Forsterkere Forforsterker til Parasound JC5

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.169
Antall liker
1.385
Torget vurderinger
11
Jeg vurderer forforsterker til Parasound JC5. De jeg vurderer så langt er MI23.5, Coda CP, PS Audio BHK, Modwright LS100, Audio Valve Eklipse, Aesthetix Calypso og Parasound JC2. Er det noen som har erfaring med pre til Parasound og kan komme med anbefalinger? Evt andre forforsterkere jeg bør vurdere? Kilde vil være Bluesound Node2/Kinki Dac og Pioneer PLX 100/Nagaoka MP150/Schiit RIIA.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Hei

1. Okto Research DAC8 Stereo, Streamer, PRE, DAC, Complet løsning

2. RME ADI-2 DAC, PRE, DAC.

3. Mytech

Disse 2 Alternativer, er for øjeblikket noget av det som måler best i Øjeblikket, og personlig ville jeg velge alternativ no 1

Ta en tit på disse.

NAT anbefalte en PRE til rundt 39 kilo, ta en prat med ham for eventuel verdifisering.

OG som altid, ha en god dag.

PS:, Fy fanden du har bra forsterker ;-)

mvh
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
593
Jeg vurderer forforsterker til Parasound JC5. De jeg vurderer så langt er MI23.5, Coda CP, PS Audio BHK, Modwright LS100, Audio Valve Eklipse, Aesthetix Calypso og Parasound JC2. Er det noen som har erfaring med pre til Parasound og kan komme med anbefalinger? Evt andre forforsterkere jeg bør vurdere? Kilde vil være Bluesound Node2/Kinki Dac og Pioneer PLX 100/Nagaoka MP150/Schiit RIIA.
Det hender att det enkleste kan være det beste, og bruke Parasound sin egen forforsterker som fungerer meget bra JC2. Kan også absolutt være vært en test av Parasound sin nye P6 også. Ingen av de andre du nevner er noen dårlige forforsterkere heller.
 
Sist redigert:

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.169
Antall liker
1.385
Torget vurderinger
11
Hei

1. Okto Research DAC8 Stereo, Streamer, PRE, DAC, Complet løsning

2. RME ADI-2 DAC, PRE, DAC.

3. Mytech

Disse 2 Alternativer, er for øjeblikket noget av det som måler best i Øjeblikket, og personlig ville jeg velge alternativ no 1

Ta en tit på disse.

NAT anbefalte en PRE til rundt 39 kilo, ta en prat med ham for eventuel verdifisering.

OG som altid, ha en god dag.

PS:, Fy fanden du har bra forsterker ;-)

mvh
Se der ja,nye og spennende ting som jeg må lese meg opp på,takk for tips Johnny og god dag til deg også!
 

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.169
Antall liker
1.385
Torget vurderinger
11
Jeg vurderer forforsterker til Parasound JC5. De jeg vurderer så langt er MI23.5, Coda CP, PS Audio BHK, Modwright LS100, Audio Valve Eklipse, Aesthetix Calypso og Parasound JC2. Er det noen som har erfaring med pre til Parasound og kan komme med anbefalinger? Evt andre forforsterkere jeg bør vurdere? Kilde vil være Bluesound Node2/Kinki Dac og Pioneer PLX 100/Nagaoka MP150/Schiit RIIA.
Det hender att det enkleste kan være det beste, og bruke Parasound sin egen fungerer som fungerer meget bra JC2. Kan også absolutt være vært en test av Parasound sin nye P6 også. Ingen av de andre du nevner er noen dårlige forforsterkere heller.
P6 er jo et kinderegg,RIIA skal være god, DAC har ESS SABRE chip som jeg ikke er så begeistret for lydmessig,men totalt sett en flott pakke til pølseogbrødpris! Er dog skeptisk til om en så "billig" pre kan være en verdig match til et trinn som JC5. Lurer også på rørpre for den "best of both worlds" pakka, få frem magien i mellomtonen ,som jeg har inntrykk av bare rør kan osv.
 

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.169
Antall liker
1.385
Torget vurderinger
11
Jeg vurderer forforsterker til Parasound JC5. De jeg vurderer så langt er MI23.5, Coda CP, PS Audio BHK, Modwright LS100, Audio Valve Eklipse, Aesthetix Calypso og Parasound JC2. Er det noen som har erfaring med pre til Parasound og kan komme med anbefalinger? Evt andre forforsterkere jeg bør vurdere? Kilde vil være Bluesound Node2/Kinki Dac og Pioneer PLX 100/Nagaoka MP150/Schiit RIIA.
Glemte å legge til Audio Research som aktuell produsentkandidat,som verden største rørprodusent må de vel ha gromme forforsterkere i sitt assortement som kan kan la seg parre med et skikkelig transistortrinn som dette?
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.712
Antall liker
11.164
Torget vurderinger
2
Jeg vurderer forforsterker til Parasound JC5. De jeg vurderer så langt er MI23.5, Coda CP, PS Audio BHK, Modwright LS100, Audio Valve Eklipse, Aesthetix Calypso og Parasound JC2. Er det noen som har erfaring med pre til Parasound og kan komme med anbefalinger? Evt andre forforsterkere jeg bør vurdere? Kilde vil være Bluesound Node2/Kinki Dac og Pioneer PLX 100/Nagaoka MP150/Schiit RIIA.
Glemte å legge til Audio Research som aktuell produsentkandidat,som verden største rørprodusent må de vel ha gromme forforsterkere i sitt assortement som kan kan la seg parre med et skikkelig transistortrinn som dette?
Litt forsiktig med rør pre på JC5, den har lav inngangsimpedans, ikke så mange rør pre-amper som driver den med kontroll og liv.
Det er en strålende effektforsterker, og fortjener at noe skikkelig driver den.
JC-2 er en nobrainer, selvsagt, flott pre, tilpasset JC-5, dessuten.
MI 23.5 er en av verdens beste forforsterkere for tiden, den driver absolutt alt med stor overbevisning.

Dersom du ikke behøver analoge innganger, ville jeg vurdert en strålende, velbygget DAC rett i effekttrinnet. Hegels toppmodell, for eksempel.

Mvh
Håkon Rognlien
 

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.169
Antall liker
1.385
Torget vurderinger
11
Jeg vurderer forforsterker til Parasound JC5. De jeg vurderer så langt er MI23.5, Coda CP, PS Audio BHK, Modwright LS100, Audio Valve Eklipse, Aesthetix Calypso og Parasound JC2. Er det noen som har erfaring med pre til Parasound og kan komme med anbefalinger? Evt andre forforsterkere jeg bør vurdere? Kilde vil være Bluesound Node2/Kinki Dac og Pioneer PLX 100/Nagaoka MP150/Schiit RIIA.
Glemte å legge til Audio Research som aktuell produsentkandidat,som verden største rørprodusent må de vel ha gromme forforsterkere i sitt assortement som kan kan la seg parre med et skikkelig transistortrinn som dette?
Litt forsiktig med rør pre på JC5, den har lav inngangsimpedans, ikke så mange rør pre-amper som driver den med kontroll og liv.
Det er en strålende effektforsterker, og fortjener at noe skikkelig driver den.
JC-2 er en nobrainer, selvsagt, flott pre, tilpasset JC-5, dessuten.
MI 23.5 er en av verdens beste forforsterkere for tiden, den driver absolutt alt med stor overbevisning.

Dersom du ikke behøver analoge innganger, ville jeg vurdert en strålende, velbygget DAC rett i effekttrinnet. Hegels toppmodell, for eksempel.

Mvh
Håkon Rognlien
Takk for fine tips Håkon!
 

