Forslag til oppbevaring av cd´er

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.913
    Torget vurderinger
    24
    Torek skrev:
    Er det noen her som har brukt møbelsnekker eller annet til egne løsninger, som kan anbefale steder å henvende seg? Har forsøkt et sted, men venter foreløpig spent på svar.
    Buskerud Trevare.
    Hoff Snekkerverksted.

    For å nevne to.

    Edit: Haller er topp kvalitet, modulært og ekstremt holdbart. Bruker Haller arbeidsbord og oppbevaringsenheter på jobb, ekstremt fleksibelt.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Tønsberg treverksted kan anbefales på det varmeste. Hvis du lurte på hvor det ble av de gode, gamle håndverkerne som var opptatt av resultatet, mener jeg ;)


    http://www.ttre.no/


    Torek skrev:
    Er det noen her som har brukt møbelsnekker eller annet til egne løsninger, som kan anbefale steder å henvende seg? Har forsøkt et sted, men venter foreløpig spent på svar.
     

    Torek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.07.2008
    Innlegg
    217
    Antall liker
    0
    Etter mye snoking rundt har jeg kommet fram til at det blir hjemmesnekring.
    Materialer avhentes til uka, så er det bare å sette igang :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Fosse skrev:
    Denne funker bra her.
    Den ser veldig bra ut, Fosse. Men, jeg er alfabetiker (newspeak), og liker ikke korte hyllelengder. Når de er fulle blir det et svare strev å flytte en halvpart av alfabetet for å klemme på plass et eller annet på K eller L... Jeg har hyller fra en møbelsnekker med bredde på drøye halvmeteren.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.913
    Torget vurderinger
    24
    Er ikke det bare å sørge for at det er plass nok innimellom? (Ser problemstillingen da.)
     

    Torek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.07.2008
    Innlegg
    217
    Antall liker
    0
    Etter å ha lett lenge og vel etter en passende oppbevaringsløsning, bestemte jeg meg som sagt for å lage noe selv. Etter å ha tegnet og målt, bestillte jeg ferdigkappet MDF etter egne spesifikasjoner hos Thaugland her i Oslo...så var det bare å sette igang. Slik ble resultatet:

    Etter noen timer ved snekkerbenken



    Etter sparkling, grunning og maling



    Og til slutt...på veggen :)
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Elegant! :)

    Neste tråd blir:
    Hvordan oppbevare ved? ;D

    Og du har løsningen ;D
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.778
    Antall liker
    21.669
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Veldig stilig Torek.

    Jeg er tilhenger av pappeskelagring av CDplater, men det er greit å ha teksthefter og slikt tilgjengelig. Her er tekstheftene til klassisksamlingen min i en Montanaskuff, med improviserte bokstøtter. Jeg ser at jeg greit kan få alle tekstheftene mine i én skuff, men siden fruen er konservativ hedmarking, får jazz og pop/rock vente enn så lenge.
     

    Vedlegg

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Hva er den greia midt på bildet, brun og svart med noe som ser ut som et lokk?
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    ser jaggu ut som den er låst i tilleg. kastet vekk nøkkelen ? ;D
    jakr
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.913
    Torget vurderinger
    24
    Det får en si Torek, lekreste vedlavet jeg har sett, og jeg har sett mange av den slags.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    RBN skrev:
    Hei
    Sånn oppbevarer jeg mine cd plater. De som er i omløp for tiden oppe på kommodene og de andre nede i skuffene. Fungerer bra......
    Hvor mange cder får du i hver skuff, og har du gjort noe med skuffene slik at du kan dra de helt ut?

    Roy
     

    Torek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.07.2008
    Innlegg
    217
    Antall liker
    0
    Fosse skrev:
    Det får en si Torek, lekreste vedlavet jeg har sett, og jeg har sett mange av den slags.
    Takk for det :D

    Har holdt på med oppussing i rundt 1,5 år nå og er heeelt på målstreken.
    Snart er det tid for å sette seg i sofaen, fylle opp glasset og nyyyte ;D
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Jeg er tilhenger av pappeskelagring av CDplater, men det er greit å ha teksthefter og slikt tilgjengelig. Her er tekstheftene til klassisksamlingen min i en Montanaskuff, med improviserte bokstøtter. Jeg ser at jeg greit kan få alle tekstheftene mine i én skuff, men siden fruen er konservativ hedmarking, får jazz og pop/rock vente enn så lenge.
    Så i High-Fidelity for noen år tilbake en fyr som hadde kastet disse plasboksene til CD-platene, plassert plata og booklete'n i et passende PVC cover, og stappet alt alfabetisk i en arkivskuff. Plassbesparelsen var enorm. Har vurdert det samme. Hater disse plastboksene CD'ene kommer i! Dessuten tar de seg ikke ut i ei hylle.

    Noe sånt som dette:
     

    Vedlegg

    Torek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.07.2008
    Innlegg
    217
    Antall liker
    0
    Folk har åpenbart litt delte meninger på akkurat det der.
    Selv syntes jeg det er hyggelig at musikksamlingen er fremme og ikke bortgjemt i et skap eller en skuff. Selv om det på ingen måte kan måle seg med vinyl, syntes jeg det er hyggelig å kunne ha det fysiske coveret i hånden :)
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    619
    Antall liker
    744
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Hallo,

    Poster i en gammel tråd men tema er aktuelt for meg.
    Hvordan oppbevarer dere samlingen, har noen tips om møbel for oppbevaring av CD? Gjerne skuff løsning eller hylle/skap med dør. Syntes det er ok å kunne gjemme bort samlingen da de ikke er spesielt pene å ha i stuen :cool: Møbelet bør være relativt smalt, + 55 cm.

    Har sett på Spectral sine møbler men det er relativt kostbare...

    Setter pris på tips, gjerne med bilder.

    -sandecker

     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Strålende løsninger for de som har noen få CDer. Men hva med oss som har i størrelsesorden 8000 +?
     

    Suomela

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2009
    Innlegg
    384
    Antall liker
    40
    Sted
    Jönköping, Sverige
    Min primärförvaring för CD är byggd av delar från serien Ikea Bestå som tyvärr inte längre finns tillgängliga.

    Förvaringen består av sex styck enskilda bänkar med måtten 120x49x26 cm som satts samman tre på varandra i två reoler. Till var bänk har två fullutdragslådor (djup 49 cm) skruvats på och som var rymmer ~150 std jewel case (12 lådor ~1 800 cd). Förvaringen har försetts med hjul för att vid behov kunna flytta på denna fylld. Höjden inkl hjul är 87 cm.

    Som den nostalgiker jag är ligger alla cd i sina original case men använder en sleeves blir beräknat antal som ryms i denna lösning ~6 700 cd.

    Bestå1.jpg


    Sluket har i denna tråd beräknat att "En meterbredde med skuffer i fornuftig arbeidshøyde og med vanlig kjøkkendybdemål f.eks. vil da romme rundt 1.100 CD'er." En diy-konstruktion med kjøkkenbänk ser ut att vara den enda lösningen idag om kr pr cd betyder något. Själv har jag en sekundärförvaring i måttanpassade pappesker for de cd som inte är 'hot'.


    /Suomela
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn