Forsterkere Forforsterker med digital utgang

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Grunnet overgang til Devialet Phantom som bare har 1 stk optisk digital inngang er jeg på utkikk etter en Pre med digital utgang for å ha mulighet til å spille vinyl. Vet blandt annet at NAD M12 har denne muligheten, men til 29K blir det litt overkill i denne sammenheng. Det finnes også en del pro-lyd A/D konvertere, men de passerer ikke interiør mafiaens årvåkne blikk.
Innebygget RIAA er heller ikke å forakte, men ikke et must.
 
Sist redigert:

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Alt utenom det viktigste digital utgang.:rolleyes:
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.189
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
1
Jeg tror ikke Parasound P5 har digital utgang?

Surroundreceivere og prosessorer har vanligvis heller ikke digitale utganger. Og hvis du kommer over en som har det, bør du sjekke om den konvertere analoge signaler, eller om den bare videresender PCM-signaler til den digitale utgangen.

Jeg tror separat A/D-converter kan være løsningen.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.833
Antall liker
1.415
Sted
Steinkjer
PS Audio har en riaa med digital ut, kan brukes som riaa og ad konverter.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Til trådstarters bruk har det lite for seg med digitalutgang i en boks uten A/D-konverter.
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Finnes det sub 10K A/D konvertere til hjemmebruk ikke pro-lyd produkter.
I utgangspunktet ville en pre amp vært å foretrekke, skal sjekke den Audiolab forsterkeren, hvem forhandler disse i norge for tiden?
 

SveinungH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.10.2008
Innlegg
160
Antall liker
71
Sted
Horten, Norway
Finnes det sub 10K A/D konvertere til hjemmebruk ikke pro-lyd produkter.
I utgangspunktet ville en pre amp vært å foretrekke, skal sjekke den Audiolab forsterkeren, hvem forhandler disse i norge for tiden?
Det har vært Oslo Hi-Fi Center - men det ser ikke ut til at de har Audiolab lenger. De har fremdeles litt liggende på Finn men på hjemmesiden er det tomt.

Jeg fant min her på Torget.
 

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Innlegg
2.006
Antall liker
780
Sted
Nesodden

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Finnes det sub 10K A/D konvertere til hjemmebruk ikke pro-lyd produkter.
I utgangspunktet ville en pre amp vært å foretrekke, skal sjekke den Audiolab forsterkeren, hvem forhandler disse i norge for tiden?
Jeg har en Thorens RIAA (Thorens MM 008 ADC) som sender digitalt ut via USB. Kjøpt hos Svalander i Sverige, men den finnes helt sikkert her i Norge også ...

https://svalander.se/shoppen/tillbehoer_till_skivspelare/riaa-foerstarkare
Denne har kun USB, trenger optisk utgang
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.987
Antall liker
20.121
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Dspeaker antimode 2.0 har analog inn optisk ut.
 

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Innlegg
2.006
Antall liker
780
Sted
Nesodden
Finnes det sub 10K A/D konvertere til hjemmebruk ikke pro-lyd produkter.
I utgangspunktet ville en pre amp vært å foretrekke, skal sjekke den Audiolab forsterkeren, hvem forhandler disse i norge for tiden?
Jeg har en Thorens RIAA (Thorens MM 008 ADC) som sender digitalt ut via USB. Kjøpt hos Svalander i Sverige, men den finnes helt sikkert her i Norge også ...

https://svalander.se/shoppen/tillbehoer_till_skivspelare/riaa-foerstarkare
Denne har kun USB, trenger optisk utgang

Hva med å koble det hele sammen med denne (se lenke); går det?

Devialet Dialog - STEREOFIL AS
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Lyngdorf DPA-1 har utgang! (som kan være fixed eller variabel på volumstyringa!)
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Finnes det sub 10K A/D konvertere til hjemmebruk ikke pro-lyd produkter.
I utgangspunktet ville en pre amp vært å foretrekke, skal sjekke den Audiolab forsterkeren, hvem forhandler disse i norge for tiden?
Jeg har en Thorens RIAA (Thorens MM 008 ADC) som sender digitalt ut via USB. Kjøpt hos Svalander i Sverige, men den finnes helt sikkert her i Norge også ...

https://svalander.se/shoppen/tillbehoer_till_skivspelare/riaa-foerstarkare
Denne har kun USB, trenger optisk utgang

Hva med å koble det hele sammen med denne (se lenke); går det?