MoonDust

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2010
Innlegg
248
Antall liker
133
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Vet ikke om det er tilbud enda på Audia Flight FLS 1. Men smooth preamp som ser ut som et smykke :cool:
 

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Innlegg
2.197
Antall liker
2.442
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
David Belles slipper disse dager Virtuoso serien. Integrert med og uten watt-målere, forforsterker og effektforsterker. Dette blir de siste han kommer med før han pensjonerer seg etter sigende. Disse forsterkerne er ifølge Belles de beste han har laget.
Magefølelsen sier disse blir bra.
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
593
Jeg vurderer forforsterker til Parasound JC5. De jeg vurderer så langt er MI23.5, Coda CP, PS Audio BHK, Modwright LS100, Audio Valve Eklipse, Aesthetix Calypso og Parasound JC2. Er det noen som har erfaring med pre til Parasound og kan komme med anbefalinger? Evt andre forforsterkere jeg bør vurdere? Kilde vil være Bluesound Node2/Kinki Dac og Pioneer PLX 100/Nagaoka MP150/Schiit RIIA.
Det hender att det enkleste kan være det beste, og bruke Parasound sin egen fungerer som fungerer meget bra JC2. Kan også absolutt være vært en test av Parasound sin nye P6 også. Ingen av de andre du nevner er noen dårlige forforsterkere heller.
P6 er jo et kinderegg,RIIA skal være god, DAC har ESS SABRE chip som jeg ikke er så begeistret for lydmessig,men totalt sett en flott pakke til pølseogbrødpris! Er dog skeptisk til om en så "billig" pre kan være en verdig match til et trinn som JC5. Lurer også på rørpre for den "best of both worlds" pakka, få frem magien i mellomtonen ,som jeg har inntrykk av bare rør kan osv.
Jeg synes att synergien mellom forforsterker og effekttrinn er viktig og det er ofte enklest å få til ved bruk av samme merke, hvis man da ikke skal begynne å tune lyden i en eller annen retning. For liker man lyden av Parasound er det jo greit att det lyder som Parasound ikke som for eksempel Hegel eller McIntosh. Høyttalerne dine liker jeg meget godt å de gir helt klart magi i mellom tonen også uten rør i kjeden. Så ang pris så låter sjelden det billigste best, men ofte blir det jo en avveining om man skal betale veldig mye mer for å få de siste 5 prosentene i bedre lyd, eller kanskje bare en annerledes lyd.
 

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.149
Antall liker
962
Torget vurderinger
2
NAT har sikkert noen meninger om saken. Han har kjørt JC5 i demo en stund nå. Må si jeg er mesunelig på forsterkeren din.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
1. Okto Research DAC8 Stereo, Streamer, PRE, DAC, Complet løsning
Har også merket meg denne - hørt pris på den i stereo utgaven?
nei , med de tar rundt 9000nkr for deres 8 kanals dac , så tror prisen blir rimelig; og prøv lige at ta en tur ind om hjemme siden

Og se de målinger, på produkterner deres, den dac 8 er kansje verdens beste , måle messig
 

Prebs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2013
Innlegg
159
Antall liker
45
Litt forsiktig med rør pre på JC5, den har lav inngangsimpedans, ikke så mange rør pre-amper som driver den med kontroll og liv.
Det er en strålende effektforsterker, og fortjener at noe skikkelig driver den.
JC-2 er en nobrainer, selvsagt, flott pre, tilpasset JC-5, dessuten.
MI 23.5 er en av verdens beste forforsterkere for tiden, den driver absolutt alt med stor overbevisning.

Dersom du ikke behøver analoge innganger, ville jeg vurdert en strålende, velbygget DAC rett i effekttrinnet. Hegels toppmodell, for eksempel.

Mvh
Håkon Rognlien

Gammel tråd, men vurderer å bytte ut JC2 med en PS Audio BHK signatur pre. Dette er en hybrid uten at jeg helt har klart å lese meg opp på om denne kan være en god match til JC5, tenker da på det du skriver over med lav inngangsimpedans på JC5.

Takker på forhånd.
 
Topp Bunn