Forslag til forsterker til Klipsch RF82

idiot57

Medlem
Ble medlem
08.12.2005
Antall liker
1
Hei!

Jeg har gått til innkjøp av to klipsch RF82. Lurer på om noen har noe forslag til hva som passer bra til disse høytalerne?
Dette skal være et stereo oppsett og ikke surround :p

Selv har jeg sett på både rør og transistor, en music angel KT 88 og en XTZ Class A100 D3. Noen som også kanskje har erfaring med noe slikt oppsett?

Takk for alle gode svar :)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Flere av oss er fornøyd med Abrahamsen og Klipsch. En V2.0UP integrert forsterker får du for snaut 10.000 ny.

idiot57

Medlem
Ble medlem
08.12.2005
Antall liker
1
Jobber på Elkjøp, så kan jo se om det går ann og få den til en fin fin pris ^^, for hadde ikke tenkt å bruke så mye på forsterker nå i begynelsen, men det kan jo være inntresant og ha prøvd det :)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det er jo en idé. Ser at Elkjøp også har fått de oppgraderte variantene.

idiot57

Medlem
Ble medlem
08.12.2005
Antall liker
1
Ja det la jeg merke til, veit du om det er en noe bedre verson? eller er den gamle noe bedre ?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
idiot57 skrev:
Ja det la jeg merke til, veit du om det er en noe bedre verson? eller er den gamle noe bedre ?
Abrahamsen tilbød oppgradering av produktene sine som en service etter kjøp til å begynne med (slik han/electrocompaniet også gjorde i alle år). For V2.0 betyr det dobbelt så stor kapasitans i kondensatorbanken til strømforsyningen (100.000uF ift. 50.000 på de ikke-oppgraderte), bedre fjernkontrollmottak, en mod som gjør at den strekker seg lenger før den faller ut av klasse A, annet mer lettlest display, etc. Senere kom oppgraderingene med i standardproduktet uten tillegg i pris, men elkjøp satt lenge med de ikke oppgraderte modellene.

Finner du en gammel en på et Elkjøp-lager, er den også god, men den skulle vært veldig billig før jeg ikke valgte en oppgradert en i stedet.

idiot57

Medlem
Ble medlem
08.12.2005
Antall liker
1
Ok, men da skal det sjekkes med lagerbeholdning og kost på mandag!

Takk for svar :)

Topp Bunn