Politikk, religion og samfunn FN-soldat i Libanon

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vinyl-jønki

Gjest
    Er det noen veteraner fra Libanon her inne?
    Jeg var i verkstedtroppen i Tibnine og andre gang
    i pi-troppen i Saqi.

bia

Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    4.405
    Torget vurderinger
    10
    Sikkert en liten stund etter, men var KpB i 39 :)
    4-10, 4-12, 4-13

mvh

Z

Zomby_Woof

Gjest
    4-10, 4-12, 4-13

mvh
    Artig! Jeg var lagfører i KpB i 39. Vi må ha snubla over hverandre der nede? Jeg hadde 4-10, 4-6 og 4-13. Vi var i samme troppen, for pokker! Antar at jeg var sistemann til å slamme sandsekkene på 4-13. Har noen fantastiske bilder av Goggen, forresten. Kanskje de bør digitaliseres...

Sist redigert av en moderator:

bia

Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    4.405
    Torget vurderinger
    10
    4-10, 4-12, 4-13

mvh
    Artig! Jeg var lagfører i KpB i 39. Vi må ha snubla over hverandre der nede? Jeg hadde 4-10, 4-6 og 4-13. Vi var i samme troppen, for pokker! Antar at jeg var sistemann til å slamme sandsekkene på 4-13. Har noen fantastiske bilder av Goggen, forresten. Kanskje de bør digitaliseres...
    Ja det var jo vitti da. Regner med at dere tok over for vårt lag på 4-13. Goggen var virkelig noe for seg selv ja...

mvh

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ikke sant? Skal se om jeg klarer å få et par av mine analoge bilder AD-konvertert inn i tråden etterhvert. :D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    IMG_0001.jpg

Etter ti 84-lys fra 4-13 mot sukkertoppen lå halve inventaret i sanitærbrakka strødd utover gulvet. 84 med ca. 45 grader elevasjon slår godt i buksebeina (det står lite i reglementet om å belyse et punkt som ligger høyere enn avfyringssstedet...).

Stuevinduene til naboen havnet forresten i sofaen hans. En meget misfornøyd herre, for å si det sånn...

Tillegg: Beste belysningen vår var nok fra 4-10. Vi var først til å bruke KA-lavetten på BK'en der. De gamle tabellene var ikke helt på nett med temperinga. En av granatene satte fyr på to oliventrær. Jeg antar at bataljonen hadde en prat om penger etterpå.

Sist redigert av en moderator:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    IMG_0002.jpg
    IMG_0003.jpg

Og her er Goggen. Nystelt, stolt og inspirert i lånt regnjakke. Han regjerte stort, vinka inn biler, hilste og så offisiell ut mesteparten av en formiddag.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn