Politikk, religion og samfunn Forbudstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Mistenker denne innstramningen er nok et fremspill fra juventefyrsten Storberget som vil jage mest mulig folk bort fra det offentlige rom etter dagsrevyen. Skal ikke være lov for røykere å sitte utendørs en gang. Hjem å legge seg tidlig i stedet slik at man er sprek og nyttig AP-slave neste morgen.

Storbergets drømmevisjon. Oslo etter kl. 19:30

Vedlegg

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    8.256
    Sted
    Burma-Shave
    Torget vurderinger
    2
    Dette er dyp forakt mot det norske folk, og en politisk selvforherligelse som man burde til afrikanske despotier for å finne.

[/quote]

Arven etter Gro.

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    totte skrev:
    Slubbert skrev:
    Når kommer røykepolitiet og sparker inn døra hjemme til folk?
    Man burde vel egentlig ha begynt der. Det er litt besynderlig at Staten tillater folk med småbarn å røyklegge hele huset, mens fortauene utenfor utesteder skal være røykfrie.
    Nå har nå jeg den tillit til de fleste småbarnsforeldre at jeg regner med at de ikke røyker som noen skorsteiner fra Kulldrevne fabrikker på 1920-tallet nær sine små barn.

Var jo noe om røking hjemme og i egne biler også for noen måneder siden.

Jeg har ikke barn - ei heller besøk av barn, jeg røyker men ikke i bilen, bilen er faktisk røykfri selv om den er over 15 år gammel.

Men jeg vil selv bestemme om jeg skal kunne ta meg en sigar eller sitte å patte på pipen hjemme, der stort sett ingen annen ferdes en meg selv og en 15 års gammel katt.

Huff - skulle ikke ha nevnt katta - kan jo være dyreplageri dèt å røke nær katta, kommer vel lover mot dette også.

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Når man er i gang med forbud - hva da med forbud mot støy?

Dette kan godt være lyder - lyder som vi oppfatter som vellydende musikk fra våre stereoanlegg osv.

For andre, og muligens barn og eldre kan dette oppfattes som en vedvarende støy....
    På høyt lydvolum, i lengre tid sammenhengende, kan gi øresus, konsentrasjonsvansker for noen, og bruker energi ( elektrisitet ).

På tide med ett forbud - eller innskrenkninger?

Kanskje kommende regelverk om konsesjon for kjøp av stereo slik det var for walkie talkie tidligere?

Strengt tatt har musikk kombinert med festing ( alkohol ) ført til mye vold...

Min nabo har mistet minst 4 anlegg til purken ( nei - var ikke jeg som ringte noen av gangene ), og nylig ble vel en drept i Trøndelag grunnet klager til purken på høy musikk og festing.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    zerum skrev:
    Denne sammen med angrep på datatilsynet og røykelovinnskjerpinger, viser bare at Slubbert og Deph er inne på noe når de hevder at de noe diffuse "Styresmaketene" helhjertet prøver å gjøre folk til lydige "zombievesener" som lett lar seg styre! Dessverre !
    Først å fremst så får den ballongsaken til EU det til å virke som om vi lever i et liberalt himmelrike, for dette er slike saker som normalt kun forekommer på sære tettsteder i USA. Mulig at et slik lovforslag kunne komme i Norge, men det er jeg faktisk ikke helt sikker på. Kanskje vi på områder som er helt ånnas er litt bedre enn kontinentet?

Zombie-fiseringen av Norge er noe som har foregått siden Martin Luthers lære traff fjæresteinene. Det har nesten blitt endel av folkesjelen å være zombie, og jeg har alltid opplevd at vi er kommet lenger enn det som er Dephs mørke profeti. Jeg har opplevd det som reelt i hele mitt liv.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.339
    Torget vurderinger
    1
    rock skrev:
    Når man er i gang med forbud - hva da med forbud mot støy?

Dette kan godt være lyder - lyder som vi oppfatter som vellydende musikk fra våre stereoanlegg osv.

For andre, og muligens barn og eldre kan dette oppfattes som en vedvarende støy....
    På høyt lydvolum, i lengre tid sammenhengende, kan gi øresus, konsentrasjonsvansker for noen, og bruker energi ( elektrisitet ).

På tide med ett forbud - eller innskrenkninger?
    ...
    Del 2 i forurensingsforskriften omfatter støy:
    http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/for/ff-20040601-0931.html#map007

Heldigvis er ikke begrepet «anlegg» i forskriften direkte overførbart til stereoanlegg 8)

EDIT: forøvrig gjelder alminnelige ordensbestemmelser.

mvh
    KJ

N

Nifelheim

Gjest
    nb skrev:
    Helsedirektoratet fornekter seg ikke: Hellstrøm trues med dagbøter om han ikke fjerner youtube-video der han snakker om vin.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10014576
    Hellstrøm fornekter seg ikke, mener du vel?

artikkelen skrev:
    Direktoratet vektlegger at publiseringen av videoen sammenfaller med lanseringstidspunktet for Hellstrøms vin, og også betydningen av noen mystiske tallkombinasjoner i slutten av videoen.

- Det stemmer at de kryptiske prosenttallene på slutten av videoen refererer til Hellstrøm-vinens blandingsforhold av ulike druer, sier Christopher Moestue, som sammen med Eyvind Hellstrøm har laget blandingen.
    Helt klart markedsføring for produktet hans, noe som er ulovlig i henhold til norsk lov.

N

nb

Gjest
    Denne tråden handler vel om idiotiske forbud og lignende, jeg synest dette er en av sorten. Vinmonopolet kan gi ut blekker om hvilken mat som passer til hvilken vin, men nåde noen andre som gjer det.

S

Slubbert

Gjest
    Nifelheim skrev:

Helt klart markedsføring for produktet hans, noe som er ulovlig i henhold til norsk lov.
    Du mener det er sivil ulydighet? Hm, jeg liker plutselig Hellstrøm bedre.:)

N

Nifelheim

Gjest
    Slubbert skrev:
    Nifelheim skrev:

Du mener det er sivil ulydighet? Hm, jeg liker plutselig Hellstrøm bedre.:)
    Nei, sivil ulydighet er langt i fra dette. De som bedriver sivil ulydighet har ikke egen økonomisk interesse i det de gjør. Hellstrøms formål er å tjene mer penger på vinen sin.

N

Nifelheim

Gjest
    Slubbert skrev:
    nb skrev:
    Helsedirektoratet fornekter seg ikke: Hellstrøm trues med dagbøter om han ikke fjerner youtube-video der han snakker om vin.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10014576
    Hvordan i svarte kan de sensurere Youtube? Det er ikke en norsk kanal. Man kan lure på når det kommer sladd over ølreklamene på utenlandske fotballkamper, i filmer etc.?
    Godt spørsmål. TV3 sender fra England og sender ikke alkoholreklame, om jeg ikke tar feil. Hadde de hatt mulighet(lov) til det ville de ha gjort det.

Min teori er da at så lenge det er ment for norsk marked så gjelder norsk lov på dette feltet.

G

Gjestemedlem

Gjest
    God vin er en uting i hos Storberget og hans forknytte lakeier. Da må det sensureres fra Internet slik at ikke mennesker kan søke opp informasjon om produktet.

Gud hjelpe meg for noen mennesker vi har satt til å styre landet. :(

Redigert av bjornh. Husk nettikette.

N

Nifelheim

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    God vin er en uting i hos -strøket- Storbergets og hans forknytte lakeier. Da må det sensureres fra Internet slik at ikke mennesker kan søke opp informasjon om produktet.

Ja, for dette forbudet var noe Storberget kom med, var det ikke. Storberget fikk jobben sin i 2005 og dette lovforbudet har vært gyldig siden 70-tallet.

Get real!

Innlegget er moderert.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    Slubbert skrev:
    Jobber du i et departement eller noe?
    Nei jeg tror ikke han gjør det. Men aldri før har jeg sett noen på HFS som har en mer passende avatar sett i forhold til de meninger som frontes! ;D

Og Nifelheim, det sier jeg ikke for å være spydig frekk eller ironisk. Men slik jeg oppfatter det du fronter her så har du virkelig truffet blink med avataren din. Og la meg legge til, det er fint at vi har noen som gidder være uening ;) Det hadde blitt jævlig kjedelig uten! :D

G

Gjestemedlem

Gjest
    Nifelheim skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    God vin er en uting i hos -strøket- Storbergets og hans forknytte lakeier. Da må det sensureres fra Internet slik at ikke mennesker kan søke opp informasjon om produktet.

