|
Avantgarde Duo Mezzo!! ;DOS skrev:Det har jeg gjort og valget falt på de jeg har nå. Jeg hadde tidligere B&W Nautilus 803 men fikk de aldri til å låte bra. Har du testet Proac i ditt eget system siden du skriver dette? Jeg vet ikke hvor mange par høyttalere jeg har hatt opp gjennom men bedre pris/ytelse enn Proac D28 har jeg aldri opplevd.Snickers-is skrev:Det forundrer meg litt at du ikke legger energien i å sjekke ut alternative høyttalere i stedet for alternative forsterkere.
mvh,
OS
Klasse d har jeg ikke noe tro på.the_eye skrev:icepower er vel mosfet. som de fleste andre klasse d forsterkere som alle går under "transistor" :![]()
Det er også kurant å importere nytt 230V utstyr fra USA da det finnes nok av "utro tjenere" der borte. Spesielt nå når markedet går tregt i USA. Jeg kjøpte for 3 år siden en ny VPI platerensemaskin for 230V spenning og fikk den for under det halve av det den koster i Norge. I fjor holdt jeg på å bestille en ny Manley Steelhead RIAA for 230V fra USA til ca. halve prisen av det den koster i Norge. Jeg vurderer fremdeles Steelhead men venter til jeg har sett speken på den nye Accuphase C-27.olaps skrev:Forsterkere er som regel kurant å importere brukt fra "115 Volt"-land som USA, da det som regel er flere tappinger på nett-trafoen(e).
Mvh
- jeg hadde ikke med en "utro tjener" å gjøre heller jeg, men derimot - good old service...OS skrev:Det er også kurant å importere nytt 230V utstyr fra USA da det finnes nok av "utro tjenere" der borte. Spesielt nå når markedet går tregt i USA. Jeg kjøpte for 3 år siden en ny VPI platerensemaskin for 230V spenning og fikk den for under det halve av det den koster i Norge. I fjor holdt jeg på å bestille en ny Manley Steelhead RIAA for 230V fra USA til ca. halve prisen av det den koster i Norge. Jeg vurderer fremdeles Steelhead men venter til jeg har sett speken på den nye Accuphase C-27.olaps skrev:Forsterkere er som regel kurant å importere brukt fra "115 Volt"-land som USA, da det som regel er flere tappinger på nett-trafoen(e).
Mvh
mvh,
OS
Jeg var litt uheldig med formuleringen der! Det jeg mente å si er at det er flere butikker i USA som skaffer 230V utstyr. Har blitt kontaktet av flere via PM og mail etter jeg startet denne tråden. Noen selger brukt og andre nytt. Det er en som kan skaffe nytt Pass Labs med riktig spenning til meget gunstige priser fra utlandet og jeg venter på pris på et par XA 60.5!janb skrev:- jeg hadde ikke med en "utro tjener" å gjøre heller jeg, men derimot - good old service...
Uansett - støtter brukt & nytt import som et bra alternativ.
Aha, det forklarer saken. Lykke til med sonderingen av terrenget. Kunne f.eks selv tenkt meg en Manley Steelhead ;DOS skrev:Jeg var litt uheldig med formuleringen der! Det jeg mente å si er at det er flere butikker i USA som skaffer 230V utstyr. Har blitt kontaktet av flere via PM og mail etter jeg startet denne tråden. Noen selger brukt og andre nytt. Det er en som kan skaffe nytt Pass Labs med riktig spenning til meget gunstige priser fra utlandet og jeg venter på pris på et par XA 60.5!janb skrev:- jeg hadde ikke med en "utro tjener" å gjøre heller jeg, men derimot - good old service...
Uansett - støtter brukt & nytt import som et bra alternativ.
mvh,
OS
+1...meget konevennligOS skrev:Likte looken på Neukomm.
mvh,
OS
Jeg har heldigvis eget romså jeg er ikke avhengig av godkjennelse fra kona! Når det er sagt så er utseende såpass viktig for meg at det er enkelte forsterkere jeg ikke ville kjøpt uansett lyd.NEVATON skrev:+1...meget konevennligOS skrev:Likte looken på Neukomm.
mvh,
OS
NAGRA er kjent for å produsere utstyr som skal fungere 30-40 år , og tåle juling i feltet. Dette er absolutt ikke en av dem.. ;DTomten skrev:Da er ikke disse noe for deg.... ;D
Gamle EC butikken i Cort Adelers gate?Sharpeye skrev:+1...meget konevennlig
Små og flotte, trodde nesten det var digitalt. Men det er de ikke. Og så er de stabile 1ohm.
