Forsterkere Forforsterker

MSørløkk

Medlem
Ble medlem
31.12.2013
Innlegg
31
Antall liker
2
Sted
Meldal, Sør Trøndelag
Skal kjøre 2 Nad 216thx på JBL SVA 2100 å lurer litt på hva slags forforsterker jeg skulle brukt. Skal bruke en XTZ A100 nå til å begynne med, men denne har ingen justeringsmuligheter, så lurer på om den skulle vært byttet ut :)

Å vurderer også å kjøre diskantene på XTZ'n å Bassene på 216'ene, hva tror dere om det?
 

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Hva med å se etter en NAD forforsterker? Følg med på brukten, rimelige modeller der har justeringsmuligheter.

Det beste og enkleste er å kjøre høyttalerne kun på 216 trinna.
 

MSørløkk

Medlem
Ble medlem
31.12.2013
Innlegg
31
Antall liker
2
Sted
Meldal, Sør Trøndelag
Har koblet opp nå med en 216 på hver høytaller men gutten ligger å sover så tror ikke jeg skal teste ikveld :) blir nok sånn det blir kjørt å tenker jeg :) brokoblet nå, er dette det beste tro? :)
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Kun testet begge deler med samme forsterkerne når jeg hadde non eldre Rotel, der var det best å kjøre biamp fremfor brokobling.
til pre kan du se etter Primare Pre 30, Thule PR150B begge disse låter veldig bra i prisklassen :)
 
D

Desillusjonert

Gjest
Jeg har selvsagt ikke testet alt av NAD og Rotel fortrinn, men de jeg har testet falt ikke i smak. Jeg tror du burde se etter andre produsenter og husk, fortrinnet betyr MYE mere enn du tror på hva slags lyd du ender opp med!
Det ligger Conrad Johnson, Hegel og Abrahamsen fortrinn på bruktbørsen. Jeg tror disse er langt bedre enn NAD og Rotel.
Thule pre ville jeg holdt meg unna, har hørt noen rykter om de...
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.822
Antall liker
38.492
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Enig med siste taler,nest etter høyttalere er pre den viktigste delen i et oppsett i min bok iallefall.
En rimelig rørpre burde gjøre en god jobb sammen med dine effekttrinn :)

Jeg ville iallefall styrt unna Hegel sammen med Nad

mvh
 
D

Desillusjonert

Gjest
Det ligger noen DIY rør forforsterkere her inne på børsen og på Finn. Jeg kan ikke si om de er gode, men det er verdt å undersøke litt. Rør er og blir moro!
Kanskje noen andre her inne har erfaringer med disse?
 
Topp Bunn