Forslag til nytt forumemne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gfredhei

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2009
    Antall liker
    262
    Sted
    Oslo
    Siden det nå har dukket opp endel omkring afrikansk musikk under Musikk-->Musikk Generelt foreslår jeg at det opprettes et nytt emne direkte under Musikk for etnisk musikk i alle former og fra alle verdenshjørner.....

Mvh
    Geir

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Er det ikke nok underkatogorier? en del av disse blir jo ikke nevneverdig besøkt i dag

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.853
    Før man eventuelt begynner med videre oppsplitting av musikkavdelingen hadde jeg satt stor pris på om:

1. Blues hadde blitt flyttet til Musikk Generelt (Pop, Rock og Blues) da jeg ikke kan skjønne annet enn at man verken kan ha øre for jazz eller blues for å samle dem i samme gruppe.

2. Sett "Hva lytter du til nå etc" som sticky slik at disse ikke vises i forsideoversikten over nye tråder/innlegg. Det hadde vært alldeles twitterific!!

- støtter ellers et forslag om større oppmerksomhet rundt verdensmusikk!

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Ja, folkemusikk/etnisk musikk/tradisjonell musikk kan få egen kategori synes jeg. Det får nesten ingen oppmerksomhet på HFS som det er nå, men jeg tror det er mye interesse for dette blant mange medlemmer.

Dersom høsten går og det er 2 måneder siden siste innlegg kan man bare flytte de eksisterende innleggene til "Musikk generelt" og legge ned hele tråden, men gi det en sjanse. Jeg koster på meg et utropstegn!

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Nei nei nei, ikke enda flere emner. Kutt heller ned.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    thomand skrev:
    Nei nei nei, ikke enda flere emner. Kutt heller ned.
    Vel, det er foreslått å legge ned kabelhjørnet...

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.670
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kabelhjørnet er da morsomt, men burde slås sammen med Off-topic og kalles Kabler og utenomsnakk.

Etnisk/verdensmusikk er kjekt, og burde få oppmerksomhet.
    Og jazz og blues er definitivt ikke samme ulla.

Rokko

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Antall liker
    5
    Kanskje litt snevert fra min side, men jeg kunne tenkt meg at DIY ble delt opp i flere deler. Høytalere, forsterkere og kilder. Tre underkategorier. Jeg tror det hadde blitt mye mer oversiktelig for de forskjellige brukerene.

Gjerne ett eget horn-forum også ;D

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    795
    Torget vurderinger
    5
    Også kan vi ha 5 underkategorier på etnisk, en for hver verdensdel. Vi ser an behovet for at de to polene også får sine egne mapper.

Rokko

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Antall liker
    5
    Også kan vi ha 5 underkategorier på etnisk, en for hver verdensdel. Vi ser an behovet for at de to polene også får sine egne mapper.
    Ingen grunn til å bli sarkastisk. Man må jo få lov til å komme med sine forslag, som i sin tur gjenspeiler sine egne interesser. Er det ett dårlig forslag, la gå, men da har man jo iallefall prøvd å bidra.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    thorgir666 skrev:
    Ingen grunn til å bli sarkastisk. Man må jo få lov til å komme med sine forslag, som i sin tur gjenspeiler sine egne interesser. Er det ett dårlig forslag, la gå, men da har man jo iallefall prøvd å bidra.
    Men det var jo morsomt sagt da.

U

utgatt60135

Gjest
    Jeg synes ikke det er noe problem med flere undergrupper om de fungerer godt. Fordelen men Etnisk da hadde vært at de ikke hadde druknet over tid. Men jeg vet ikke om det er stor nok interesse til egen avdeling. Personlig synes jeg det hadde vært kjekt å vite om mer musikk fra flere land.

Jeg sa det med en gang at jeg ikke synes Blues skal blandes sammen med Jazz, men Høvdingen ville ikke høre. Han er sikkert en Bluesmann ::). Det var jo hans eget forslag. Men han skriver jo aldri om musikk selv :-X :-\. Det er jo ganske mange som sjelden ytrer sin musikkinteresse, så man kan jo lure på om de egentlig har noen i det hele tatt.

Pop/Rock blandes ofte sammen med Musikk Generelt, så de kunne like godt vært samlet. Resten av inndelingene er flott :).

G

Gjestemedlem

Gjest
    Lyngen skrev:
    Pop/Rock blandes ofte sammen med Musikk Generelt, så de kunne like godt vært samlet. Resten av inndelingene er flott :).
    Ja, disse kan med fordel slås sammen. Forsåvidt greit med en klassisk og en jazzseksjon utover musikk generelt, men mer er vel ikke noe stort poeng i med. Hvis folk er flinke til å lage trådtitler som er infrmative så er det greit å se hva de handler om. Bruk gjerne tags i overskriftene hvis det hjelper:

Folkemusikk: *trådtittel*
    World Music: *tittel*
    Gammelpop: *tittel*

etc.

gfredhei

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2009
    Antall liker
    262
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    Ja, disse kan med fordel slås sammen. Forsåvidt greit med en klassisk og en jazzseksjon utover musikk generelt, men mer er vel ikke noe stort poeng i med. Hvis folk er flinke til å lage trådtitler som er infrmative så er det greit å se hva de handler om. Bruk gjerne tags i overskriftene hvis det hjelper:

Folkemusikk: *trådtittel*
    World Music: *tittel*
    Gammelpop: *tittel*
    Det er jo også en måte å gjøre det på. Jeg syns nok ikke den er like god som min egen ide ( ;) ) med nytt emne for folkemusikk/worldmusic/etnisk musikk.

Jeg ser jo heller ingen grunn til denne type musikk ikke skal få samme behandling som andre store musikkstiler. Jeg mener at denne musikkgenren er en minst like stor og spennende som jazz/blues, pop/rock og klassisk.

Jeg vurderer også å lage noen artikler om forskjellige musikkstiler innen denne genren med anbefalinger av plater man bør vurdere å skaffe seg dersom man vil prøve seg på litt etnisk musikk..... Alt fra Soukos fra Zaire/Congo, via overtonesang fra Mongolia og Tuva til hardingfelemusikk fra Valdres. Litt på samme måte som Vidar Ps fantastiske "Aus der Reihe - begynn med klassisk; anbefalte plater!"-tråd.

Mvh
    Geir

Vedlegg

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    737
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Kabelhjørnet er da morsomt, men burde slås sammen med Off-topic og kalles Kabler og utenomsnakk.

Etnisk/verdensmusikk er kjekt, og burde få oppmerksomhet.
    Og jazz og blues er definitivt ikke samme ulla.
    Kabler, healing og kornsirkler kan slåes sammen!

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.670
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Slåes? Er det valgfri form eller skriver jeg feil når jeg skriver slås?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    En to-deling er vel det mest optimale mener nå jeg.

- klassisk musikk

- andre ytringsformer herunder popp- og dænsemussikk

med vyrdsam helsing

oddgeir

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Valentino skrev:
    Jeg tror forfatteren mener "slåss":

Kabler, healing og kornsirkler kan slåss sammen. ;D

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    hva med: urinnvånarmusikk og ymist anna?

Mvh
    Sniff
    oddgeir skrev:
    Valentino skrev:
    Jeg tror forfatteren mener "slåss":

Kabler, healing og kornsirkler kan slåss sammen. ;D
    Jeg ler meg skakk

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det som hadde vært litt stilig, hvis det lar seg gjøre under hfs3, er å kunne ha mulighet til å lage informative musikktråder formattert mer som en blogg enn som en tradisjonell forumtråd. Her kunne trådstarterne hatt moderatorfunksjon i sin egen tråd og med gode muligheter for alternativ grafisk utforming og med muligheter for å inkorporere lyd og bilde på en smidig måte. Det kunne blitt mange fine og informative musikktråder med kommentarer, og oppmuntret folk med kunnskap og interesse til å lage gode varige tråder til glede for nye lesere i mange år fremover.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.598
    Torget vurderinger
    12
    Jeg tror det trengs en egen kategori for:

IKKE FORSKJELL PÅ X OG Y

Verken forsterkere, CD-spillere, kabler, MP3-FLAC spiller forskjellig så vidt jeg oppfatter (riktignok lett syrlig).

Men det er heldigvis fremdeles forskjeller på pick-uper, platespillere, armer, høyttalere etc.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn