|
Slubbert skrev:
Akkurat. Folkehelsa er i fokusSlubbert skrev:Rød ris forbudt, fordi det virker. Folkehelsa i fokus ja. :![]()
#"%¤#&¤!!!! *?=)U)(&(/¤/%)(/)=&(¤(//)(!!!!!! bedehusjævler!!!!!!!!Slubbert skrev:
Jeg kaller det heller sosialistjævler.slowmotion skrev:#"%¤#&¤!!!! *?=)U)(&(/¤/%)(/)=&(¤(//)(!!!!!! bedehusjævler!!!!!!!!Slubbert skrev:
Dette må da være et tydelig signal om at politiet i Bergen har for mye ressurser til rådighet og kjeder seg på jobb. Hvis dette er måten de prioritere å bruke midlene sine på så bør de få drastiske kutt i neste års budsjett. Alternativt må de bli instruert fra departementet at de må slutte å leke Dirty Harry og begynne å arbeide i med mer alvorlig kriminalitet i stedet.Slubbert skrev:
Det var da ikke snakk om et ordinært pokerlag blant venner???Gjestemedlem skrev:Dette må da være et tydelig signal om at politiet i Bergen har for mye ressurser til rådighet og kjeder seg på jobb. Hvis dette er måten de prioritere å bruke midlene sine på så bør de få drastiske kutt i neste års budsjett. Alternativt må de bli instruert fra departementet at de må slutte å leke Dirty Harry og begynne å arbeide i med mer alvorlig kriminalitet i stedet.Slubbert skrev:
Hva slags tomsinger er det egentlig som havner i politiet som sjefer?
Dette er jo ganske symptomatisk fra den gjengen der ( SP-SV-KRF og AP ). De er utrolig konservative og bakstreverske egentlig. Ønsket må jo være den gammeldagse butikken med disk der man pent sto i kø mens butikkbetjenten gikk fram og tilbake og hentet de varene kundene skulle ha. Målet er sikkert at handlingen skal ta så lang tid at husmoren kommer til heder og verdighet igjen. Det er nok ikke egentlig ølet de vil til livs, men den utearbeidende hustruen/mammaen. En mannssjåvinistisk konspirasjon! ;Dslowmotion skrev:#"%¤#&¤!!!! *?=)U)(&(/¤/%)(/)=&(¤(//)(!!!!!! bedehusjævler!!!!!!!!Slubbert skrev:
Husfruenes revansj kommer når det eneste vi får kjøpe av alkohol i Norge er Sherry, Baileys og Peach Canei. Resten blir klassifisert som narkotika.Spiralis skrev:Målet er sikkert at handlingen skal ta så lang tid at husmoren kommer til heder og verdighet igjen. Det er nok ikke egentlig ølet de vil til livs, men den utearbeidende hustruen/mammaen. En mannssjåvinistisk konspirasjon! ;D
DET var helt unødvendig Deph !! Nå kommer jeg ikke til å få sove i natt!! Marerittene kommer til å hindre enhver søvn! Brrrrrrr hutttre med tanke på framtiden !Gjestemedlem skrev:Husfruenes revansj kommer når det eneste vi får kjøpe av alkohol i Norge er Sherry, Baileys og Peach Canei. Resten blir klassifisert som narkotika.
De bor jo i Oslo og kan ta bussen til sitt sosialkontor 12 ganger pr time, så det svir ikke for dem...wilbur-x skrev:SV vil forby gratis parkering på jobben![]()
Det var vel ikke informasjonsfriheten som var skummelt, men som artikkelen avslutter:Slubbert skrev:Informasjonsfrihet er skummelt for myndighetene:
http://www.itavisen.no/836779/vil-forby-gratis-internett
Staten kan ikke levere noe gratis, det er pr. def. ikke mulig. Det er greit at du vil betale for internettet mitt, men jeg vil ha meg frabedt å tvinges til å betale ditt.lomt skrev:med tanke på hvordan samfunnene våre utvikler seg er det bortimot en menneskerett å ha internet, og dermed noe staten burde levere gratis...
Man kan godt se på Internet som samferdsel, og det er derfor ikke unaturlig at alle sikres fri tilgang på samme måte som vi har lov til å bevege oss på offentlige veier uten å møte en privat bomstasjon hver 5. kilometer.Slubbert skrev:Staten kan ikke levere noe gratis, det er pr. def. ikke mulig. Det er greit at du vil betale for internettet mitt, men jeg vil ha meg frabedt å tvinges til å betale ditt.
En god kronikk av Jan Arild Snoen. Viktige ord er:Slubbert skrev:Et vitnesbyrd om hvor dogmatisk forbudskonseptet har blitt i dagens samfunnsdebatt:
http://www.minerva.as/2010/03/01/kristin-halvorsen-har-rett/
Så du er villig til å dø hvis dette hjelper islamister, nazister eller kristenfundamentalister å spre sine budskap og krav uhildret?baluba skrev:Med andre ord et konsekvent forhold til liberalismens grunntanker. Eller som Voltaire formulerte det:
"Jeg er uenig i Deres meninger, men jeg vil inntil døden forsvare Deres rett til å hevde dem."
Nei, jeg er lite villig til å dø for noen som helst sak. Men Voltaire var.Gjestemedlem skrev:Så du er villig til å dø hvis dette hjelper islamister, nazister eller kristenfundamentalister å spre sine budskap og krav uhildret?baluba skrev:Med andre ord et konsekvent forhold til liberalismens grunntanker. Eller som Voltaire formulerte det:
"Jeg er uenig i Deres meninger, men jeg vil inntil døden forsvare Deres rett til å hevde dem."
så rørende... :'(
God da slipper jeg å bli bekymret. :baluba skrev:Nei, jeg er lite villig til å dø for noen som helst sak. Men Voltaire var.![]()
Jeg er som de fleste ikke 100% konsekvent i min ideologiske forankring. :Gjestemedlem skrev:God da slipper jeg å bli bekymret. :baluba skrev:Nei, jeg er lite villig til å dø for noen som helst sak. Men Voltaire var.![]()
I dag er vel det helst den andre siden som driver å dør energisk for sin sak.
Hjernevasken har tydeligvis kommer altfor langt i dette landet.Slubbert skrev:
Den holdningen varer til flertallet ønsker sosialisme. Da er det slutt på å være liberal. Da kommer de som har blitt rike på liberalismen og gjør alt de kan for å hindre folk i å være sosialister. Da kommer skjellsordene, yrkesforbudet og bomber mot de annerledestenkende. Fra de som hevder å være liberale.baluba skrev:En god kronikk av Jan Arild Snoen. Viktige ord er:Slubbert skrev:Et vitnesbyrd om hvor dogmatisk forbudskonseptet har blitt i dagens samfunnsdebatt:
http://www.minerva.as/2010/03/01/kristin-halvorsen-har-rett/
Liberalisme handler ikke om at alt er like bra og at vi ikke skal bry oss. Tvert imot skal vi ta til motmæle mot alle krefter som vil undergrave et fritt og liberalt samfunn, enten det er kommunister, fascister eller islamister. Liberalisme handler om hvilke virkemidler vi kan ta i bruk overfor det vi ikke liker.
Med andre ord et konsekvent forhold til liberalismens grunntanker. Eller som Voltaire formulerte det:
Slubbert skrev:
Det var jaggu på tide.Slubbert skrev:
Tenk om alt helseskadelig hadde blitt forbudt:Slubbert skrev:
Virkelighetsflukt gjennom rus har historisk vist seg å være et ganske grunnleggende menneskelig behov. Til alle tider har mennesker ruset seg; i sosiale sammenhenger, i forbindelse med religiøse/åndelige ritualer, for å oppnå spesielle opplevelser, eller bare for å koble av og forsvinne inn i seg selv. Menneskets hjerne er slik innrettet at det å bare spise, sove, pule og arbeide, dag ut og dag inn hele jævla livet, for de fleste ikke er nok. Noen finner "det der andre" gjennom religion, noen finner det gjennom rare hobbyer som filateli eller basehopping (for å ta ekstremitetene), og noen finner det gjennom rus. Mennesker er mer enn maur i en tue (staten) og all den tid man ikke kan utslette den menneskelige selvbevisstheten vil det alltid finnes rus.Low-Q skrev:Hva er problemet med et totalforbud? Hadde det vært et savn om alkohol, tobakk eller søppelmat aldri hadde blitt "funnet opp"?
Hvor gamle hadde vi da blitt? Hvor store hadde pensjonsforpliktelsene blitt? Hva hadde vi blitt syke og dødd av? Alzheimer på alle mann? Hvordan skulle man organisert eldreomsorgen? Masseinternater? Hvor mye ville kriminelle miljøer blomstret opp? Hvilken utstrekning av totalitære maktmidler ville vært nødvendig for å håndheve en slik lov? Lange fengselsstraffer for å være usunn? Dødsstraff? Er dødsstraff for å være usunn et paradoks? Hvordan ville folk reagert hvis alle muligheter til virkelighetsflukt gjennom rus og utskeielse hadde forsvunnet? I visse sharia-jurisdiksjoner er det nesten sånn, men er dette fredlige, harmoniske og velfungerende samfunn? Gir det lykke å bare bli gammel? Ville du byttet bort ungdommens eventuelle utskeielser og usunne moro mot ti år ekstra på gamlehjem?Low-Q skrev:Tenk om alt helseskadelig hadde blitt forbudt:
Hva er det som ikke er helseskadelig til syvende og sistSlubbert skrev:Hvor gamle hadde vi da blitt? Hvor store hadde pensjonsforpliktelsene blitt? Hva hadde vi blitt syke og dødd av? Alzheimer på alle mann? Hvordan skulle man organisert eldreomsorgen? Masseinternater? Hvor mye ville kriminelle miljøer blomstret opp? Hvilken utstrekning av totalitære maktmidler ville vært nødvendig for å håndheve en slik lov? Lange fengselsstraffer for å være usunn? Dødsstraff? Er dødsstraff for å være usunn et paradoks? Hvordan ville folk reagert hvis alle muligheter til virkelighetsflukt gjennom rus og utskeielse hadde forsvunnet? I visse sharia-jurisdiksjoner er det nesten sånn, men er dette fredlige, harmoniske og velfungerende samfunn? Gir det lykke å bare bli gammel? Ville du byttet bort ungdommens eventuelle utskeielser og usunne moro mot ti år ekstra på gamlehjem?Low-Q skrev:Tenk om alt helseskadelig hadde blitt forbudt: