På tur og reise Flybillett og snart utgått pass.

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Ungenes pass går ut i mars. Skal seff fornye, men ikke lett å finne tid til det. Har imidlertid lyst å bestille flybilletter nå siden det kan bli dyrt å vente for lenge.
Hvordan er det, kan jeg bare bestille med dagens pass og det er greit å reise med de nye passene, eller må det være av samme pass? Skal bla til Vietnam, et litt "hårete" der myndighetene ikke er veldig forståelsesfulle akkurat:p
 
C

cruiser

Gjest
Ungenes pass går ut i mars. Skal seff fornye, men ikke lett å finne tid til det. Har imidlertid lyst å bestille flybilletter nå siden det kan bli dyrt å vente for lenge.
Hvordan er det, kan jeg bare bestille med dagens pass og det er greit å reise med de nye passene, eller må det være av samme pass? Skal bla til Vietnam, et litt "hårete" der myndighetene ikke er veldig forståelsesfulle akkurat:p
Går fint å bestille nå, bare vær nøye med at navn mellomnavn etc blir korrekt i forhold til de nye passene.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.141
Antall liker
9.469
Følger passnummer person, eller er det unikt for hver enkelt pass? Hvis det siste kan det være problematisk å komme med et annet pass enn det som står på biletten
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.325
Antall liker
13.409
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Det står da aldrig passnummer på en biljett? Noga att namn är identiskt på biljett som i pass, men det räknar jag med det är gunner?
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.285
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Ungenes pass går ut i mars. Skal seff fornye, men ikke lett å finne tid til det. Har imidlertid lyst å bestille flybilletter nå siden det kan bli dyrt å vente for lenge.
Hvordan er det, kan jeg bare bestille med dagens pass og det er greit å reise med de nye passene, eller må det være av samme pass? Skal bla til Vietnam, et litt "hårete" der myndighetene ikke er veldig forståelsesfulle akkurat:p
Har opplevd at jeg måtte oppgi passnummer ved bestilling av flybilletter, men det er en stund siden. Vi bestilte billetter til Bangkok i forrige uke via Finn, deretter Ticket , selvfølgelig med Thai, (5990,- pr. pers tur/retur avreise 14. Juni) direkte er deilig og da måtte vi bare oppgi navn på de reisende. Dermed går det greit å bestille nå og få nytt pass i februar. God tur :)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Det er vanlig å måtte sende kopi av pass til reiseselskapet når de skal ordne med visum og slikt. Jeg ville absolutt skaffet nye pass så raskt som mulig og brukt de. Vietnam er strenge på papirarbeid. Kanskje det strengeste landet jeg har vært borti.

Herlig land så gled deg mye, men ta deg bryet med ha papirene i orden.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.285
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Det er vanlig å måtte sende kopi av pass til reiseselskapet når de skal ordne med visum og slikt. Jeg ville absolutt skaffet nye pass så raskt som mulig og brukt de. Vietnam er strenge på papirarbeid. Kanskje det strengeste landet jeg har vært borti.

Herlig land så gled deg mye, men ta deg bryet med ha papirene i orden.
Med norsk pass er det svært vanlig å slippe å søke visum på forhånd. Unntak finnes selvfølgelig, men noen eksempler;
Vietnam; 15 dagers visum on arrival., gunner er jo lokalkjent i Vietnam og kjenner sikkert til dette, skal oppholdet vare lengre må visum ordnes på forhånd ifølge div. nettsider.
Thailand er litt snillere, de gir 30 dagers visum on arrival og Japan gir hele 90 dagers visum on arrival for norske statsborgere, (med thailandsk pass ga Japansk immigrasjonsmyndighet kun 15 dager når vi landet på Narita, Tokyo) Beklager avsporingen, men jeg blir lett revet med:rolleyes:
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Takker, folkenz!

Urk, da ser det ut til at jeg må ta meg fri fra jobben og dra ungene ut for nytt pass. I KULDA! :eek:
 
Topp Bunn