Artig! Jeg var lagfører i KpB i 39. Vi må ha snubla over hverandre der nede? Jeg hadde 4-10, 4-6 og 4-13. Vi var i samme troppen, for pokker! Antar at jeg var sistemann til å slamme sandsekkene på 4-13. Har noen fantastiske bilder av Goggen, forresten. Kanskje de bør digitaliseres...
Hei Gunnar
Jeg var også i kont 7, jobbet med aggregat. Andre turen var i kont 26 -81,PI- troppen.
Skal prøve å få kopiert noen bilder.Husker jeg ikke helt feil så bodde jeg i den midterste brakka
mot veien.Fant deg på komp. bildet.Er noen av dere med i veteran foreninga?
Tor
Artig! Jeg var lagfører i KpB i 39. Vi må ha snubla over hverandre der nede? Jeg hadde 4-10, 4-6 og 4-13. Vi var i samme troppen, for pokker! Antar at jeg var sistemann til å slamme sandsekkene på 4-13. Har noen fantastiske bilder av Goggen, forresten. Kanskje de bør digitaliseres...
Etter ti 84-lys fra 4-13 mot sukkertoppen lå halve inventaret i sanitærbrakka strødd utover gulvet. 84 med ca. 45 grader elevasjon slår godt i buksebeina (det står lite i reglementet om å belyse et punkt som ligger høyere enn avfyringssstedet...).
Stuevinduene til naboen havnet forresten i sofaen hans. En meget misfornøyd herre, for å si det sånn...
Tillegg: Beste belysningen vår var nok fra 4-10. Vi var først til å bruke KA-lavetten på BK'en der. De gamle tabellene var ikke helt på nett med temperinga. En av granatene satte fyr på to oliventrær. Jeg antar at bataljonen hadde en prat om penger etterpå.
Og her er Goggen. Nystelt, stolt og inspirert i lånt regnjakke. Han regjerte stort, vinka inn biler, hilste og så offisiell ut mesteparten av en formiddag.