Forforsterker til aw180m

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Hei!
har gått til innkjøp av ec aw180m med siste oppgradering. Disse skal spille sammen med ec dac og audio physic virgo 3. Det store spørsmålet er hvilken forforsterker som skal få være med. Jeg kan bruke maks 10000 på bruktbørsen. Krav er fjernkontroll og balansert drift. Dessuten tror jeg godt den kan være ganske kvikk og dynamisk som en motvekt til aw180 som er kjøpt inn for å lage stemning og stort rom. Jeg er alstå ikke redd for at det skal klinge for lyst, men den må ha trøkk i bassen og normalt god oppløsning over hele registeret.
Forslag mottaes med takk! I begynnelsen kommer jeg til å bruke den sammen med min krell kav 400xi, men etterhvert må den selges (blir litt overkill med den som forforsterker:)

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Prøv Bladelius Advantage S2 preamp, koster fra 10.000kr til 15.000kr på bruktmarkedet. Selv synes jeg denne er et kupp til prisen, og er den preampen jeg har hatt, som har gitt mest godlyd for pengene.

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
vis du for sjans så prøv en gryphon tabu pre one eller sugden master sound begge funker kanon sammen med companiet

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.890
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Trafobasert passive preamp.

Tror min gamle fremdeles er på bruktmarkedet. Den er balansert, fjernkontroll og i mitt oppsett spilte den mye bedre enn Conrad Johnson Premier 17LS

Mvh
OMF

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Prøv Bladelius Advantage S2 preamp, koster fra 10.000kr til 15.000kr på bruktmarkedet. Selv synes jeg denne er et kupp til prisen, og er den preampen jeg har hatt, som har gitt mest for godlyd for pengene.
Vet du hvordan denne er kontra preamp 1 fra bladelius?

usb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2005
Antall liker
0
Hei.
Hva med EC 4,7. Den er jo som hånd i hanske til 180m. Mye for penga også til omlag 7000,-

Kanskje janhella har en til salgs?

mvh
Ståle

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Har hatt en tidligere, men det var mye tull med potmeteret på den så jeg er ikke så ivrig på å kjøpe ny. Da venter jeg kanskje heller på en 4.8

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Har fått tilbud om en brukt Bryston BP25 m ekstern strømforsyning. Noen som har synspunkter på denne?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Har fått tilbud om en brukt Bryston BP25 m ekstern strømforsyning. Noen som har synspunkter på denne?
:)

Jeg ventet nesten på at denne ville komme.

Jeg kan jo nesten ikke annet enn å anbefale den. Den er iallefall kvikk, dynamisk og oppløst, ikke så ulik krell i signaturen. Jeg har jo bryston og audio physic selv, riktignok andre modeller, og jeg er iallefall strålende fornøyd. Det vil forundre meg mye om du ikke blir å like den, dersom du slår til.

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
:)

Jeg ventet nesten på at denne ville komme.

Jeg kan jo nesten ikke annet enn å anbefale den. Den er iallefall kvikk, dynamisk og oppløst, ikke så ulik krell i signaturen. Jeg har jo bryston og audio physic selv, riktignok andre modeller, og jeg er iallefall strålende fornøyd. Det vil forundre meg mye om du ikke blir å like den, dersom du slår til.
Hehe, vet du hvordan denne er i forhold til din 26?

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
AW180/250 var ingen god match for Virgo II. Vi får håpe at III'ern er såpss foskjellig at det går bra, - selv om jeg ikke tror det.

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
AW180/250 var ingen god match for Virgo II. Vi får håpe at III'ern er såpss foskjellig at det går bra, - selv om jeg ikke tror det.
Hei, kan du utdype dette?

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Hei, kan du utdype dette?

AW250 klarte ikke å kontrollere bassene. Vil tro at Krellen din klarer dette langt bedre. Hva med en stor ML?

Når jeg tenker etter var ikke DP noen god match heller. For stor i mellombassen. Men kontroll, det hadde den!

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
AW250 klarte ikke å kontrollere bassene. Vil tro at Krellen din klarer dette langt bedre. Hva med en stor ML?

Når jeg tenker etter var ikke DP noen god match heller. For stor i mellombassen. Men kontroll, det hadde den!
Hørtes rart ut, men jeg spiller aldri særlig høyt så jeg tror nok bassene vil oppføre seg nogenlunde, er jo strømsterke blokker. En stor ML skulle jeg gjerne hatt, spanderer du:)

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Hvilken preamp valgte du og hvordan låter de 180`ne med oppgradering? Har hørt de skal låte MYE bedre enn orginalene.

Topp Bunn