Forby diskusjoner som innebærer relgion?

S. Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.663
Antall liker
850
Har lite til overs for forbud, stort sett, folk må få gjøre som de ønsker. Men synes at religion er en veldig dårlig oppfinnelse, kanskje det minst intelligente mennesker har funnet på
Konsekvensen av at folk kan si hva de vil og samtidig KVERULERE som de vil - er veldig lite intelligente meningsutvekslinger. Religion eller ikke, problemet er ikke der.
Akkurat som kabeldiskusjoner altså ;) Har funnet ut at de mest informative trådene er om vinyl, diy, samt vennetråder
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
15.003
Antall liker
11.403
Sted
Ytterst i havgapet...
Om noe, så hører vel denne hjemme i Off-topic?? Har i alle fall definitivt ingenting med HiFi å gjøre......
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.246
Antall liker
298
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Har lite til overs for forbud, stort sett, folk må få gjøre som de ønsker. Men synes at religion er en veldig dårlig oppfinnelse, kanskje det minst intelligente mennesker har funnet på
Konsekvensen av at folk kan si hva de vil og samtidig KVERULERE som de vil - er veldig lite intelligente meningsutvekslinger. Religion eller ikke, problemet er ikke der.
Akkurat som kabeldiskusjoner altså ;) Har funnet ut at de mest informative trådene er om vinyl, diy, samt vennetråder
Ja, kanskje ikke I alle tilfeller, men I hovedsak er jeg enig med deg der.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Så muslimer flest støtter ikke pedofili idag ?
Er jo en stund siden dette spørsmålet ble stilt, men jeg kan bekrefte at min muslimske kjæreste ikke støtter pedofili.
Tilfeldigvis diskuterte jeg det samme med muslimske venner onsdag kveld, og akkurat forakt for pedofil praksis i egne og andres grupper var grunntonen. Tildelt frådende uttalt.

Som et svar til hele debatten, OT er en viktig klikksamler for HFS vi må leve med. Jeg synes ikke det gjør forumet mer interessant for det som er å lese her er ikke mer intelligent eller oppklarende enn det du finner andre steder. Omtrent like dogmatisk og trangsynt som lignende debatter andre steder. En generell holdning er at hvis du ikke er enig med enkelte deltakere i absolutt alt så er du en blodrød kommunist eller noe annet fryktelig farlig... Det er fryktelig kort avstand fra å være en livslang Høyre-velger til blodrød ifølge enkelte dogmatiske navlelotilbedere. De er nesten en religion i seg selv.

Men det må vi leve med. Er bare å ignorere OT istedenfor å la seg irritere. Det som er verre er at vi har sett at disse holdningene noen ganger dukker opp i diskusjoner om hifi. Rabiate konspispirer som ikke helt skjønner at det ikke er stedet for deres hellige korstog. Heldigvis blir slikt kvelt ved fødselen så det forsurer ikke formet.
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.246
Antall liker
298
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Om noe, så hører vel denne hjemme i Off-topic?? Har i alle fall definitivt ingenting med HiFi å gjøre......
Du kan jo spore Hovdingen om han vil flytte den. Beklager tegnfeil , det skyldes mitt krylliske tastatur for tiden.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.882
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Hvor skal jeg flytte den hen - dette er jo så Off Topic så det holder.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
15.003
Antall liker
11.403
Sted
Ytterst i havgapet...
- sånn reint bortsett fra at tråden bor her : Forum -HFS-avdelingen - Kommentarer og hjelp til forum/bruktbørs
og ikke i OT...
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.246
Antall liker
298
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
- sånn reint bortsett fra at tråden bor her : Forum -HFS-avdelingen - Kommentarer og hjelp til forum/bruktbørs
og ikke i OT...
Kan du ikke bare akseptere at den er der den ble startet da ?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.168
Antall liker
10.692
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
En tråd som lå "død" i halvannet år. Ble så vekket til live igjen med innlegg #111. Da ikke som et innlegg som reflekterer "kommentarer og hjelp", men faktisk diskusjon på tema som ikke har noe her inne å gjøre..
Merkelig
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
15.003
Antall liker
11.403
Sted
Ytterst i havgapet...
Hvorfor skal vi ha en kategoriinndeling, for så å gi blaffen i den? Rettnok er det fort gjort å starte feil, men dog....
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.246
Antall liker
298
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Flisespikkere, det er hva enkelte her inne er, kategori inndeling er jo bra, men det utelukker vel ikke kommentarer og synspunkter. Ikke gjor det vanskeligere enn det mo vaere.
 
M

medlem215396

Gjest
Jeg vil si det motsatte, Religion ligger utenfor menneskers fatteevne, sånn som vi holder på.
Vi er mest opptatt av hva andre skal mene og gjøre, samt skaffe oss statussymboler som styrker en vaklende identitet.

Men synes at religion er en veldig dårlig oppfinnelse, kanskje det minst intelligente mennesker har funnet på
 
M

medlem215396

Gjest
I reint engasjement har nok jeg gjort det samme. Beklager å holde liv i tråden ved å debattere.

Jeg tror det må tilføres noe nytt til temaet dersom det skal oppleves som nyttig eller meningsfullt. Om ikke blir det bare som en gjeng med stabeist som løper rundt i en gryte :)

God helg!

En tråd som lå "død" i halvannet år. Ble så vekket til live igjen med innlegg #111. Da ikke som et innlegg som reflekterer "kommentarer og hjelp", men faktisk diskusjon på tema som ikke har noe her inne å gjøre..
Merkelig
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.882
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Det var jo jeg som startet tråden, og i den siste tiden har det ikke vært noe bråk angående religionsdiskusjoner, men tidligere var det mange som ble veldig provosert. Folk er forskjellige, noen tror på ditt og andre på datt, og enkelte ble veldig provosert av andres forskjellige syn, og jeg var vel jeg som ble den "skyldige" ettersom jeg tillot folk å komme med sine meninger. Personlig bryr jeg meg fint lite om hva andre tror på, det kan være seg kristendom, Islam, snåsamannen eller supermann, men jeg ble litt lei av at jeg ble holdt "ansvarlig" for andres meninger. Problemet forsvant når jeg opprettet denne tråden, og folk må få tro på akkurat hva de vil, men dette er et hi-fi forum, og jeg så ingen sammenheng mellom "Mark Levinson og Jesus", og startet heller ikke dette forumet for bli kalt for det ene og andre pga. religionsspørsmål som strengt tatt ikke har noen plass på denne siden. Men, Off topic står for 51% av sidens innhold, og jeg har ikke noe problem med at folk diskuterer hva de måtte ønske, men hold gjerne meg utenfor. Jeg styrer ikke hva folk tenker, og jeg har bare laget en plattform som gir mulighet for diskusjon.

Så lenge en holder seg innenfor regelverket og ikke skjeller ut medmedlemmer, så snakk om hva dere vil. Ingen som har skjelt ut meg i det siste pga. evnt. diskusjoner, og sånn kan det gjerne fortsette :)
 

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Men må vi ha en off topic side på et HiFi/musikk forum? Det finnes jo andre kanaler folkene på off topic kan bruke. Har lagt merke til at det stort sett er de samme som henger på off topic og ser de vell omtrent aldri i tråder som faktisk har med hifi/musikk å gjøre. Tenker bare høyt jeg nå :)
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.516
Antall liker
9.286
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Men må vi ha en off topic side på et HiFi/musikk forum? Det finnes jo andre kanaler folkene på off topic kan bruke. Har lagt merke til at det stort sett er de samme som henger på off topic og ser de vell omtrent aldri i tråder som faktisk har med hifi/musikk å gjøre. Tenker bare høyt jeg nå :)
Off topic her er betydelig bedre enn de nedsnødde meningsutvekslingene som foregår andre steder. Her på asylet er det stort sett ok, ikke så mange nettroll her:)
 
C

cruiser

Gjest
Hvis lave inntekter er et problem så hjelper det vel ikke å fjerne 51% av trafikken.

For meg personlig så går hifiinteressen opp og ned, både fordi jeg i perioder er veldig fornøyd og behovet for å diskutere produkter og tekniske løsninger ikke er tilstede, men også fordi man i perioder er lei eller i perioder ikke har tid til hverken musikk eller anlegg. Off topic er således hva som holder meg på forumet i disse periodene, desverre for de som mener jeg er surmaga, useriøs og whatnot
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.882
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Hvis lave inntekter er et problem så hjelper det vel ikke å fjerne 51% av trafikken.

For meg personlig så går hifiinteressen opp og ned, både fordi jeg i perioder er veldig fornøyd og behovet for å diskutere produkter og tekniske løsninger ikke er tilstede, men også fordi man i perioder er lei eller i perioder ikke har tid til hverken musikk eller anlegg. Off topic er således hva som holder meg på forumet i disse periodene, desverre for de som mener jeg er surmaga, useriøs og whatnot
Det er jo litt begrenset hvor ofte vi kan snakke om lydforskjeller i ulike kabler, og Off Topic er jo glimrende for å krangle om alt annet i samfunnet. Enkelte som har spurt om jeg kan fjerne den seksjonen, men det skjer neppe med det første.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det var jo jeg som startet tråden, og i den siste tiden har det ikke vært noe bråk angående religionsdiskusjoner, men tidligere var det mange som ble veldig provosert. Folk er forskjellige, noen tror på ditt og andre på datt, og enkelte ble veldig provosert av andres forskjellige syn, og jeg var vel jeg som ble den "skyldige" ettersom jeg tillot folk å komme med sine meninger. Personlig bryr jeg meg fint lite om hva andre tror på, det kan være seg kristendom, Islam, snåsamannen eller supermann, men jeg ble litt lei av at jeg ble holdt "ansvarlig" for andres meninger. Problemet forsvant når jeg opprettet denne tråden, og folk må få tro på akkurat hva de vil, men dette er et hi-fi forum, og jeg så ingen sammenheng mellom "Mark Levinson og Jesus", og startet heller ikke dette forumet for bli kalt for det ene og andre pga. religionsspørsmål som strengt tatt ikke har noen plass på denne siden. Men, Off topic står for 51% av sidens innhold, og jeg har ikke noe problem med at folk diskuterer hva de måtte ønske, men hold gjerne meg utenfor. Jeg styrer ikke hva folk tenker, og jeg har bare laget en plattform som gir mulighet for diskusjon.

Så lenge en holder seg innenfor regelverket og ikke skjeller ut medmedlemmer, så snakk om hva dere vil. Ingen som har skjelt ut meg i det siste pga. evnt. diskusjoner, og sånn kan det gjerne fortsette :)
Og om jeg ikke husker feil, så var det rundt denne tiden mer ubehageligheter enn bare 'navnekalling' også. Jeg mener å huske at Hævdingen også fikk direkte truende meldinger, av folk som ikke likte at Islam ble diskutert. Løsningen, om minnet virker, ble å skjerme OT fra offentligheten ved at den kun er synlig for innloggede medlemmer.

Smart utført den gangen.

Jeg kan med det samme spandere å takke høvdingen for at vi har forumet, OT-hjørnet. Det går ei kule varmt innimellom, men alt i alt er det jaggu fine greier.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.590
Antall liker
103.089
Torget vurderinger
23
Selv ihuga hifinerder HAR faktisk synspunkter på andre ting enn hifi også, som kan være interessant å diskutere med nettopp andre nerder. Felles plattform osv. En slags garanti (om enn tvilsom, hehe..) for at debattantene er noenlunde i vater i og med at de har en felles interesse i hifien!
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.707
Antall liker
7.954
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg føler ikkje at det er så store problem med krangling at det går ut over konstruktiv hifi. Men vi har kanskje vorte såpass varme i trøya etter alle desse åra, at vi kjenner kvarandre for godt. Etter kvart skal det svært mykje til før Deffe greier å provosere meg...

Men det er vel det verkeleg store problemet innan mange disiplinar? Rektruttering?
 

PowerMetal

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2010
Innlegg
1.965
Antall liker
1.300
Torget vurderinger
2
Ja til ytringsfrihet.
Nei til særbehandling av religion (samme ytringsfrihet som alle andre tema).
Nei til trusler.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Selv ihuga hifinerder HAR faktisk synspunkter på andre ting enn hifi også, som kan være interessant å diskutere med nettopp andre nerder. Felles plattform osv. En slags garanti (om enn tvilsom, hehe..) for at debattantene er noenlunde i vater i og med at de har en felles interesse i hifien!
Ehem ehem ehem.
Godt nytt år alle sammen på tråden her.
Et minimum for å delta i denne tråden er vel at man har stått til konfirmasjon. Jeg vil gjerne se dine konfirmasjonspapirer, Sluket... 8)
 
Topp Bunn