Flytte esker

Mopar69

Medlem
Ble medlem
28.12.2014
Antall liker
1
Sted
Skollenborg
Hei. Skal flytte og lurer på om noen vet hvor man kan få kjøpt esker som passer til å pakke ned vinyl platene mine i??? Har noen 1000 så trenger endel esker :cool:

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.975
Små standard flytteesker er fine. Den store standardstørrelsen blir litt vel tunge. Jeg kjøpte på staples.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.475
Sted
Sølvbyen
Jeg har pakket en del vinyl i et par esker fra Claser'n. Husker ikke om det var de største eller minste (de har to størrelser), men det funker tilsynelatende greit.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.975
De to vanligste dimensjonene passer fint for vinyl. Men en stor kasse full av vinyl blir ganske tung, men fullt mulig å bære. Kassene holder vekten fint. Jeg har kjøpt kasser flere steder og dimensjonene er de samme.

Sjekk finn.no - mange selger brukte flyttekasser.

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.204
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Bor ikke så langt unna så jeg kan stikke oppom og avlaste deg med et par tusen, så du slipper å ødelegge ryggen på unødvendige tunge løft.
Tar ikke allverdens betalt for jobben heller.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
De fleste dagligvarebutikker kaster haugevis med "Banankasser" hver uke. Disse er de beste jeg vet om - og har prøvd til dette formålet.
Uansett - kjøp deg et par ruller billig Gaffatape. Surr rundt kassene i "to retninger". Jeg surrer helt rundt øverste del og nederste del, samt på tvers.
Jævl... irriterende når en kasse full av vinylplater, kollapser...

OskarIII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.12.2012
Antall liker
75
Sted
Nyköping
Biltema säljer flyttkartonger de är väl lite större än vad som behövs för LP-skivor men de säljs i 10 pack för 169NOK.
Man kan förstärka lådorna, genom att lägga extra pappskiva i botten.
2000020389.jpg

Flyttekartong - Biltema

Nackdelen, är att en Biltema flyttkartong fylld med skivor, blir fruktansvärt tung.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
465
Torget vurderinger
4
Hva med platesjappene. De får vel levert plater i esker. Hør med f.eks. Big Dipper om de har noen til overs.

Otern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Polet har esker i bøtter & spann de gir bort. Sikre de med gaffatape som nevnt ovenfor og de fungerer utmerket.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.975
Skal det flyttes mye er det sentralt at kasser har lik størrelse for stabling og stuing. Skaff flyttekasser for bøker, standard størrelse og solide. Mye bedre enn banankasser siden vinylen kan stå og stabled. Banankasser er dog gull for bøker.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Hvor langt skal du flytte?
Hvordan skal du flytte?
hvor lang tid har du på deg i prosessen?

har vært med å flyttet større platesamlinger tidligere, og nå i høst min egen.
Bæreposer til LPene var en brillefin løsning for min del, singlene er selvsagt lagret i bokser med lokk uansett.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Paller med karmer og lokk er også fint om du skal langt. Det går an å sette karmer over et lokk også, så flere etasjer er mulig. Lenge siden jeg flytta så langt... :)

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
Dag's Marked annonserer i dag flytteesker til kr. 15,- pr. stykk i uke 1.

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Antall liker
77
Torget vurderinger
7
Skaff deg en avtale med et par dagligvarebutikker om å få tomme banankasser. Bunnene er solide og tåler vekta. Håndtak som er fine til bæringa. Har flyttet tre ganger med slike. Går ca 130 skiver i hver kasse.

Z

Zomby_Woof

Gjest
I så fall gjentar jeg anbefalingen av Europall med karmer og lokk. Meget robust og stabil pakking, og det er en bra ting når man skal skumpe langs veiene nordover.

Topp Bunn