Kommer trolig til å kjøpe ny pickup til min ny innkjøpte
gamle sansui platespiller ,og ønsker derfor forslag til hva som passer best til mitt utstyr,
Pickupen som står på min sansui spiller i dag (goldring MM) syntes jeg gir en veldig god og musikalsk lyd, men etter nærmere ettersyn tror jeg denne pickupen er meget gammel ,ett minus jeg har merket meg er at det kan virke som lyden i fra høyre høytaller har en feil i diskant område.
Audiophile-arve anbefalte meg denon 103d ,graco f9 ,eller en dynavector 10x5 til min platespiller ,men min erfaring sålangt er at lav-utgangs mc pickup passer meget dårlig sammen med min riaa forsterker.
I samme anledning vil jeg spørre og de forskjellige pickup merkene har sitt særeget lydbilde.
Jeg hadde tenkt meg pickup i prisområde mellom 700 og 3000 kr.max
Jeg har denne riaa forsterkeren:
Cambridge 640P
Oppgir følgene data
MC inngang 0,5-1mv ved 100 ohm 220pf belastning
MM inngang 3-5mv ved 47ohm 220pf belastning
Max. Power Consumption: 5W
Forsterkning @ 1kHz: 39dB / 55dB
Nominal output: 300mV
Sensitivity for nominal output: 3.35mV / 0.5mV
THD 20Hz-20kHz: <0.007%
RIAA curve accuracy <+/-0.3dB 20Hz-50kHz (subsonic filter off)
Signal to noise ratio (using Audio Precision RIAA-1 with grounded inputs) >85dB / 82dB
Crosstalk @ 20kHz: >76dB / >72dB
gamle sansui platespiller ,og ønsker derfor forslag til hva som passer best til mitt utstyr,
Pickupen som står på min sansui spiller i dag (goldring MM) syntes jeg gir en veldig god og musikalsk lyd, men etter nærmere ettersyn tror jeg denne pickupen er meget gammel ,ett minus jeg har merket meg er at det kan virke som lyden i fra høyre høytaller har en feil i diskant område.
Audiophile-arve anbefalte meg denon 103d ,graco f9 ,eller en dynavector 10x5 til min platespiller ,men min erfaring sålangt er at lav-utgangs mc pickup passer meget dårlig sammen med min riaa forsterker.
I samme anledning vil jeg spørre og de forskjellige pickup merkene har sitt særeget lydbilde.
Jeg hadde tenkt meg pickup i prisområde mellom 700 og 3000 kr.max
Jeg har denne riaa forsterkeren:
Cambridge 640P
Oppgir følgene data
MC inngang 0,5-1mv ved 100 ohm 220pf belastning
MM inngang 3-5mv ved 47ohm 220pf belastning
Max. Power Consumption: 5W
Forsterkning @ 1kHz: 39dB / 55dB
Nominal output: 300mV
Sensitivity for nominal output: 3.35mV / 0.5mV
THD 20Hz-20kHz: <0.007%
RIAA curve accuracy <+/-0.3dB 20Hz-50kHz (subsonic filter off)
Signal to noise ratio (using Audio Precision RIAA-1 with grounded inputs) >85dB / 82dB
Crosstalk @ 20kHz: >76dB / >72dB