Focal Hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ugn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Antall liker
    66
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    @Auditor og @aam01 - takk for svar. Det ble en kombo og budsjettet røk (som vanlig). En midlertidig enkel Wireworld USB og en langvarig (håper jeg) Forza Noir Hybrid HPC. Blir spennende å teste ut. :)
    Sjekket så vidt nettsidene til Forza. Ble ikke helt klok på de forskjellige produktene deres, de tilbyr forskjellige produkt/priser - med samme innhold?

Men, hvordan ble det med MVA/vat på ordren? Ser ikke ut som de trekker i fra polsk mva når jeg testet nå. Litt teit å betale dobbelt opp med mva/vat.

olaness

Medlem
    Ble medlem
    29.05.2012
    Antall liker
    10
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er ikke helt sikker, men dette står i vilkårene deres:

Our company operates in all countries of the EU. As a result of Schengen Agreement, any postage to other EU countries are not subject to any additional charges. When you add items to your basket and click on the Checkout button, we will calculate and guarantee the lowest possible order total in your preferred currency, including all shipping costs from Poland to the destination, and any applicable duties and taxes. The order total presented will be the exact amount that you will pay for order.

Vi får se hva det ender med 😅

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    1.411
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har kjøpt derfra og de trekker ikke fra polsk moms. Det må betales norsk moms og postens fortollingsgebyr på fakturasummen. Både jeg (Focal Elegia) og kona (Focal Utopia) bruker Forza Noir hybrid HPC. Selv med dobbel moms er det verdt prisen.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.648
    Sånn apropos Focal, så fikk jeg en oppgave av frua idag. Hu satte meg til å finne headset til henne idag. Noe som endte med at hu seriøst vurderer et par Celestee🎶

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    1.411
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    3
    Sånn apropos Focal, så fikk jeg en oppgave av frua idag. Hu satte meg til å finne headset til henne idag. Noe som endte med at hu seriøst vurderer et par Celestee🎶
    Kjøp Utopia og få en fornøyd kone. Det har jeg fått.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.648
    Aam01: De er ALT for kostbare..og hu har allerede et bedre anlegg enn langt de fleste her inne😎

olaness

Medlem
    Ble medlem
    29.05.2012
    Antall liker
    10
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har kjøpt derfra og de trekker ikke fra polsk moms. Det må betales norsk moms og postens fortollingsgebyr på fakturasummen. Både jeg (Focal Elegia) og kona (Focal Utopia) bruker Forza Noir hybrid HPC. Selv med dobbel moms er det verdt prisen.
    Blir spennende dette for det er tydelig noen nye regler ute å går. Fant dette hos Tolletaten:

Skal melde tilbake her hvordan det ender. :)

olaness

Medlem
    Ble medlem
    29.05.2012
    Antall liker
    10
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Aam01: De er ALT for kostbare..og hu har allerede et bedre anlegg enn langt de fleste her inne😎
    Celestee er mye for pengene. Uten å ha hørt all verdens klokker der ute tør jeg likevel mene at de er topp klokker som gjør det usedvanlig gøy å høre på musikk. Og det er jo litt av poenget.

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.442
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    21
    Har dere noen gode forslag til hvordan koble Elear opp mot Mac, iPad eller iPhone, for best mulig lyd? For bruk hjemme i stua eller på hytta?

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.648
    Olaness: High End hodetelefoner KAN koste så lite som fem tusen, de. For eksempel Sonus Faber Pryma. Hu vurderer de og😈 Jeg har to sett SF selv, så det forstår jeg bedre enn de fleste. Men parabolene mine er for store til Pryma, som ikke ligger helt slik de skal. Dog, fyttikatta, for en sound❤
    Litt av poenget med å lukke musikken inne i et par sånne er nettopp det å kunne ta dem med når man reiser, uten forsikring på en halv million. Og der faller Celestee litt for eget prisgrep. Men er de High End? JA, VISST F…!

Stover: Som den Naimie du er, bør da det være peanuts👀? Unity Atom HE. Eller hvorfor ikke gi hytta en MUSO 2 BENTLEY? på tal om sexy onebox🎶

Sist redigert:

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.442
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    21
    😊😀 joda, hjemme i stua vurderes en Atom HE. Eneste som holder meg igjen er lite bruk av hodetelefoner, men det kan til viss grad skyldes manglende oppkoblingsmuligheter. Bruker Muso 2 i stua.

På hytta tenker jeg at Atom er overkill fordi jeg kun har et «kilent» 4G tilgjengelig. Bruker Muso qb2 her, men bluetooth fra tlf.
    Uansett, så for meg noe enkelt der Apple er kilden, men der noe imellom øker ytelsen 😊

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.648
    Stover: Bluetooth er lossy. Men en Audiolab 6000A og et par små Dalier på veggen burde gjøre underverk da. Det lille kinderegget fra Huntingdon har alt du trenger:

Veldig greit interface med Mac
    En utmerket dac, rett fra en av de beste standalones som er laga..
    Bluetooth
    Innebygd streamer i den nye Play-versjonen, bruker PlayFi.
    2x50 watt, 250VA trafo
    RIAA
    😎

Evt Rega Io og Regadac R❤

Alternativ tre: Legg ut QBn, fløtt MUSO 2 på hytta, bytt ut med Atom HE i stua..Det burde holde, selv for Elear..og øra dine..Husk forresten å aktivere Apple Lossless i innstillingene på iPhone, iPad og Mac. Det ligger under MUSIKK der, for de enheter som støtter det. Tok faktisk noen timer før jeg fant ut av det, og at det måtte skrus på etter omlegging fra Cupertino. Men det har man natta til😎 Oppløsningen begrenser seg til 16/48, og ikke alt i Music ligger i Lossless, p.t.

Sist redigert:

olaness

Medlem
    Ble medlem
    29.05.2012
    Antall liker
    10
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Olaness: High End hodetelefoner KAN koste så lite som fem tusen, de. For eksempel Sonus Faber Pryma. Hu vurderer de og😈 Jeg har to sett SF selv, så det forstår jeg bedre enn de fleste. Men parabolene mine er for store til Pryma, som ikke ligger helt slik de skal. Dog, fyttikatta, for en sound❤
    Litt av poenget med å lukke musikken inne i et par sånne er nettopp det å kunne ta dem med når man reiser, uten forsikring på en halv million. Og der faller Celestee litt for eget prisgrep. Men er de High End? JA, VISST F…!

Stover: Som den Naimie du er, bør da det være peanuts👀? Unity Atom HE. Eller hvorfor ikke gi hytta en MUSO 2 BENTLEY? på tal om sexy onebox🎶
    Helt enig i at det er mye bra i 5k-klassen. DT1770Pro til Beyer er et eksempel, men da må en like den type lyd. Eller Shure SRH1540. SF'ene har jeg ikke hørt, men har gode minner fra SF. Cremona Auditor gledet meg i mange år. Savner de når jeg tenker på det... ;-)
    Uansett; kos deg/dere med hele kjøpeopplevelsen. Det å løpe rundt å lytte og diskutere og lese og gruble er bare bonus syns jeg. Nå åpner jo butikkene igjen også.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.648
    Olaness: Ang SF..Da kommer du til å ELSKE Pryma. Bare så du er advart. Begge par blir til jeg må bæres ut med beina først..Faktisk tror jeg du skal bestille de klokkene, først som sist…Så gode er de..

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.442
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    21
    Takk for innspill. Å finne musikkanlegg klarer jeg fint sjøl, tenker mer en dac eller headamp som kan kobles mellom applekilden og Elear 😊

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.648
    Stover: Da har du, som jeg ser det, ett valg: AUDIOLAB MDAC PLUS😎 God pre, driver bra på hodetelefoner og har en omtrentlig hinsides musikalsk DAC..Samme kan du få til ved å kombinere Rega Io og Regadac R, forresten..men det blir flere bokser.Fordelen med dem pakka er at det drives rett fra forsterkeren, og ikke via en begrensende inngang...Dac er, tross sin alder, minst like god som Plus…Evighetsmaskin😎

Sist redigert:

olaness

Medlem
    Ble medlem
    29.05.2012
    Antall liker
    10
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Olaness: Ang SF..Da kommer du til å ELSKE Pryma. Bare så du er advart. Begge par blir til jeg må bæres ut med beina først..Faktisk tror jeg du skal bestille de klokkene, først som sist…Så gode er de..
    Høres ut som jeg må teste litt... :giggle:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.648
    Olaness: Unødvendig, annet enn på passform. De låter ekte Sonus…ferdig snakka..Hva stil angår, OSER de italiensk luksus..Det er tross alt Sonus Faber vi snakker om….

Sist redigert:

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    1.411
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    3
    Blir spennende dette for det er tydelig noen nye regler ute å går. Fant dette hos Tolletaten:

Skal melde tilbake her hvordan det ender. :)
    Jeg må nok skuffe deg der. Polakken er et lite enmannsfirma og han er ikke registrert i VOEC-registeret. Regn med at du må betale norsk moms pluss 149.- kroner til posten i tollbehandlingsgebyr. Uansett er det verdt prisen.

olaness

Medlem
    Ble medlem
    29.05.2012
    Antall liker
    10
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Jeg må nok skuffe deg der. Polakken er et lite enmannsfirma og han er ikke registrert i VOEC-registeret. Regn med at du må betale norsk moms pluss 149.- kroner til posten i tollbehandlingsgebyr. Uansett er det verdt prisen.
    Skal gå bra det også. 🙂👍

olaness

Medlem
    Ble medlem
    29.05.2012
    Antall liker
    10
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Liten oppdatering; spurte Forza om dette med mva og fikk dette svaret:

for orders placed from outside of EU the prices are listed already w/o VAT tax. You can try logging out of your account and the prices will be then listed with 23% VAT included.

cheers
    Matt

Ser nå at prisen jeg har fått er uten polsk mva. Så da kommer norsk mva + postgebyr i tillegg som @aam01 skrev.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn