Forslag til endring av Bruktbørsen

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.219
Torget vurderinger
6
Det er liksom en opplest og vedtatt sannhet at Bruktmarkedet for hifi er treigt, det er vanskelig å selge.
og det er fordi det ligger haugevis av utstyr ute på Bruktbørsen for salg.

Jeg har den siste tiden opplevd det stikk motsatte.
Hadde et anlegg til en 150 tusen og absolutt alt gikk unna som varmt hvetebrød, alt ble solgt på under ei uke. Dyre Transparent XLR-kabler og høyttalerkabler.... borte er det. Bortsett fra CD-spilleren da som jeg vil beholde, selger ikke den.... ;)

Den siste tiden har jeg så fulgt litt med på Bruktbørsen og kikket etter hva jeg skal erstatte det med. Har sendt masse PM'er men i omtrent 3 av 4 tilfeller svarer rett og slett ikke selger på min henvendelse! Sannsynligvis fordi det er solgt. Men da bør selger etter min mening vise såpass høflighet at man svarer meg siden man tydeligvis har glemt å slette annonsen/merke den med solgt. Eller er det slik at det er en gjengs oppfatning at utstyr i gamle annonser er å regne som solgt siden de ikke blir lagt inn på nytt?

Dette er ganske irriterende. Man bør derfor tenke på et system som oppdrar brukerne bedre.
F.eks lignende det på Foto.no der man med et tastetrykk kan merke annonsen med SOLGT. Samtidig får man på foto.no lov til å legge inn maks to annonser samtidig som ikke er merket med solgt.
Foto.no er ikke plaget med samme problemet som her på HifiSentralen der det virker som om det nesten ikke er vits i å kontakte selger dersom annonsen er mer enn ei uke gammel.... ::)

Man oppnår da:
- å få bort gamle annonser der utstyret er solgt
- unngå at samme annonse står flere ganger

Tror faktisk også at ved å få ryddet opp på Bruktbørsen vil man se at det faktisk ikke er så mye brukt til salgs som man trodde (bortsett fra en del ukurant ræl da...). Dermed vil kanskje også prisene på brukt kunne gå litt opp på sikt kanskje? ;)

Ps: Og for de som gjerne vil bla i gamle annonser der utstyret er solgt så finnes på foto.no en søkemulighet der man også kan søke i annonser der utstyret er solgt.

mvh
Finn M

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Alt du her ønsker kommer i vår nye bruktbørs i neste versjon av HFS.

Mvh
Høvdingen

Topp Bunn