FM-sender til MP3 spiller

eviltwin

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Litt usikker om dette er rett avdeling å stille dette spørsmålet i, men synes ikke det passet helt inn i noen av de andre heller så jeg prøver meg her. Så får heller høvdingen flytte tråden og gi meg smekk på lanken...

Jeg har funnet ut at jeg trenger en fm-sender (en sånn liten dings du kan kople til den bærbare mp3 spilleren så du kan spille av musikken via radioen i f.eks. bilen) så jeg kan få litt musikk i hørselvernet jeg bruker på jobben. Har tittet litt rundt på nettet noen dager nå, men jeg blir bare mer og mer forvirret. Det ser ut som det er store forskjeller på disse forskjellige fm-senderene. Er det noen som har en anbefaling å komme med?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Hei
Bare IKKE kjøp denne

Mener jeg kjøpte denne på qxl og større drit skal du lete lenge etter.
Var ikke brukbar om bord i båten en gang.
Elendig lyd og elendig sendeeffekt
Mvh Jan I

Vedlegg

eviltwin

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Jan_I skrev:
Hei
Bare IKKE kjøp denne

Mener jeg kjøpte denne på qxl og større drit skal du lete lenge etter.
Var ikke brukbar om bord i båten en gang.
Elendig lyd og elendig sendeeffekt
Mvh Jan I
Thanx! That's the kind of tilbakemeldinger I'm ute etter! 8)

K

knutinh

Gjest
Jeg har vel fått inntrykk av at kvaliteten generelt er laber på slike enheter?

Jeg tror at sendereffekten må være svært lav for å slippe unna krav om emi. Dessuten er det vel ikke bare-bare å designe en analog FM-sender med ok kvalitet til utsalgspris på noen hundre kroner?

-k

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
17
:)Jeg har ,ubeskjedent nok,en del erfaring med bruk av slike(og større).Skal Post og Teletilsynet holdes på en armlengdes avstand bør de ikke ha for stor effekt.Det er nå greit nok,men samtidig må den yte såpass at lyden ikke blir bare graut/støy.
For at det skal være akseptabel brukskvalitet i en sånn sak så er føsrste krav at den skal kunne justeres i hele FM-båndet 88-108 MHz.De med 3-4 låste kanaler på treffer bestandig en annen sending,og er dermed verdiløs om du bor på feil sted.Ellers bør 6 V spenning være det minste den krever av strømforsyning.Ev min 3 stk AAA batteri.
Jeg har et par av disse i linken under,og det er så langt den beste av disse småttisene jeg har prøvd.
http://images.google.com/imgres?img...ev=/images?q=music+transmitter&svnum=10&hl=no

Mvh Rune

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
176
Torget vurderinger
4
Jeg bruker en ITrip til min Ipod, stort sett i bilen men også til radioen på hytten. Jeg tror ikke det er et Apple-produkt, tross navnet. ITripen fungerer greit, men gir dårligere lydkvalitet enn både cd og et bra radiosignal, men hvis alternativet er å høre på KlemFM velger jeg heller Porcupine Tree i low-fi.

Den kostet vel ca 3-400 kroner...

Mvh Kaptein Ufattelig

eviltwin

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Rune.U skrev:
:)Jeg har ,ubeskjedent nok,en del erfaring med bruk av slike(og større).Skal Post og Teletilsynet holdes på en armlengdes avstand bør de ikke ha for stor effekt.Det er nå greit nok,men samtidig må den yte såpass at lyden ikke blir bare graut/støy.
For at det skal være akseptabel brukskvalitet i en sånn sak så er føsrste krav at den skal kunne justeres i hele FM-båndet 88-108 MHz.De med 3-4 låste kanaler på treffer bestandig en annen sending,og er dermed verdiløs om du bor på feil sted.Ellers bør 6 V spenning være det minste den krever av strømforsyning.Ev min 3 stk AAA batteri.
Jeg har et par av disse i linken under,og det er så langt den beste av disse småttisene jeg har prøvd.
http://images.google.com/imgres?img...ev=/images?q=music+transmitter&svnum=10&hl=no

Mvh Rune

Takk for svaret. Finnes disse i noen norske nettbutikker, eller må jeg handle utenlands?

mvh

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
17
:)Jeg kjøpte mine på QXL som direkte salg for ca tre år siden,(under "radioamatørutstyr")men har ikke sett de etter det.Husker ikke lenger navnet på importøren.Du får forsøke et søk.Ellers er de jo ikke så dyre,så det vil vel ikke bli snakk om de store summene om du importerer selv heller.De kan leveres med USB tilkopling også,slik at den får strøm fra feks Dataen.Med batteri leverer den lyd i ca 90 timer på et batteriskift(siste ti timene er den å foretrekke i mono da.....)
Mvh Rune.

eviltwin

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Gikk lei av å lete etter ting jeg ikke fant, så jeg bestilte en Belkin TuneCast II sammen med ett par filmer fra CDON. Har brukt den noen dager nå og den ser ut til å gjøre det den skal. Sender musikk til hørselvernet mitt så jeg kan bevege meg fritt innenfor 5-6 meter. Glad mann nå ;D

Topp Bunn