Formel 1 er igang

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    For et herlig F1 løp, om man ikke er blodfan av Ferrari da.
    Imponert over Max og Mercedes. Undrende, men ikke overrasket over de rødes disposisjoner.
    Ingen tvil om at Verstappen er en stor begavelse som sjåfør betraktet. Men det han har vist som menneske har tidvis vært sterkt diskutabelt, derfor har jeg vanskelig for å unne ham denne suksessen. Altså, det er udiskutabelt at han er ekstremt førertalent, sånn sett fortjener han det selvsagt. Men jeg ser heller at folk som Hamilton eller Vettel vinner, rett og slett fordi dette er sympatiske mennesker.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.412
    Merkelig hvordan Ferrari tuller til løpene nå. Tidligere var de mestere i strategi, riktignok noen ganger vel kreative.
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Ingen tvil om at Verstappen er en stor begavelse som sjåfør betraktet. Men det han har vist som menneske har tidvis vært sterkt diskutabelt, derfor har jeg vanskelig for å unne ham denne suksessen. Altså, det er udiskutabelt at han er ekstremt førertalent, sånn sett fortjener han det selvsagt. Men jeg ser heller at folk som Hamilton eller Vettel vinner, rett og slett fordi dette er sympatiske mennesker.
    Vel, jeg synes det er bra at den beste vinner og nå er Verstappen/Red Bull best. :cool: Vettel har jeg respekt for, men Hamilton har jeg aldri likt, synes ikke han er noe sympatisk.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Vel, jeg synes det er bra at den beste vinner og nå er Verstappen/Red Bull best. :cool: Vettel har jeg respekt for, men Hamilton har jeg aldri likt, synes ikke han er noe sympatisk.
    Fair enough. Hva har han gjort av usympatiske handlinger?
    Slik jeg oppfatter ham, har han sosialt engasjement, og en interessant infallsvinkel til det han er en del av. Mer interessert i mote enn motorsport, allikevel en av de beste sjåfører. :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    I en sport med miliardær unger kommer Hamilton fra en fattig britisk familie og hvis foreldre virkelig måtte kjempe for at karrieren i racing skulle bli en realitet,der han har vært og er dens største forkjemper for å få til mangfold i sporten uansett hudfarge, legning eller kjønn , noe han selv har følt på » kroppen»
    Vanskelig ikke og like folk med klare sammfunstanker i en sport fylt opp egoer fra rike familier som har båret de frem i sporten og livet

    Samme med Seb , klare tanker om verden rundt seg og prioriteringer for og endre dette
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.412
    Alonso til Aston Martin med en flerårig kontrakt! Fyren er utrolig.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.216
    Antall liker
    5.165
    Alonso så nok fremtiden i Alpine som usikker med et fransk team som gjerne vil ha Ocon i front, samt Piastri som lurker i kulissene. Han har gjort dårlige strategiske valg før, men om han kjemper for P5 eller P10 er nok ikke så viktig for Alonso, hans mål er komme i posisjon til å vinne løp igjen. I Aston Martin blir han klar førstefører og hvis de lykkes, som riktignok er et stort hvis, så er alle forutsetninger til stede for at også han lykkes.

    Ellers er det vel liten grunn til å legge opp hvis du liker det du driver med og fortsatt er konkurransedyktig. Alonso har kjørt ræva av A522'en i år.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Omdømme ? Les deg opp på Hamilton/Alonso Hungary 2007, eller crashgate , og så har vi Spygate:) :)

    Mye og ta av , spesielt med Alonso men det hindrer ikke att han er og har vert en av de store i F1, ikke mange slike i sporten lenger , hvis noen,
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Årets podcast med mye bra innsikt/historie og artige historier

    Since South Africa 1993, Beat Zehnder has not missed a Formula 1 Grand Prix. Hungary 2022 was his 538th race weekend, and he’s spent them all with the same team. Once it was known as Sauber, today it’s Alfa Romeo. Before joining Sauber, Beat was a ship engine mechanic. He was kicked out of his first job interview with the Swiss racing team because he had no interest in motorsport. How and why, then, has he spent so long in Formula 1? Beat tells Tom Clarkson incredible stories of the tiny Sauber team’s amazing entry into F1, and its repeated struggles for survival. Schumacher, Frentzen, Raikkonen, Kubica, Vettel and Leclerc are just some of the drivers Beat has worked with, but who does he call ‘the most complete’ of them all?

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.404
    Antall liker
    102.419
    Torget vurderinger
    23
    Ikke umulig, han er jo skikkelig petrolhead og skal visst ha noen gromme biler også
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tråden dør ut omtrent i takt med spenningen i VM, sånn det ser ut.
    Kanskje ikke så rart når det stadig kritiseres for at man kommenterer i denne tråden. Det er jo engang slik at er man skikkelig engasjert, om det er fotball, ski eller annen idrett, så får man lyst til å kommentere med stor entusiasme hva den man holder med gjør og hva som skjer i løpet. Men besserwissere og andre, mener slikt ikke sømmer seg. Typisk norsk. Det er bare å sammenligne en norsk kommentator mot en fra feks spania. At man nesten kan spå hvem som vinner årets sesong, er en ting, men det vil være mange spennende løp framover uansett. Vi har jo vært igjennom sju sesonger med samme vinner tidligere og nå en det tydeligvis en ny en som skal dominere. Men trist at denne tråden dør ut uansett
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Veldig kjedelig, men det er dessverre ikke uvanlig at noen ødelegger en tråd. Egentlig burde vi bare overse slike negative innlegg og fortsette i den stilen vi hadde.

    Jeg prøvde meg på en vintersport tråd:


    Se første responsen her....

    Savner gode stemningen i denne tråden :(
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.412
    Kanskje ikke så rart når det stadig kritiseres for at man kommenterer i denne tråden. Det er jo engang slik at er man skikkelig engasjert, om det er fotball, ski eller annen idrett, så får man lyst til å kommentere med stor entusiasme hva den man holder med gjør og hva som skjer i løpet. Men besserwissere og andre, mener slikt ikke sømmer seg. Typisk norsk. Det er bare å sammenligne en norsk kommentator mot en fra feks spania. At man nesten kan spå hvem som vinner årets sesong, er en ting, men det vil være mange spennende løp framover uansett. Vi har jo vært igjennom sju sesonger med samme vinner tidligere og nå en det tydeligvis en ny en som skal dominere. Men trist at denne tråden dør ut uansett
    "Kritikken" var vel en som stilte et lite spørsmål om det var nødvendig å ha en konkurranse i å være raskest ute med å opplyse om siste rundetider?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    "Kritikken" var vel en som stilte et lite spørsmål om det var nødvendig å ha en konkurranse i å være raskest ute med å opplyse om siste rundetider?
    Det var mer enn det. Bare å lese seg bakover...
    Jeg skal ikke kommentere noe mer om dette, eller om noe mer her i denne tråden , så får de sutrende få ha denne tråden i fred.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.412
    Det var mer enn det. Bare å lese seg bakover...
    Jeg skal ikke kommentere noe mer om dette, eller om noe mer her i denne tråden , så får de sutrende få ha denne tråden i fred.
    Å lese bakover nytter ikke, mange slettede innlegg.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.661
    Antall liker
    21.473
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Veldig hyggelig at Spa også er med i 23, mindre hyggelig at det i det hele er i tankene å kutte den.

    De nye bilene er en suksess, er de ikke? Mer racing i år enn hva jeg kan huske.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.412
    Spa er en av banene med personlighet, hvis en bane kan ha personlighet. Jeg liker ikke de nye, paddeflate banene helt blottet for spektakulære kurve og høydeforskjeller.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.290
    Sted
    Trondheim
    Jeg synes Zandvoort er ganske bra med svingene, doseringene og grusfellene. Ikke mye høydeforskjell, men det er noen, slik at enkelte deler av banen blir "blinde". Da liker jeg Monaco dårligere der det omtrent er umulig å kjøre forbi, men å fjerne Monaco er jo helt uaktuelt.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.661
    Antall liker
    21.473
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Alt er bra med Monaco til de er ferdige med første sving. Kommentatorene snakket om en mulig utvidelse ned mot bassengsjikanen om jeg husker riktig, for å gi bedre muligheter for forbikjøring.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.290
    Sted
    Trondheim
    Var ikke det i forbindelse med det nye leilighetskomplekset ned mot sjøen før tunellen?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.412
    Jeg liker Monaco, ikke minst på grunn av det helt spinnville i å arrangere et billøp i de trange gatene i den lille byen. Ut av tunellen og inn på promenaden i 300 km/t er jo helt hinsides enhver fornuft.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn