Forklaring på udsmidning fra forum.

Status
Stengt for ytterligere svar.

jenslyd

Medlem
Ble medlem
26.08.2010
Antall liker
0
Vil gerne spørger på Thor72 vegne, om Thor72 er blevet smidt ud af dette forum, Han har forgæves forsøgt at komme i kontakt med moderatorerne, men ingen har svaret.
Thor72 IP-adresse ser ud til at være blokeret da han overhovedet ikke kan se Hifisentralen.no hvilket han naturligvis forståeligt nok er ked af, da det jo er en udmærket side, med gode nyheder og debatter.
Når han besøger siden for kun at vide at han er udelukket og kan intet se.

Jeg kunne fortælle Thor72 at han stadigvæk står som medlem, temmelig mærkeligt, da sådan en total udelukkelse (hvis det ikke er en fejl) der her er tale om, må betyde at Thor72 har gjort noget meget meget alvorligt, sabotage af siden eller lignede.
Men såvidt jeg kan se har han ikke været skyldig i så alvorlige ting, derimod ser det ud til at han har bidraget konstruktivt til flere tråde.

Ifølge Thor72 blev han udelukket efter at have brokket sig over at man havde slettet et af hans indlæg som ikke brød nogen regler overhovedet.

Thor72 indrømme at hans synes den modering var så grov og fejlagtig at han ville have tingene på plads med det samme, og derfor brokkede sig i tråden, da alt overblik jo ellers ville forsvinder, hvis klagen skulle flyttes til en anden tråd, og da der samtidig var slettet indlæg osv. ville ingen kunne finde ud af hvad der faktisk var sket.

Tilsyneladende har spørgsmålene om den helt urimelige moderering af hans indlæg afstedkommet en øjeblikkelig ”henrettelse på stedet” og man har heller ikke fundet det ulejligheden vær at orientere Thor72 om hans situation.

Thor72 ser frem til en forklaring, om ikke andet så bare en afklaring af hans situation, er han udelukket for evigt, eller i en begrænset periode, og hvad er det han har gjort der giver anledning til så kraftig og fuldstændig urimelig reaktion. Hvis det altså ikke er en fejltagelse, hvad der trods alt må være det mest sandsynlige.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.146
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
jenslyd skrev:
Thor72 IP-adresse ser ud til at være blokeret da han overhovedet ikke kan se Hifisentralen.no
Har Thor72 prøvd å se nettsiden fra en annen ip/maskin? Man kan vel ikke helt utelukke at det er hans ISP som er problemet?

SMF har mulighet for å blokkere på IP, om dette er praktisert her aner jeg ikke.

http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=274907.0

Gjør man dette kan man risikere å stenge ute en hel hærskare av brukere - som vil være en heller stuipd ting å gjøre.

jenslyd

Medlem
Ble medlem
26.08.2010
Antall liker
0
mteinum skrev:
jenslyd skrev:
Thor72 IP-adresse ser ud til at være blokeret da han overhovedet ikke kan se Hifisentralen.no
Har Thor72 prøvd å se nettsiden fra en annen ip/maskin? Man kan vel ikke helt utelukke at det er hans ISP som er problemet?

SMF har mulighet for å blokkere på IP, om dette er praktisert her aner jeg ikke.

http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=274907.0

Gjør man dette kan man risikere å stenge ute en hel hærskare av brukere - som vil være en heller stuipd ting å gjøre.
Ifølge Thor72 er der tale om en blokering, da han som sagt for en meddelelse om at han er udelukket.

kneip

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.04.2010
Antall liker
0
Mener jeg så Høvdingen nevne noe om at han har utestengt brukere fordi de spammet forumet. Det kan hende IP adressen er brukt av nevnte spammere, eventuelt at Høvdingen har sperret en IP for mye. Send PM til sjefen.

jenslyd

Medlem
Ble medlem
26.08.2010
Antall liker
0
kneip skrev:
Mener jeg så Høvdingen nevne noe om at han har utestengt brukere fordi de spammet forumet. Det kan hende IP adressen er brukt av nevnte spammere, eventuelt at Høvdingen har sperret en IP for mye. Send PM til sjefen.
Så vidt jeg kan forstår er der forsøgt alt, men uden nogen form for reaktion fra moderatorerne.

Det er sikkert blevet betragtet som spam at han tillod sig at brokke sig i tråden over at man havde slettet et af hans indlæg fuldstændig uden nogen som helst grund.

Meget meget alvorlig sag, som naturligvis må føre til "øjeblikkeligt henrettelse", det er klart.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Thor72 er utestengt pga. gjentatte brudd på regel 1, og jeg sitter og leser flere slettede innlegg hvor han beskriver andre medlemmer på en lite hyggelig måte. Det er sendt ut både meldinger og advarseler, og dette var en avgjørelse som alle moderatorene var enig om.

Mvh
Høvdingen

jenslyd

Medlem
Ble medlem
26.08.2010
Antall liker
0
Takker for svar, jeg skal bringe det videre til Thor72.

jenslyd

Medlem
Ble medlem
26.08.2010
Antall liker
0
Høvdingen skrev:
Thor72 er utestengt pga. gjentatte brudd på regel 1, og jeg sitter og leser flere slettede innlegg hvor han beskriver andre medlemmer på en lite hyggelig måte. Det er sendt ut både meldinger og advarseler, og dette var en avgjørelse som alle moderatorene var enig om.

