For alle som liker bluegrass

N

nb

Gjest
<b>Earlybird Stringband</b>

Et norsk bluegrassorkester som var helt ukjent for meg frem til en fuktig kveld på Countryfestivalen i Skjåk i år. Fantastisk driv og spilleglede, gode selvkomponerte låter og meget dyktige musikere. Bandet består av svært dyktige musikere utdannet ved Norges Musikkhøyskole og en del av de er med i andre norske band. Et must å sjekke ut for alle som liker bluegrass spesielt og gladmusikk generelt.

Platen finnes også på Spotify. Lydklipp ligger på hjemmesiden deres.

www.earlybirdstringband.com

Vedlegg

N

nb

Gjest
baluba skrev:
Hyggelig å se at noen drar på or'ntlige festivaler også. ;)
;D

Var faktisk veldig morro, selv om jeg kan styre min begesitring for mann-met-hatt-countryen. Nevnte band overrasket dog veldig positivt og var for meg (og mine kompiser) det musikalske høydepunktet. Var skikkelig liv inne på den låven de hadde intimkonserten.

Hva utendørsscener angår, så har denne festivalen de suverent beste omgivelsene jeg har vært borti. Alt foregikk inne på et gammelt gårdstun med fin atomsfære. Mye faltfyll, men så ikke antydninger til bråk.

S

Supertramp

Gjest
Noe for dere?

http://www.risorbluegrassfestival.no/

Risør Bluegrassfestival
Risør Bluegrassfestival 12 - 17 juli, 2010
Torsdag 15. juli
17:00 Velkommen
17:10 Rino Sildens Orkester
17:50 Barry & Holly Tashian (USA)
18:30 Brokeland Bullets
19:10 Rambling Hobo
20:25 Sue Thompson & Brandejs Band (US/CZ)
21:00 Offisiell åpning
21:10 Sunny Side (CZ)
21:55 Lucky Lips
22:40 G-runs ’n Roses (CZ)
23:40 Ila Auto
00:40 Blueland (SK)
01:25 Acousticure (H)

Fredag 16. juli
14:00 Lily On The Rocks
14:40 Nilsen's Southern Harmony
15:20 Drømmere og Drankere
16:00 Sweet Potato & The Mashed Spuds
16:50 Boxcar Rental
17:30 Julie & The New Favorites
18:10 Rio Bravo
18:50 Sue Thompson & Brandejs Band (US/CZ)
19:30 Hege Brynhildsen Band
20:25 Hem, Fosshagen, Askeland
21:10 Blåmyra (Svalbard)
21:55 Sunny Side (CZ)
22:40 Onkel Tuka
23:25 G-runs’n Roses (CZ)
00:30 Hayseed Dixie (USA)

Lørdag 17. juli

11:30 Barnekonsert – Akaustisk Soda
12:45 Barnas musikktelt
14:00 Boxcar Rental
14:40 Blåmyra (Svalbard)
15:20 Rambling Hobo
16:00 Brothers In Farms
17:00 Tømms Café
17:40 Little Maggies
18:20 Stambordet
19:00 Big Mama’s Cowboys
19:55 Barry & Holly Tashian (USA)
20:40 Akaustisk Soda
21:25 Olav Larsen & Alabama Rodeo Stars
22:10 Earlybird Stringband
23:10 Sunny Side (CZ)
23:55 Blueland (SK)
00:40 Acousticure (H)
01:25 G-runs ’n Roses (CZ)

Kirkekonsert i Søndeled kirke
Lørdag 17. juli kl. 13:00

Barry & Holly Tashian (USA)
Blueland (SK)
Brothers In Farms
Sunny Side (CZ)
Stambordet
Acousticure (H)
Tømms Café
Sue Thompson & The Brandejs Band (US/CZ)
Olav Larsen & Alabama Rodeo Stars
Earlybird Stringband
G-runs ’n Roses (CZ)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Ville ikke vært så dumt det, hadde det ikke vært for at ferie er et fremmedord i år. Men det kommer nok flere år, som nb påpeker ovenfor.

N

nb

Gjest
baluba skrev:
Ville ikke vært så dumt det, hadde det ikke vært for at ferie er et fremmedord i år. Men det kommer nok flere år, som nb påpeker ovenfor.
I følge gutta i Earlybird Stringband er det svært høyt nivå på Risør Bluegrassfestival. Og så godt som alle spiller rendyrket bluegrass.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
nb skrev:
baluba skrev:
I følge gutta i Earlybird Stringband er det svært høyt nivå på Risør Bluegrassfestival. Og så godt som alle spiller rendyrket bluegrass.
Jeg tror det har vært en underskog i Norge i mange år. Noen av de gamle fra Haugalandet husker kanskje det unge bluegrass-bandet som spilte på Vissjazz' julekonsert i 1985 (eller noe slik). Det var oppe på Kyvig på kaien Vissjazz holdt til på den tiden. Det var liksom mer stuereint å like det i forhold til andre westerntyper.

N

nb

Gjest
baluba skrev:
Jeg tror det har vært en underskog i Norge i mange år. Noen av de gamle fra Haugalandet husker kanskje det unge bluegrass-bandet som spilte på Vissjazz' julekonsert i 1985 (eller noe slik). Det var oppe på Kyvig på kaien Vissjazz holdt til på den tiden. Det var liksom mer stuereint å like det i forhold til andre westerntyper.
Det er umulig å være tverr når noen trakterer en banjo på en god måte i umiddelbar nærhet.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
566
Sted
Bergensregionen
Bluegrassnettradio

Jeg er glad i radio og hører en god del på diverse nettradiostasjoner.

I noen uker har jeg hørt en del på WAMU's Bluegrass Country som kan anbefales. De spiller mest bluegrass, samt noe tilgrensende musikk. Det er en blanding av melodiradio med plateprater og musikkprogrammer á la P2. Tenk f.eks. noe á la Bluesasylet o.l., men altså med bluegrass.
HPR4: Bluegrass Gospel som er "Heartland Public Radio's Bluegrass Gospel Channel" er også fin for de som liker bluegrass og ikke har "jesusallergi".

T

tce-teams

Gjest
Blue grass er ein sjanger jeg liker å , er det noen som sitter med noen gode album , så er det bare og legge di ut. Så har jeg enda meire jeg kan legge til spotify spille listene mine , som jeg skal gå over i morgen :) Er på tide med litt opprydding i spille listene mine.

Topp Bunn