Digitale avspillere Forsell Air Reference DAC - noen som kjenner til den?

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Jeg bruker en LMC modifisert Dynamic Precision DAC 8.0 men, for noen dager siden, kom jeg over en NOS NIB Forsell Air Reference i en butikk i Singapore.

Er det noen som har hørt både Forsell Air Ref og DP DAC 8.0 og som kan gi meg noen råd? Det jeg ønsker å vite er om Forsell er bedre enn DP og om den er verdt 4,500 kroner?

Mvh,
joetorp
 
Sist redigert:
R

rico

Gjest
Husker tilbake på 90 tallet da vi var rimelig ivrigere enn nå med å teste ut ting at vi gjorde noen sammenligninger mellom disse, hvis jeg ikke husker feil så var det da DP 800 DAC`en vi brukte, forgjengeren til 8.0. Flere av oss mente at Forsell`en var litt daffere enn DP, den ble litt treig i forhold, DP`en opplevdes mer dynamisk og klarere. Dette veeldig fritt etter hukommelsen og absolutt ikke faciten. Vet at det er andre her som gjorde de samme "testene"...Nå var vi "DP folk" så objektiviteten var vel ikke på topp. Husker også at drivverket til Forsell brukt på DP DAC var en hit, når det virket. Det var tider det...

Den er jo ikke særlig vanlig så 4500,- er jo ikke mye hvis man samler...
 
Sist redigert:

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Hei rico,

Takk for svar med detaljer fra gamle dager!! Artige bemerkninger, med humør og god bakkekontakt:)

Jeg hørte ikke på Forsell mens jeg var i Singapore, for den var ikke oppkoplet, og dessuten må jo slikt høres i eget, eller i hvert fall, et kjent anlegg. Jeg får vente og se om andre også har efaringer før jeg eventuelt kontakter selger igjen......

Mvh,
joetorp
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Hei kaap,

Takker for fint svar, til og med inkludert en artikkel som belyser fordelene til hver enkelt av disse DAC'ene og forskjellene mellom dem. DP'en kommer jo veldig bra ut, du verden! Jeg faar se hva jeg gjoer......., og kanskje flere har kommentarer?

Hilsen fra Mexico,
joetorp
 
Topp Bunn