Devialet Dialog - STEREOFIL AS

Det er denne jeg skal koble opp mot, den har kun 1 optisk inn. Det er "hubben" en må ha for å kjøre 2 phantom i stereo.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.833
Antall liker
1.415
Sted
Steinkjer
Furutech adl gt40 har usb ut, så kan man ha en usb til coax overgang, evt bruke en brukt Hegel hd2 eller lignende.
PS. Kan se bort fra dette da jeg har lest coax istedet for optisk, beklager.
 
Sist redigert:

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Innlegg
2.006
Antall liker
780
Sted
Nesodden
Denne har kun USB, trenger optisk utgang

Hva med å koble det hele sammen med denne (se lenke); går det?

Devialet Dialog - STEREOFIL AS

Det er denne jeg skal koble opp mot, den har kun 1 optisk inn. Det er "hubben" en må ha for å kjøre 2 phantom i stereo.
Ja, ok, jeg tenkte kanskje det var USB inn og optisk ut på den, men det er det altså ikke ... Hva med en enkel USB til SPDIF-konverter da?

converter usb Picture - More Detailed Picture about U2 Audio Converter USB to SPDIF Coaxial and Optical Picture in Consumer Electronics from David zhang's supermarket | Aliexpress.com | Alibaba Group

De har uansett ikke gjort det lett for deg å kunne høre på vinyl på den ellers spennende enheten der, nei ... :-/
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
I prolyd markedet er det mange produkter som passer inn, ideelt sett ville jeg hatt en pre med både digitale og analoge innganger for å sikre meg.
Så langt har NAD vært det produktet som passer best, men prisen er litt i overkant
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Alt utenom det viktigste digital utgang.:rolleyes:
Ha ha! litt trøtt i trynet der ja. Har Lyngdorf dpa-1 og den har hvertfall digi out, men ikke optisk. mulig du kan hive på noe konverter av noe slag.
Optisk til koaks med en slik fungerer helt utmerket: https://www.123elektronikk.no/coaxial-digital-konverter/digital-audio-converter-coax-toslink.asp?utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=-1

Det finnes den motsatte varianten også - koaks til optisk.

Jeg har begge variantene her hjemme - helt problemfritt.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.473
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
96
-edit- Så ikke at du ikke har lov til å kjøpe profesjonelt utstyr... men de nevnt under er veldig små, og kan kanskje skjules på en måte?

Du trenger en god A/D konverter. Mytek ADC 96 eller ADC 192 for eksempel. Har selv hatt førstnevnte, og den var helt glimrende. ADC 192 er dyrere, men sies å være enda bedre. Ligger på rundt 1000 Euro, usikker på norsk pris. En ekstra preamp med digital utgang vil gi en mer tvilsom signalvei og kanskje dårligere lyd. En AD konverter vil gjøre kun det du har behov for, sikrer et renere signal vil jeg tippe og er den eneste rette måten IMO å løse ditt problem på.

Mytek Digital | Stereo 192 ADC
 
Sist redigert:

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.189
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
1
Onkyo P3000R
Har en slik selv, og er fornøyd. Nyprisen er 18k, men det går vel kanskje av å treffe på en brukt amp...
Er du sikker på at det ikke bare er de digitale signalene som sendes videre via den optiske utgangen?
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.189
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
1
Onkyo P3000R
Har en slik selv, og er fornøyd. Nyprisen er 18k, men det går vel kanskje av å treffe på en brukt amp...
Er du sikker på at det ikke bare er de digitale signalene som sendes videre via den optiske utgangen?

Det er jeg usikker på, importøren MONO kan sikkert svare dersom noen kontakter de.
I følge manualen blir de analoge signalene ikke sendt til digitalutgangen. M.a.o. ingen AD-konverter.
 
Topp Bunn