Politikk, religion og samfunn Forskjell mellom Høyre og AP?

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Innlegg
2.266
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Nå som AP har gitt skattelette til bedrifter er det da noe forskjell mellom de og Høyre?

Begge partiene lider av at de skal overvåke og diktere hva folk skal gjøre.

Nå er Isaksen fra Høyre ute og sier at de skal føre strengere kontroll på legene.

Røe Isaksen vil føre strengere kontroll med legene | ABC Nyheter


Så hvis det blir borgelig seier til høsten så får vi akkurat den samme politikken, for oss som ikke er fargeblinde vil se blå logo istedenfor rød, de som er fargeblinde vil jo ikke se noe forskjell. Eller kanskje Erna er litt større enn Jens.
 

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.998
Antall liker
723
Det er vel ikke helt likt? Ap's skattelette er ansvarlig, mens Høyres er uansvarlig. Sier Jens da.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.945
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg er sur på Høgre fordi dei kjem med framlegg som vil gjere at færre vil ha brukbar kjennskap til nynorsken.
Eg er sur på AP fordi dei sentraliserar, og har funne opp ein religion som gjer det uråd å investere i infrastruktur i landet (med nokre unntak, som naturlegvis ligg i sentrum).
Så er eg sur på dei andre også.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.257
Antall liker
9.494
Torget vurderinger
2
Vil tro og håpe det er fortsatt er forskeller når det gjelder grunnleggende SNILLISME..for allverdens verdige trengende...AP's hovedtalerør NRK er påfallende tause, og brukte heller en stor del av Dassrevyen på å slakte Høyres økonomiske politikk... valgkampen er i gang..og krangel om promiller i statbudsjettet,men få tar den grunnleggende debatten om hvilket samfunn og økonomi vi skal leve av de neste 20-30 åra..

Dessuten er det er snart ikke plass til flere i livbåten Norge

- Hvorfor forteller ikke mediene hva en ikke-vestlig innvandrer koster? - Aftenposten
 

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Innlegg
2.266
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Vil tro og håpe det er fortsatt er forskeller når det gjelder grunnleggende SNILLISME..for allverdens verdige trengende...AP's hovedtalerør NRK er påfallende tause, og brukte heller en stor del av Dassrevyen på å slakte Høyres økonomiske politikk... valgkampen er i gang..og krangel om promiller i statbudsjettet,men få tar den grunnleggende debatten om hvilket samfunn og økonomi vi skal leve av de neste 20-30 åra..

Dessuten er det er snart ikke plass til flere i livbåten Norge

- Hvorfor forteller ikke mediene hva en ikke-vestlig innvandrer koster? - Aftenposten
Det er dessverre ikke noen forskjell på pariet Høyre og AP når det kommer til innvandringen, de vil jo samarbeide med Venstre og KRF og de 2 partiene vil jo ha fri innvandring med servering av trygd på grensen.
 
Sist redigert:

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Innlegg
2.266
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Det er vel ikke helt likt? Ap's skattelette er ansvarlig, mens Høyres er uansvarlig. Sier Jens da.
He he, du har rett.

I mange år har AP sagt at skattelette for bedrifter er kun et skattelette for de rikeste i Norge, når de gjør det selv så er det for bedriftene.
 
Sist redigert:

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Synes ikke forskjellen er så stor.

I Nordland samarbeider de på fylkestinget.

Her i kommunen er rådhusets bemanning i full oppløsning.

Er SP og Høyre som styrer, med Høyre som største parti.

På bare dager, høyst ett par uker har både Rådmann, assisterende rådmann og Personalsjef sagt opp.

For å finne nye, må vel lønna dobles på innbyggernes bekostning selvfølgelig.
 

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Innlegg
2.266
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Dette er fra Høyre sitt program:

-Det bør også bli enklere for arbeidsinnvandrere fra ikke-EU-land å få ha ektefelle/barn med til Norge.
-Fullt EU medlemskap.
-Schengen-samarbeidet har bidratt til å redusere kriminalitet i Norge siden vi inngikk i samarbeidet i 2001, men stiller samtidig utfordringer med hensyn til organisert kriminalitet som krysser landegrensene internt i Schengen-området, Hehe jommen sa jeg smør!
-Høyre vil videreføre dagens bompengefinansiering dersom det er ønske fra lokale og regionale myndigheter om dette.

Dette er vel akkurat samme skiten som AP regjeringen har holdt på med i 8 år.
 
S

Slubbert

Gjest
Hvis partiene kunne listet opp hvilke forbud og reguleringer de vil innføre og hvilke de vil fjerne hadde det vært fint, da kunne jeg stemt på det som vil fjerne flest og innføre færrest.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.945
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Høgre vil bygge storkommuner koste kva det koste vil (slik at vi får reiseavstandar på inntil to og ein halv time til kommunesenteret) Det vil AP også, men kanskje ikkje så uttalt tydeleg. Og så går dei meir aktivt inn for å avvikle nynorsk enn AP. (Litt meir aktivt)
 
S

Slubbert

Gjest
^ På den annen side er de for DLD, så jeg kommer nok ikke til å stemme på dem allikevel.
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
For å prøve å være seriøs et øyeblikk så vil jeg si at den største forskjellen dem imellom er i ideologi, og det styrer hva jeg velger når det er stortingsvalg.
R
 

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Innlegg
2.266
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
For å prøve å være seriøs et øyeblikk så vil jeg si at den største forskjellen dem imellom er i ideologi, og det styrer hva jeg velger når det er stortingsvalg.
R
Du har rett den, den ene siden er hjernevasket og den andre er kjøpt og betalt av eliten.
 
Topp Bunn