FM sender til mp3

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.667
Sted
Bislett
Jeg tenkte jeg skulle prøve å kjøre litt mp3 på annlegget og lurer på om noen har erfaring med å gjøre dette via fm sender ::)
Kan noen evt. annbefale meg en god sender som ikke koster skjorta?
På forhånd takk.

GOD PÅSKE!

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Hvis du har mp3 filene på pc så er Squeezebox et godt verktøy til formålet.
Jeg kjører Squeezeboxen trådløst.Men bruker for det meste flac format

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
17
:) Halvwatteren (50 mW) til dette firmaet gjør jobben helt topp.Noe dyrere enn en slik I-pod sender,men sendingen blir i alle fall av en slik kvalitet at du slipper å rive deg i håret som samtlige av de små batteridrevne sakene gjør at man gjør ;D
Du må også skrive en mail i tillegg til bestillingen der du på tro og ære lover å ikke benytte senderen til radiosendinger i EU????.Hvorfor noen skulle finne på å kjøpe da er et annet spørsmål,men rekkevidden bestemmes i høy grad av antennestørrelse,og bor du i blokk anbefales det å ikke bruke antenne i det hele tatt.Innenfor en ti-tjue m vil likevel sendingen bli NRK kvalitet(eller noe rundt der).
Til orientering;om du setter den på verandaen med den medsendte antennen på rekker dette flere kilometer,så om du ikke vil ha besøk av Post og Teletilsynet,så hold den innendørs med liten antenne.
(for ikke å snakke om så praktisk det er å kunne spille av musikken din på alle FM-radioer i heimen ;))
http://www.aareff.com/index.htm

Mvh Rune :)

Topp Bunn