Ja, for dette forbudet var noe Storberget kom med, var det ikke. Storberget fikk jobben sin i 2005 og dette lovforbudet har vært gyldig siden 70-tallet.

Get real!
    Storberget er sykelig fanatisk når det kommer til andre menneskers drikkevaner. Tidligere leder av en organisasjon som kun har som mål å begrense andre menneskers frihet. Han er like farlig som en Ayatollah når det kommer til sin utrettelige kamp mot andre mennesker og deres valg. Alle mulige måter skal det presses og skubbes på for å gjøre oss mer ufrie og lik Iran når det kommer til alkohollovgivning, og ikke minst når det kommer til en drakonisk tolkning og håndheving av de lover som allerede er pådyttet oss av hans likesinnede religiøse galninger og sosialistfrender.

Man skal være godt blind om man ikke ser at dette er edderkoppen i regjeringen i slike saker.

Jeg håper dypt og inderlig at det er injurierende, for det er ment slik. Hadde jeg fått min vilje hadde denne mannen blitt deportert til Iran der hvor han hører hjemme. Kanskje i bytte mot et lass med pistasjenøtter. De iranske kan være ganske så gode og er herlig til et glass pils.

Gi i det minste mannen jobb som oppsynsmann på Jan Mayen, med 25 års tvungne åremål. En plass han ikke kan gjøre mer skader, eller hvor det ikke spiller så stor rolle.

N

Nifelheim

Gjest
    Skriv mer, Deph, for jo mer du skriver jo mindre nødvendig er det å skrive motinnlegg.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Nifelheim skrev:
    Skriv mer, Deph, for jo mer du skriver jo mindre nødvendig er det å skrive motinnlegg.
    Med glede.

Knut Storberget er uten mye tvil den dårligste og samtidig farligste justisministeren vi har hatt i fredstid i Norge*. Han er den rake motsetning av den liberale og menneskelige Odd Einar Dørum som på tross av sin noe kjedelige fremferd hadde respekt for sine medmennesker og ikke hadde som totalt overordnet mål å dominere, undertrykke og herse med dem for å tvinge dem inn i sin kalkulerte vrangsosialdemokratiske psykose.

La dere ikke lure av babytrynet på denne mannen. Han er Norges farligste politiker og den største trusselen mot vår fremtidige frihet i rikspolitikken i dag.

Jeg har på ingen måte noen generelle antipatier mot AP, og kunne sikkert funnet på å stemme på dem også under litt andre omstendigheter. Men denne mannen holder på å ødelegge alt det positive dette partiet står for. Han er en tragedie for den sosialdemokratisk ånden, for hans totalitære legning er i ferd med å gjøre den uspiselig.

Denne mannen må fjernes fra makt.

Snarest.

*Dette er en forenkling. For jeg kjenner ikke til alle justisministre Norge har hatt. Det finnes sikkert også farligere mennesker, men de fleste av dem er lettere å oppdage og avvise. Denne mannen er ytterst farlig fordi han greier å fremstå som noenlunde normal og demokratisk i hodet.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Den forferdelige filmen som myndighetene har forbudt på Youtube, under trusler av dagbøter og straff.

Regimet tåler ikke at vi ser dette. Så ha et godt tak i sofaen og spis en valium først, og ha en salmebok og rød partibok innen rekkevidde, slik at du ikke risikerer dype og alvorlige skader på sinn og forstand.

[video]hGkk4gxnFTM[/video]

Og vi finner oss i å bli behandlet slik, som alltid. Lydige og spake som vi er.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.433
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem skrev:
    Knut Storberget er uten mye tvil den dårligste og samtidig farligste justisministeren vi har hatt i fredstid i Norge*. Han er den rake motsetning av den liberale og menneskelige Odd Einar Dørum som på tross av sin noe kjedelige fremferd hadde respekt for sine medmennesker og ikke hadde som totalt overordnet mål å dominere, undertrykke og herse med dem for å tvinge dem inn i sin kalkulerte vrangsosialdemokratiske psykose.
    <...>
    :eek:

Jeg minner om at Dørum er president i Én Verden.

S

Slubbert

Gjest
    coolbiz skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    <...>

Urealistisk men fornuftig idealisme, hva er galt med det?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    926
    Gjestemedlem skrev:
    Vi?! Hvem snakker du om? Det er da mange nok som synes alkoholpolitikken er for liberal som den er. Tenk deg om før du bruker det store "Vi" i en argumentasjon. Du kan da umulig mene at de fleste er som deg.

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Gjest skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Det er da mange nok som synes alkoholpolitikken er for liberal som den er.
    Tror ikke indremisjonen i trange fjorder på vestlandet kan regnes som mange.

S

Slubbert

Gjest
    ^ Alt for mange, dessverre. Det formynderske og totalitære tankesettet er forlokkende for skremmende mange.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.433
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Slubbert skrev:
    coolbiz skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    <...>

Urealistisk men fornuftig idealisme, hva er galt med det?
    Folka bak Én Verden har nok de aller beste hensikter, men det er vanskelig å se for seg hvordan dette utopiske prosjektet i praksis kan realiseres uten å ofre grunnleggende demokratiske prinsipper.

N

Nifelheim

Gjest
    Spiralis skrev:
    Om ikke et forbud så i allefall et påbud, og det er vel to sider av samme sak?

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1713590.ece
    refleks når du beveger deg i trafikken er faktiskt et påbud for bilsjåfører (gule vesten). At fotgjengere også bør være påbudt en form for refleks i mørket er fornuftig. På lik linje som det er påbudt med lys på sykkelene. Eller at det bør bli påbud med sykkelhjelm.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Syk og forkvaklet mentalitet. Det er øyensynlig få grenser for hvor stakkarslige og ynkelige man ønsker å gjøre norske borgere.

Det blir mer og mer klart for meg at mange her i tråden ønsker å gjøre Norge til en institusjon, men et fromt ønske fra meg er at de heller søker plass på slike og lar andre mennesker få være i fred.

Folk som kommer med slike forslag som dette burde sperres inne og tvangsmedisinert.

Jeg tror det er på tide å skaffe oss noen alvorlige problemer her i landet, slikt at controllfreaks og formynderpolitikere og tantebyåkrater får noe annet å tenke på enn å gjøre Norge om til en polstret barnehage.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Det neste blit et påbud om hjelm når man tygger loff

N

Nifelheim

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Syk og forkvaklet mentalitet. Det er øyensynlig få grenser for hvor stakkarslige og ynkelige man ønsker å gjøre norske borgere.

Det blir mer og mer klart for meg at mange her i tråden ønsker å gjøre Norge til en institusjon, men et fromt ønske fra meg er at de heller søker plass på slike og lar andre mennesker få være i fred.

Folk som kommer med slike forslag som dette burde sperres inne og tvangsmedisinert.

Jeg tror det er på tide å skaffe oss noen alvorlige problemer her i landet, slikt at controllfreaks og formynderpolitikere og tantebyåkrater får noe annet å tenke på enn å gjøre Norge om til en polstret barnehage.
    Som bilsjåfør har jeg et ønske om å ikke drepe noen fordi de ikke bruker refleks når de går langs veien. Du har ikke nubbesjans til å se dem før 50m foran bilen. Har de i tillegg mørke klær så er det enda vanskeligere.

Hva kommer din paranoia og angst for myndigheter egentlig av, Gjestemedlem? Tvangsmedisinering og innleggelse...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    65finger skrev:
    Det neste blit et påbud om hjelm når man tygger loff
    Hadde hjelm bare hjulpet mot usunn mat, så...

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Nifelheim skrev:
    ØivindJ skrev:
    Det er vel også sinnsvakt at det er påbud med hjelm for motorsyklister?
    Sinnsvakt at mennesker som ikke evner å se til høyre og venstre skal ta avgjørelser på vegne av andre.
    ..og sinnsvak er aksepten for slikt også.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn