For Gallo fans og andre interesserte

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.583
Antall liker
3.668
Torget vurderinger
6
Hallo gallo fans.
Liten oppklaring på Ref 3- 3.1 og priser.
Alle gallo ref 3 uten diskant bryter og med mellomtoner som går over kanten på huset er 3.1 utgave med neodyn magneter på mellomtone elementene og det nye filtret i bassen.
Prisen: 2995$ x 7=20.965 ink overførings gebyr + 25% MVA = 26.206.- + frakt da er nok prisen i balanse.
Priser i USA er altid oppgitt uten avgifter.
England er prisen 2500 pund ca 32.000.-

M.V.H
Morten Norsk Audio Teknikk A/S
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Da husket du altså feil ;D

O.
Er ikke denne Galloen mye dyrere i Norge enn over dammen, eller husker jeg feil? Sikkert at den er et røverkjøp på det europeiske markedet? Men Gud/Profeten; den er nydelig å se på!
 

Nitram

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Innlegg
176
Antall liker
167
Torget vurderinger
5
De nye Galloene i all ære, de gamle var vel om mulig
enda "kulere" ?

 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Såvidt jeg vet fikk Morten hørt på disse også, og var også imponert den gang.
Men dagens reference er nok mange klasser vassere...

O.
 

Nitram

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Innlegg
176
Antall liker
167
Torget vurderinger
5
Helt sikkert, jeg tenkte nok helst på utseendet.
...."take me to your leader" liksom........... ;)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
;D Dialogen er vel mer: "Eck eck!! Eck eck eck!! Eck!"

;)

O.
Helt sikkert, jeg tenkte nok helst på utseendet.
...."take me to your leader" liksom........... ;)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Hallo gallo fans.
Liten oppklaring på Ref 3- 3.1 og priser.
Alle gallo ref 3 uten diskant bryter og med mellomtoner som går over kanten på huset er 3.1 utgave med neodyn magneter på mellomtone elementene og det nye filtret i bassen.
Prisen: 2995$ x 7=20.965 ink overførings gebyr + 25% MVA = 26.206.- + frakt da er nok prisen i balanse.
Priser i USA er altid oppgitt uten avgifter.
England er prisen 2500 pund ca 32.000.-

M.V.H
Morten Norsk Audio Teknikk A/S
i tillegg så må du i det forgjettede land langt borti der betale ekstra for garanti..........
Syns Galloene er pent priset her hjemme jeg ;)
 

yell

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.11.2003
Innlegg
88
Antall liker
0
hm...... er det noen som har hørt de med den ekstra forsterkeren til bassen? Er det muligheter for å justere fase med denne? ???




-Y
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Ikke hørt den med ekstra forsterker, men forsterkeren har justering av fase i begge kanaler :)

Fakta:
Frequency Response: 20Hz to 180Hz in low-pass mode
10Hz to 28kHz full range
Power Handling: 240 watts stereo, 600 watts mono
Input Sensitivity: 130mV
Phase: Dual mono, continuously variable
Low Pass : 40 to 180Hz, continuously variable
Gain: Dual mono, continuously variable
Power On/Off: Always on, singal sensing on, remote trigger
Dimensions: 17"W (19" with removable rack ears) x 4" H x 14" D
Weight: 42.5 lbs
Connections: RCA inputs, 5-way binding posts
Available Finishes: Black or silver with black highlights
Warranty: 1 year parts and labor (expanded to 2 years if product is registered within 60 days of purchase)


Avhengig av rommet ditt trenger den ikke nødvendigvis tilskudd i bassen. Mitt lytterom er ca. 17kvm.
 

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
72
Antall liker
0
hm...... er det noen som har hørt de med den ekstra forsterkeren til bassen? Er det muligheter for å justere fase med denne? ???




-Y
Ja, og gjort en slags A-B testing med og uten. Ikke såå veldig forskjell, men tydelig nok. Den går jo 10hz dypere, men det var vel ikke det jeg først og fremst la merke til, jeg syns hele lydbildet blir større og mer "uanstrengt". Bassen er god og stram fra før av uten denne ekstra forsterker, men nå kan man bare måpe hvis man drar på litt, sjelden å høre så kontant og tett bass. Flere justeringsmuligheter er også en fordel, hvis man ikke blir helt stressa av å få til den beste settingen. Basselementet har denne ekstra spolen, å la den være uutnyttet er vel en liten "uro" i seg selv.
 

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
ja den frister, er det noe å sette fingern på med denne høytalern så vil jeg si bassen, iallefall i mitt system, ja den er stram å fin, men ville hatt den litt mer frempå og dominerende. Det er vel mest sannsynlig det akkurat denne bassforsterkern gjør! Bare synd en nesten må ut med 10k for den...

Med den koblet opp er det vel mer enn nok med en watt fattig rørforsterker til mellomtonene/diskant?
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, det er jo ikke dyrt. For 40k får du da en virkelig full range høyttaler med ganske unike egenskaper(har du hørt bedre soundstage på NOEN annen høyttalere f.eks?)...i mitt rom er det mer enn nok bass i galloene, men jeg skal aldri si aldri...kombo rør og den bass ampen kan være veldig veldig bra...

Hm...

:)

O.
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Liten digresjon, men har en relativt kraftig og strømsterk forsterker. Har vurdert å fôre det andre settet av terminaler "passivt" via et delefilter. Dele ved 40 Hz, og se hva som skjer...synspunkter?
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Noen som har lest testen av Gallo i siste Hjemmekino
 
Topp Bunn