Flyttet Flyttet Flyttet Flyttet.....

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Antall liker
0
Begynner ikke forumet å bli litt for oppstykket nå...? Der man tidligere kunne diskutere det meste under "Hifi generelt" skal alt flyttes til riktig underkategori og det hele blir veldig tunglest og noe jeg helt ærlig personlig ikke gidder...

Men jeg har et forslag, burde være teknisk mulig... De som har brukt en torrentside noen gang vil nok skjønne hva jeg snakker om.

Du markerer de kategoriene du har mest interesse for og det er så en side som viser 15-20-50 e.l av siste innlegg i de aktuelle kategoriene.. Å ha en "50 Siste innlegg" på alle innlegg hadde også fungert, men en filterfunksjon hadde utvilsomt vært kjærkomment.

Dette hadde definitivt gjort meg til et mer aktivt medlem. Og jeg tipper jeg ikke er den eneste. Når jeg ser at halvparten av innleggene er flyttet blir det hele veldig rotete, spesielt når jeg personlig mener stort sett alle hører hjemme der de er postet i første omgang.

Jeg tipper dette innlegget sikkert hører til et annet sted også, og blir flyttet. ::)

Jeg bare frykter hele inndelingen vil gjøre folk umotiverte og mindre aktive.

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
jones skrev:
Begynner ikke forumet å bli litt for oppstykket nå...? Der man tidligere kunne diskutere det meste under "Hifi generelt" skal alt flyttes til riktig underkategori og det hele blir veldig tunglest og noe jeg helt ærlig personlig ikke gidder...

Men jeg har et forslag, burde være teknisk mulig... De som har brukt en torrentside noen gang vil nok skjønne hva jeg snakker om.

Du markerer de kategoriene du har mest interesse for og det er så en side som viser 15-20-50 e.l av siste innlegg i de aktuelle kategoriene.. Å ha en "50 Siste innlegg" på alle innlegg hadde også fungert, men en filterfunksjon hadde utvilsomt vært kjærkomment.

Dette hadde definitivt gjort meg til et mer aktivt medlem. Og jeg tipper jeg ikke er den eneste. Når jeg ser at halvparten av innleggene er flyttet blir det hele veldig rotete, spesielt når jeg personlig mener stort sett alle hører hjemme der de er postet i første omgang.

Jeg tipper dette innlegget sikkert hører til et annet sted også, og blir flyttet. ::)

Jeg bare frykter hele inndelingen vil gjøre folk umotiverte og mindre aktive.
Helt enig, blir for mye flytting og oppstykking

Mvh
Geir

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Helt enig med gutta over. Det blir uoversiktlig og rotete, og som Jones sier flyttes innlegg rundt som ikke nødvendigvis lå feil i utgangspunktet.
"Hi-Fi generelt" og "Vinylavdelingen" hadde vi tidligere og det var IMO en bra og fornuftig inndeling.
Musikkavdelingen blir også rotete. Holder med "Musikk generelt" og "Skiver med bra lyd".

mvh
FZ

PS. Hvor lenge er det før denne tråden blir flyttet 8)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Jeg er helt enig med trådstarter! Denne vanvittige inndelingen og stadige flyttingen har gjort Hifisentralen nærmest latterlig. Det er nesten umulig å finne igjen en tråd man leste et par dager tidligere. Trådstartere skjelver i buksen i "frykt" for å plassere tråden i feil bås. Det blir ekstra vanskelig å finne igjen en tråd når halvparten av alle trådene heter "Flyttet" ;). Jeg vil ha FÆRRE EMNER OG FÆRRE FLYTTINGER!!!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
denne tråden vil garantert bli flyttet.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Ny tittel på tråden blir da:

Flyttet:Flyttet Flyttet Flyttet Flyttet.....

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
43
He he he sier ikke dette en del, så vet ikke jeg. Søtter trådstarter!

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
17
;D Dette må bero på et virus ;D
Det begynner bare å bli for dumt til å være gjort med vilje..
Mvh Rune

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Begynner å bli en parodi dette her og hvem gidder å lese det som står under dette emnet? Kommentarer og hjelp til forumet?? Det er jo pga. musikk og hifi vi bruker av tiden vår her......
Hadde jones lagt tråden direkte hit hadde nesten ingen sett den...

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
60
Blir vel ikke lenge til svar og kommentarer blir flyttet fra tråd til tråd slik at de havner der moderator synes de passer best også...

Kommer vel snart et nytt emne med tittelen kommentarer til tråden om komentaret til tråden om kommentarer til Kommentarer og hjelp til forumet, slik at det hele blir litt mer oversiktlig.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Begynner å bli en parodi dette her og hvem gidder å lese det som står under dette emnet? Kommentarer og hjelp til forumet?? Det er jo pga. musikk og hifi vi bruker av tiden vår her......
Det er ikke enkelt for meg å si noe fornuftig her. Denne tråden er jo "kommentarer til forumet", og da er dette rette plassen.

Nå har vi 3 ulike tråder som tar for seg inndelingene på forumet, og det kommer ikke til å bli noen større oppdeling, og det kan tenkes at vi slår sammen et par kategorier under Musikk, men ellers blir det ikke noen umiddelbare endringer.

De fleste ønsker oppdeling, mens enkelte ønsker færre avdelinger, og det blir helt umulig å tilfredsstille alle. Pga. dette så jobbes det med en oversiktsside som skal gjøre det enklere å se hva som skjer i de ulike kategoriene, og det er nok den beste løsningen for å tilfredsstille alle, eller nesten alle. Noen vil jo aldri bli fornøyd. ;)

Mvh
Høvdingen

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.496
Torget vurderinger
28
Jeg har sagt det før og sier det igjen, jeg likte det bedre slik det var før.... For oss som bruker forumet hyppig og ønsker å være sikker på at man ikke går glipp av noe spennende så er dette (etter min mening) feil vei å gå. For dem som leter etter noe spesifikt er jeg enig i at størst mulig oppdeling er å foretrekke. Når det er sagt så takker jeg høvdingen for engasjementet. Synes også at moderatorene er litt vel ivrige til å flytte av og til. Nå bruker jeg mye tid på å manøvrere meg rundt.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Å ha en "50 Siste innlegg" på alle innlegg hadde også fungert, men en filterfunksjon hadde utvilsomt vært kjærkomment.
Vi har jo det.

Ved å benytte "Vis uleste innlegg siden forrige besøk" (oppe i høyre hjørne under Hei...) så kommer alle innlegg opp på samme side, og da går en ikke glipp av noe. Dette er faktisk nokså greit å venne seg til for da får ikke avdelingene så stor betydning for brukervennligheten.

Mvh
Høvdingen

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.078
Torget vurderinger
1
Fosse skrev:
Jeg har sagt det før og sier det igjen, jeg likte det bedre slik det var før.... For oss som bruker forumet hyppig og ønsker å være sikker på at man ikke går glipp av noe spennende så er dette (etter min mening) feil vei å gå. For dem som leter etter noe spesifikt er jeg enig i at størst mulig oppdeling er å foretrekke. Når det er sagt så takker jeg høvdingen for engasjementet. Synes også at moderatorene er litt vel ivrige til å flytte av og til. Nå bruker jeg mye tid på å manøvrere meg rundt.
Vi gjør jo den jobben vi er satt til å gjøre. Om det er å annse som ivrig, ja det for stå for ens egen oppfatning. Vær tilfreds med at vi faktisk gjør det vi skal gjøre, ellers ville HFS vært et langt mer "kaotisk" sted i ulike former.

Mvh. Bjørn

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.496
Torget vurderinger
28
Som sagt, jeg personlig synes det er for mye moderering. Du skal få lov til å ha en annen oppfatning.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.936
Torget vurderinger
4
Fosse skrev:
Jeg har sagt det før og sier det igjen, jeg likte det bedre slik det var før.... For oss som bruker forumet hyppig og ønsker å være sikker på at man ikke går glipp av noe spennende så er dette (etter min mening) feil vei å gå.
Kan moderatorene bidra med litt statistikk om brukerne ? Er det mulig å si noe om hvor mange som er daglige brukere, som er innom annenhver dag, ukentlige brukere, hvor ofte er daglige brukere innom i løpet av en dag. Hvor mange avdelinger er de forskjellige brukergruppene innom i snitt?

Selv kjenner jeg meg igjen i det Fosse skriver, - som hyppig bruker opplever jeg ikke at det VAR noe problem å holde oversikt.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Selv kjenner jeg meg igjen i det Fosse skriver, - som hyppig bruker opplever jeg ikke at det VAR noe problem å holde oversikt.
Hva med å bruke denne siden: trykk her

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Høvdingen skrev:
Å ha en "50 Siste innlegg" på alle innlegg hadde også fungert, men en filterfunksjon hadde utvilsomt vært kjærkomment.
Vi har jo det.

Ved å benytte "Vis uleste innlegg siden forrige besøk" (oppe i høyre hjørne under Hei...) så kommer alle innlegg opp på samme side, og da går en ikke glipp av noe. Dette er faktisk nokså greit å venne seg til for da får ikke avdelingene så stor betydning for brukervennligheten.

Mvh
Høvdingen
Denne funksjonen har aldri fungert hos meg. Får en laaang liste med tråder som jeg allerede har lest. Dette gjelder også selv om jeg kun har vært utlogget i 5 min. Er det bare jeg som ikke får det til?

K

KindOfBlue

Gjest
Ta en kikk på euphonia.
Der har de selvtillit nok til å ta debatten i riktig forum, uten å jage folk ut på viddene.
Det syns jeg man skal gjøre her også.
(Et annet tankekors er alle kommentarene som blir borte!)

Og til dem som syns at HFS er blitt så utrivelig fordi det diskuteres her ... kanskje på tide å forstå at det er helt i orden.
Dette er alt som trengs:

Vedlegg

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Der har de selvtillit nok til å ta debatten i riktig forum, uten å jage folk ut på viddene.
Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønte denne.

Det er da ingenting som blir borte her, med unntak av innlegg som er brudd på reglene.

K

KindOfBlue

Gjest
Høvdingen skrev:
Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønte denne.

Det er da ingenting som blir borte her, med unntak av innlegg som er brudd på reglene.
Kanskje for kort utlagt, men jeg syns det blir underlig at debattemner skal flyttes omkring til ulike tråder. Mister sammenheng - og det er dette jeg mener med "utpå viddene." Placebohjørnet i sin opprinnelige form var nærmest en skammekrok for hifi-blasfemi (og ble applaudert av enkelte.) Nå er plassen heldigvis blitt revidert, etter innspill.

Men jeg må si meg enig i at det er blitt for oppstykket nå. Alle underforumene er blitt så omfattende at jeg kun går etter oversikten i "Siste fra vårt forum" når jeg avlegger besøk.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Denne funksjonen har aldri fungert hos meg. Får en laaang liste med tråder som jeg allerede har lest. Dette gjelder også selv om jeg kun har vært utlogget i 5 min. Er det bare jeg som ikke får det til?
Jeg var ikke klar over at enkelte har problemer med denne funksjonen. Det er jo ikke bra, og jeg lurer på å sette opp en side med små bokser som viser 15-20 siste innlegg fra alle kategorier, og en side med de siste 100 innlegg.

Dette vil fungere på noenlunde samme måte som bruktbørsen, og mer oversiktlig tror jeg ikke jeg klarer å gjøre det.

Forøvrig så forstår jeg veldig godt frustrasjonen og ulempene vedrørende mange kategorier, og dette er helt klart noe som må løses så flest mulig blir fornøyd.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Må først si at jeg synes dere gjør en god jobb med denne siden :)

Andre forum jeg er innom har en mulighet for å skreddersy egne funksjoner for brukeren. Slik kan man velge hvilke forum man vil ha vist i "siste innlegg". Feks kunne man da valgt å ikke vise OT og bestemt selv hvor mange av de siste man vil vise. For meg ville feks siste 20 innlegg utenom OT vært perfekt. Men dette er kanskje en mye større jobb enn det høres ut som...

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Jeg vil gi min støtte til Høvdingen. Vil også takke moderatorer. Bra jobba! Synes oppdelingen, og modereringen virker fornuftig og gir fin oversikt. Det er viktigst for meg som antakelig representerer de som leser mer enn de skriver. Med oversikt er det også enklere å delta i tråder selv om man ikke er innlogget 24*7. Web-forum har en tendens til å skli ut i alt for mye ratting i alt for lange sider. Jeg tror også trådene får større verdi siden det blir mer fokus på å holde seg til tema. Men målet i bevegelse så en bør være åpen for at navn og oppdeling kan endre seg med tiden.

Mvh

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Slike funksjoner er jo en stor del av forummotoren, og det er nokså mye jobb å lage løsninger som du foreslår, men jeg tror vi kan komme nærme.

Jeg tenkte å lage en oversiktsside (slik som 100 siste som er på bruktbørsen), med 90 siste innlegg fra forumet og 10 siste fra OT helt nederst.

Dette kan skreddersys nærmere når vi lar brukerne teste det ut. Det viktige er at det blir enkelte å bruke, og at siden blir mer oversiktlig.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Fosse skrev:
Synes også at moderatorene er litt vel ivrige til å flytte av og til.
Det er vel som vanlig med modsen, "de går av seg det værste" etter hvert.

Synes vel vi skal gi dette en sjanse. Logisg er det ihvertfall.

G

Gjestemedlem

Gjest
Den beste måten å få "alle" fornøyd på må vel være å ha større muligheter for å skreddersy mer hvordan siden skal se ut. Hvilke grupper man får opp de siste overskriftene fra, hva som dukker opp i "innlegg siden sist", muligheter til å gjemme enkelttråder som en ikke gidder lese, og andre måter å utheve det innholdet en finner mest interessant.

En grei funksjon er jo forøvrig "mine favoritter" der en kan merke av tråder en har spesiell interesse av å følge med i.

Topp Bunn