Mvh
Høvdingen
Thor72 har bedt mig sige:

At han acceptere at ledelsen af forumet har besluttet at der ikke er plads til typer som ham på Hifisentralen, men han beder om at for lov at kunne se siden og dermed bl.a. få adgang til sine mange indlæg, som der er lagt meget arbejde i, plus mulighed for at kunne følger debatterne og se nyhederne, han håber på forståelse for dette rimelige krav.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Er ikke det bare å gå på en netcafe,kamerat,jobb e.l. da, å surfe opp HFS og lese.
Eller skal han ha de i et arkiv?
Midlertidig utestengelse eller?

Mvh.KW

jenslyd

Medlem
Ble medlem
26.08.2010
Antall liker
0
KW skrev:
Er ikke det bare å gå på en netcafe,kamerat,jobb e.l. da, å surfe opp HFS og lese.
Eller skal han ha de i et arkiv?
Midlertidig utestengelse eller?

Mvh.KW
Naturligvis er det helt rimeligt at thor72 skal gå på netcafe for at se en offentlig tilgængelig side, og det er også helt rimeligt at han ikke har samme rettigheder som alle andre, på grund af at moderatorerne her på HiFisentralen ikke bryder sig om ham fordi han tillod sig at stille sig kritisk over for deres modering i det tidligere omtalte tilfælde.

Thor72 har jo fået en straf der svarer til at han har gjort sig skyldig i enten at have hacket siden, saboteret den, eller spammet siden, eller lignede.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Det var faktisk ikke spydig (slemt) ment fra min side, bare et alternativ :-\

Jeg vet ikke om det lar seg gjøre å kun få tilgang, uten skriverettigheter, men det kan kanskje andre skrive noe om.
I svaret fra Høvdingen står det å lese;
Det er sendt ut både meldinger og advarseler, og dette var en avgjørelse som alle moderatorene var enig om.
Fortsetter en i samme spor uten å ta til etteretning slike meldinger, så kan en vel bare takke seg sjøl, som skrevet i en annen tråd, HFS er et tilbud ingen rettighet, hvor en kan gi blaffen i advarsler.
Men som sagt om en kan lese uten å skrive så burde vel det kunne gå an.
Dessuten hvor mange nick har denne thor egentlig hatt og hvorfor?

Mvh.KW

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Thor72 har gjort seg skyldig i å snakke dritt om andre medlemmer, og når en velger å omtale andre medlemmer med særdeles nedlatende ord så er utestenging resulatet.

jenslyd

Medlem
Ble medlem
26.08.2010
Antall liker
0
Jeg må med beklagelse se at Høvdingen i denne tråd stort set har overtrådt samtlige punkter i regel 1. Men den er han jo sandsynligvis hævet over.

jeg citere:

[1) Ved å bruke dette forumet aksepterer du at du ikke poster innlegg som er usanne, tvilsomme, unøyaktige, eller er egnet til å krenke, trakassere eller fornærme enkeltindivider, grupperinger eller nasjonaliteter. Vanlig Netikette gjelder med tanke på språkbruk, holdninger og atferd i din omgang med HFS, andre medlemmer og grupper som helhet. Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt.]

Men spørgsmålet er om det er muligt at finde bare et aktivt forum-medlem der ikke har overtrådt regel 1 op til flere gange. Men som sagt det er moderatorerne der afgør suverænt om den er overtrådt eller ikke.

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Jeg har ikke overtrådt reglene. Men jeg vil be deg tenke igjennom hva du håper å oppnå, og om du tror at du vil oppnå dèt med denne fremgangsmåten.
Dersom du finner ut at dette ikke er veien å gå, så kan du sikkert finne en annen, mer gagnlig, innfallsvinkel :)

Håper det ordner seg.

AD

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Underer meg over at ikke trådstarter valgte å ta dette stille på PM......
Dette temaet har overhode ikke allmenn interesse, og kan ikke se at det er tjenlig for den anliggende at dette kommer opp som egen tråd.

jenslyd

Medlem
Ble medlem
26.08.2010
Antall liker
0
H.R skrev:
Underer meg over at ikke trådstarter valgte å ta dette stille på PM......
Dette temaet har overhode ikke allmenn interesse, og kan ikke se at det er tjenlig for den anliggende at dette kommer opp som egen tråd.
Du kunne jo læse denne tråd http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,50280.0.html.

Hele denne Roysen sag havde aldrig fået det omfang hvis der havde været nogle helt klarer regler om hvornår et medlem skal udelukkelse fra forrummet, klarer regler vil forhindre at der handles i affekt plus at Høvdingens måske manglende sympati for det sigtede medlem kommer til at spille en afgørende rolle, og naturligvis skal den sigtede også i processen have mulighed for at forklarer det fra hans side, så alle misforståelse kan undgås.
Der var intet forum uden medlemmerne, derfor bør man behandle dem anstændigt.

Derudover syntes Thor72 og jeg stadigvæk at en udelukkelse må indebære at man ikke mere har mulighed for at skrive indlæg i forummet, men det bør ikke også indeholde at man ikke kan se en offentlig tilgængelig side, vi lever trods alt i den vestlige verden og ikke i Kina eller Nordkorea.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Tråden stenges, grunnet at saken er oppklart og forklaring er gitt av Høvdingen.

bjornh, moderator

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn