nick kan ha vært for noe.

K

kbwh

Gjest
Har en enkel regel der: The good guys forteller at de har skiftet nick. The bad guys gjør ikke det.

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Høvdingen skrev:
Det kan vel også telles som et innlegg? Det er jo en ytring, selv om den ikke er i form av skrevne ord.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Det kan vel også telles som et innlegg? Det er jo en ytring, selv om den ikke er i form av skrevne ord.
Det er ikke fullt så enkelt er jeg redd, men jeg ser poenget.

Topp Bunn