Forslag til SUB

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Da har jeg handlet sub-forsterkere. Valget falt på Hypex 2.0 Får håpe at de blir kraftige nok.

Blir vel og bygge Eltek sin Arges sub.

Skal snart bestille meg mdf plater. Bilder kommer.

Noen som har hørt denne subben?

mvh
 

rolfma

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.03.2006
Innlegg
92
Antall liker
0
Takk for responsen karer :D Her var det mye inntresang lesing!! Må vel få til noe ut i fra en av disse linkene.

Har hatt det litt travelt i det siste.......

Noen tips om hvor man kan få kjøpt MDF plater i Trondheim? Så de hadde på OBS bygg. Noen flere plasser.

mvh
Jeg har kjøpt MDF på nidarvoll trevarer, ferdig kappet til ønskede mål. De er ganske flinke å kapper stort sett riktig.
mvh
Magnus
 

rolfma

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.03.2006
Innlegg
92
Antall liker
0
www.linearteam.dk

last ned WinISD eller WinISD Pro. Dette er gratis programmvare for utregning av basskasser, bare å trykke inn spesifikasjonene på elementet og velge portet eller vanelig konfirugasjon ;) viss dette var litt uklart så les i hjelp filen der står det meste grundig forklart  ;)
Jeg har fått tips om et program som heter Speaker workshop http://www.audua.com/

Etter mitt skjønn (jeg har ikke så mye peiling) så virker dette å være et ganske bra gratisprogram, det er litt å sette seg inn i før man kommer igang, men i forum på siden er det greie guider for hvordan ting virker. Jeg hadde problemer med å kjøre programmet i XP, så jeg endret måten programmet kjør til win2000 modus (i startmenyen), nå går det så det suser.

Det ligger en onlinekalkulator her:
http://flexunits.com/iz.asp?id=4|a|372|||

mvh
Magnus
 

Nettbrum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
101
Antall liker
0
Da har jeg handlet sub-forsterkere. Valget falt på Hypex 2.0 Får håpe at de blir kraftige nok.

Blir vel og bygge Eltek sin Arges sub.

Skal snart bestille meg mdf plater. Bilder kommer.

Noen som har hørt denne subben?

Jeg har hørt den, og synes den spiller utrolig bra til prisen :D

mvh
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Jeg har kjøpt MDF på nidarvoll trevarer, ferdig kappet til ønskede mål. De er ganske flinke å kapper stort sett riktig.
mvh
Magnus
Hva mener du med stort sett riktig?

mvh
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Da har jeg sammlet sammens alt som skal til byggingen, ca. Blir og gå bort i fra første plan om og bygge en kopi av arges. Blir noen egen meka kasser tror jeg. Trenger litt innspill.... Planen er og bygge noen kasser på ca 50liter fylle sand i bunn. En "hylle" avstiver inne i selve kassa. Har kjøpt inn 19mm MDF plater. Lurer på om det kan være lurt og bruke 2x19mm i front eller noen annen plass på kassene. Tenker og brukke asfalt plater på alle flater innvendig. Er litt usikker på dempemateriel eller i kassen.

mvh
 

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
Løs sand burde ikke ligge i samme kammer som elementet - ihvertfall ikke uten at den er godt innpakket. Husk eget kammer til amp. Ikke plassér elementet for høyt opp på kassen slik at det blir ustødig når du spiller høyt. Ikke demp kassen for mye. 2x19 front er sikkert smart, asfaltplate likeså.
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Løs sand burde ikke ligge i samme kammer som elementet - ihvertfall ikke uten at den er godt innpakket. Husk eget kammer til amp. Ikke plassér elementet for høyt opp på kassen slik at det blir ustødig når du spiller høyt. Ikke demp kassen for mye. 2x19 front er sikkert smart, asfaltplate likeså.
Skal bygge eget kammer til sanden. Forsterkeren skal få eger kammer. Elementet skal monteres så nærme gulvet som mulig, eller?

mvh
 

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
Jeg ble fortalt at det ikke burde sitte særlig mye høyere enn på originaltegningen hvis jeg skulle endre utformingen på kassen da jeg skulle bygge min Brontes. Derfor fikk jeg den bygget etter tegningene.
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Jeg ble fortalt at det ikke burde sitte særlig mye høyere enn på originaltegningen hvis jeg skulle endre utformingen på kassen da jeg skulle bygge min Brontes. Derfor fikk jeg den bygget etter tegningene.
Okey. Skal lagre det i bakhode.

mvh
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Hei,er det dette elementet du kjøpte?
http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=28

Hvis det er det,og du ikke blir fornøyd med bassen i trykkammer så har jeg et kasseforslag til deg.
Bassreflekskabinett avstemt til 30 hz og med innvendig volum på 23 liter pr element.
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Hvordan gikk det med subben din stivert?
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Tja..... Har alt jeg trenger til 2 subber. Har nettop kjøpt meg leilighet. 98m2 med oppusing....... Så prosjektet er lakt på is en stund......

mvh
 
Topp Bunn