Jeg har sett dem hos waf i cort adelersgt.18, Oslo Tlf. 23 27 08 08. Gml EC butikken tror jeg.
Ser de slik ut?gunnhamm skrev:Ampzilla 2000 second edition,jeg har de. KNALLGODE. Koster i USA 7500 dollar, men du kan få tak i de til rundt 5000 dollar inkl. frakt.
Gunnar
Hei,Imperial skrev:OS, er du klar over at dine Accuphase-amper inverterer fasen og at du mest mest sansynlig har måttet koble høyttalerkablenen dine "feil" for å korrigere for dette?
Edit; Eller i ditt tilfelle blir det rett da. Pre inverterer, og amp inverterer tilbake, så det går opp i opp.
Eller... for å si det slik... når du tester en annen amp MÅ du invertere dens fase når den kobles til din Accuphase pre... Bare nevner det.
Grunnen til dette er at en Accuphase C-2000 har negativ pin 2... i xlr utgangen sin.
Sannsynligheten er stor for at en annen amp vil ha positiv pin 2 i sin inngang.
Ha dette i bakhodet når du tester en eventuell ny amp.
Jeg kan jo nevne ett monoblokk klasse A alternativ da, annet enn mitt holfi stereotrinn forslag:
http://www.positive-feedback.com/Issue33/clayton_m200.htm
mvh
Jeg sendte mail til en forhandler i USA med peker til bildet ditt ovenfor og fikk dette svaret:Imperial skrev:Ser de slik ut?gunnhamm skrev:Ampzilla 2000 second edition,jeg har de. KNALLGODE. Koster i USA 7500 dollar, men du kan få tak i de til rundt 5000 dollar inkl. frakt.
Gunnar
![]()
Eller er dette noe helt nytt de har kommet med mon tro?
mvh
Jeg har erstattet prisen med X'er og de $500 går jeg ut fra er oppgradering med chrom top plate.This is a prototype of a new limited production Ampzilla 2000 Second Edition that has custom chrome top plate and will only be sold in Japan. Best guest is $XXXXX for the pair and not available anywhere except the Japanese market. I am checking and it may be available for $500.00 for the pair on the new Second Generation amps when they arrive in February or March 2009. Sonically, the new amp is a tad smoother in a direct comparison to the current amp just like the Son of Ampzilla. The power of the current amp is actually 340 watts and the new one is the same but will be rated at 300 watts.
Har du hørt PASS LABS 100.5? De fikk kjempeomtale i TAS. Har selv kun hørt x250 ved en anledning, men den gjorde inntrykk og et stort eie ønskeKarlinn skrev:Jeg har prøvet pass labs 30.5 med proac 1sc og synes det er den bedste transistor forstærker jeg har hørt til dato. pass labs 100.5 monoblokkerne vil sikkert være rigtig fin med D28.
Ja har hørt dem flere gang, men ikke hjemme hos mig. De er rigtig god synes jeg og det samme kan jeg sige om 60.5.Mikkel rev skrev:Har du hørt PASS LABS 100.5? De fikk kjempeomtale i TAS. Har selv kun hørt x250 ved en anledning, men den gjorde inntrykk og et stort eie ønskeKarlinn skrev:Jeg har prøvet pass labs 30.5 med proac 1sc og synes det er den bedste transistor forstærker jeg har hørt til dato. pass labs 100.5 monoblokkerne vil sikkert være rigtig fin med D28.![]()
Hei,musicus skrev:Ser det ligger ett par Ayre MX-R monoblokker på bruktbørsen. Disse har vel en veil pris på ca 200K og disse relativt små nette blokkene gjør jo ikke annet enn å høste lovord rundt om, var jeg i markedet igjen etter mono blokker ville absolutt disse stillt blandt de jeg ville sjekket ut, ikke minst med tanke på prisen, 70K.
(Understreker at jeg verken kjenner, eller har noe med selger å gjøre)
![]()
http://www.ayre.com/products_detail.cfm?productid=14&field=specs
Litt OT, kan Vitus mono blokker være av interesse, tror disse måler ca 100W kl A, har jeg en kompis som skal selge sine for en meget hyggelig pris (ca 70K) mot nypris over 300K, send pm om det er interesse.
mvh