Forslag til billig surround-pakke?

N

nb

Gjest
Skal ha meg en 5.1 - pakke til bruk på et lite rom (ca 8 kvadrat), skal kun brukes til dataspilling, bakgrunnsmusikk o.l. Har ikke tenkt å bruke veldig mye penger på dette, forslag opptil 5-6 lapper er greit.

Kravspek:
- 5 høyttalere + subwoofer
- må ha digital lydinngang
- høyttalerene må være temmelig små
- trenger ikke kunne spille veldig høyt, jeg bor i blokkleilighet.

Forslag til høyttalerpakker/semijalla hjemmekino-pakker mottas med takk

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Kef har noe små fine greier men tror at de er litt dyrere.

N

nb

Gjest
Har sett at det er mange som skryter av Logitech 5450/5500 på dataforumene mine, men synes det skinner litt igjennom at det er en del "fjortisfaktor" ute å går, virker som det dreier seg om å kunne spille høyest mulig med mest mulig bass til lavest mulig pris.

Det er mulig jeg tar feil - skal sjekke ut Logitech sine greier ved anledning, men treger forsåvidt ikke trådløse bakhøyttalere, så muligens jeg i så tilfelle går for 5500 i steden. Vet du noe om forskjellene i lyd på 5450 kontra 5500?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
erd et kunn snakk om høyttalerne?

N

nb

Gjest
erd et kunn snakk om høyttalerne?
Ser for meg to alternativer:
- en pakke ala Logitech eller noe fra Elkjøp e.l.
- en 5.1 høyttalerpakke + en billig reciever/multikanalasforsterker. Har sett litt på Gale Junior på Hifi-klubben, man har ikke fått hørt de ennå. Noe i den gaten vil dekke mitt behov regner jeg med.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
T

timc

Gjest
Jeg har et sett med Logitech Z3200 som er det største 2.1 settet. Dette blir brukt til PC'en. Stort sett spill og film, men også litt musikk.

Beskrivelsen til nb passer meget bra. Spiller grisehøyt med mye midbasspunch men lite annet. Til det bruket jeg kjøpte det til er det flott, men aldri om jeg hadde villet koblet opp 5.1 varianten til seriøs hjemmekinobruk (har hørt den også).

PS: De spiller ikke noe særlig diskant.

Mvh

Edit: Jeg ville faktisk heller gått for en Elkjøpakke.

Arne_Langaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2002
Antall liker
0
"skal kun brukes til dataspilling, bakgrunnsmusikk o.l. "

Utifra dette, er systemet fra Logitech nesten "overkill". Jeg har ikke lyttet intensivt på det, men at det er bra lydkvalitet i forhold til pris, det hørte jeg fort.

Fordi dette er "datatilbehør" er det unormalt lavt prissatt. Håper inderlig at du lytter til dette, og melder tilbake her hva inntrykket ditt er! Spennende..

N

nb

Gjest
Tilbakemeldinger skal bli, men blir nok neppe noen butikktur før til helgen. Mulig det er overkill, jeg trenger jo ikke spille veldig høyt, men vil samtidig ha noe som er behagelig å spille musikk på, samt at det må ha nok dypbass til at spillene på dataen blir morsomme.

Noen som kjenner til den høyttalerpakken til Gale som de selger på HiFi-klubben? Eller noe annet i samme gate?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Har du sjekket ut hjemmekinopakken til Dynabel eller?

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
Du bør også vurdere Klipsch Promedia-serien. 2.0-oppsettet har fått god anmeldelse i lydogbilde.no, de bruker uttrykk som "det nærmeste man kommer hifi-lyd til pc-bruk". Klipsch har også 4- og 5.1. oppsett i serien.

N

nb

Gjest
Du bør også vurdere Klipsch Promedia-serien. 2.0-oppsettet har fått god anmeldelse i lydogbilde.no, de bruker uttrykk som "det nærmeste man kommer hifi-lyd til pc-bruk". Klipsch har også 4- og 5.1. oppsett i serien.
Hvem selger disse i Oslo?

N

nb

Gjest
Hva med å finne noe brukt hos finn.no eller qxl.no?
Dette er mye for pengene, men sansynligvis for stort:
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8737558&sid=4aKxDSTAO537989&pos=104&tot=1792&page=5
Ser ut til å være i største lagert, gulvstående høyttalere er utelukket av praktiske grunner. Brukt er absolutt en mulighet, har sjekket på finn, men ikke funnet noe jeg synes dekker behovene mine. Et par som selger Logitech-sett, men får de omtrent til samme pris nytt på en nettbutikk som de skal ha for sine brukt.

O

omholt

Gjest
Skal du har seperat receiver, må du nok seg deg etter noe brukt. Eventuelt nye XTZ høyttalere (fyndborsen) og brukt receiver.
Her er liste over Hjemmekinos anbefalinger av komplette systemer:
1. Samsung HT-QX100 (tror SHG.no selger billigst)
2.Pioneer RCS-606H (mulig at det er for dyrt)
3.Sony DAV-DZ810W
4. Philips Cineos HTS9800W (kanskje også for dyrt)

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Har receiver til salgs. En sony pris kan diskuteres. en helt grei sak, nypris rundt 4800... Send PM

Topp Bunn