Fluefiskerens Jern og Metall med nogo attåt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja det er kjedelig når ting "klabber" seg, men det blir som regel fort glemt når alt har ordnet seg :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Ja det er kjedelig når ting "klabber" seg, men det blir som regel fort glemt når alt har ordnet seg :)
    Jada, det er jeg helt enig i. Litt ekstra gretten her også siden de hadde påvist smitte på klassetrinnet til jentungen i går, og alle havna i karantene...
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Ghost fikk den tvilsomme æren av å være første plate ut, på kalde høyttalere...🤘 Men dynamikken er allerede slående. Skal få mange timer på seg ila helga, så faller nok lydbildet ytterligere på plass utover i neste uke.
    20210409_205059.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det blir spennende å høre hva du synes etterhvert. Jeg hadde likt å testet CW her hjemme :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Det blir spennende å høre hva du synes etterhvert. Jeg hadde likt å testet CW her hjemme :)
    Foreløpig er jeg "blown away" av en type lydbilde som jeg aldri har opplevd i stua før. Vegg av lyd, med fantastisk tekstur i både slagverk og elgitarer, blant annet. Når smittereglene tillater det igjen, så må du bare komme og få en lytt på de!
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Gratulerer! Ser heftig ut!
    Takk! Heftig er en dekkende beskrivelse! Var rimelig heftig å få de opp trappa (smal, med en 90 graders sving...) til andre etasje også... Heldigvis har jeg en sønn som er helt på grensa til å være sterkere enn meg selv nå, så vi fiksa den biffen. :)

    Hørte gjennom Thorns og Tiamat(Wildhoney) på cd, i formiddag, og ingen tvil om at Cornwall er fin-fine instrumenter for avspilling av hard musikk!
    MEN nå må jeg foreløpig bruke DAC'en i Yamaha-receiveren sammen med Audiolab-drivverket når jeg skal spille CD, siden jeg tidligere brukte intern DAC i Hegel H590, og Yamaha-dac'en er ikke en løsning jeg kan leve med, (flat, utydelig og rotete lyd), så jeg har nå bestilt en Topping D70S for å ta seg av "analogiseringsjobben". Det blir nok kanon!
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Foreløpig er jeg "blown away" av en type lydbilde som jeg aldri har opplevd i stua før. Vegg av lyd, med fantastisk tekstur i både slagverk og elgitarer, blant annet. Når smittereglene tillater det igjen, så må du bare komme og få en lytt på de!
    Ja det kan godt hende jeg gjør. Med unntak av Chorus II som jeg hadde en stund i stua oppe og Khorna i kjelleren, så har jeg aldri hørt noe annet fra Heritage serien. Kjøpte du dem helt nye?
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Ja det kan godt hende jeg gjør. Med unntak av Chorus II som jeg hadde en stund i stua oppe og Khorna i kjelleren, så har jeg aldri hørt noe annet fra Heritage serien. Kjøpte du dem helt nye?
    Jepp. Må jo påregne en del timers innspilling, men merker allerede at de forrige høyttalerne (Dynaudio Evoke 50) gikk betydelig dypere i bassen, så må nok vurdere innkjøp av subwoofer igjen også nå... (gjelder helst filmtitting og spilling).
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Bassen på Khorna mine er helt elendig, men jeg regner med at de passer dårlig til rommet.
     

    The.Doctor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.07.2017
    Innlegg
    198
    Antall liker
    208
    Sted
    Kristiansand
    Kult at du er fornøyd så langt!

    Må komme opp når du er ute av karantenen.

    Kult at du skal til men noe subber!!!!
    Jeg er gjerne med på den reisen som aktiv påtrykker slik at du får nok :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Kult at du er fornøyd så langt!

    Må komme opp når du er ute av karantenen.

    Kult at du skal til men noe subber!!!!
    Jeg er gjerne med på den reisen som aktiv påtrykker slik at du får nok :)
    Evokene hadde vel ok respons helt ned mot 25 hz i følge målingene dine, men Cornwall ruller ganske tydelig av på rundt 35 hz, så må ha inn en sub, ja. Holder lenge med en! 😆
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Det blir lange kvelder foran "alteret" etter at CW kom i hus! Hører og leser meg gjennom DMDS-boksen til Mayhem, og mimrer om det magiske 90-tallet, da mye unik og tidløs svartmetallkunst ble komponert rundt om i det ganske land.
    20210411_230920.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hmmm...trodde K-Horn skulle ha bra ytelse også et godt stykke ned i frekvens? Har du foretatt målinger i det rommet?
    Ja ifølge omtaler og spec så skal de ha ganske bra med bass. To hornladede 15" elementer burde lage litt leven, men hos meg gjør de ikke det. De står ikke i hjørnene og så tror jeg at jeg sitter alt for nærme. Derfor tror jeg at de passer dårlig til rommet. Det var meningen å komme i gang med målinger i påsken, men av forskjellige grunner ble det utsatt.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Ja ifølge omtaler og spec så skal de ha ganske bra med bass. To hornladede 15" elementer burde lage litt leven, men hos meg gjør de ikke det. De står ikke i hjørnene og så tror jeg at jeg sitter alt for nærme. Derfor tror jeg at de passer dårlig til rommet. Det var meningen å komme i gang med målinger i påsken, men av forskjellige grunner ble det utsatt.
    Hjørneplassering er vel første bud, ja. Mulig prøve annen forsterker på bassene også?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hjørneplassering er vel første bud, ja. Mulig prøve annen forsterker på bassene også?
    Jeg har prøvd med annen forsterker og det ble ikke bedre. Jeg fikk også tips fra en som hadde hatt samme høyttalerne der det ene basselementet var feilkoblet fra fabrikk, så jeg åpnet dem opp for en stund siden og alt så ut til å være i orden.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Grattis med ny dac.. Bruker du Spotify? Jeg er medlem av noen svenske FB sider, og der strømmer de nå Spotify i redbook format. Kunne du sjekket bitrate om du har Spotify Premium abb? Jeg har desverre ikke display på noen av dacene mine. Er også rapportert om at det fungerer i UK med redbook kvalitet.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Grattis med ny dac.. Bruker du Spotify? Jeg er medlem av noen svenske FB sider, og der strømmer de nå Spotify i redbook format. Kunne du sjekket bitrate om du har Spotify Premium abb? Jeg har desverre ikke display på noen av dacene mine. Er også rapportert om at det fungerer i UK med redbook kvalitet.
    Interessant! Har Spotify Premium, ja. Har jo ventet på 16/44 derfra i lang tid nå. Skal jammen sjekke det! Ellers blir det Qobuz også på meg nå.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Grattis med ny dac.. Bruker du Spotify? Jeg er medlem av noen svenske FB sider, og der strømmer de nå Spotify i redbook format. Kunne du sjekket bitrate om du har Spotify Premium abb? Jeg har desverre ikke display på noen av dacene mine. Er også rapportert om at det fungerer i UK med redbook kvalitet.
    Spiller fra Spotify nå. Bitrate kommer ikke opp på displayet, men lydmessig høres det ikke ut som det har skjedd noe her ennå. Det er nok fortsatt enn så lenge kun 320kbps man får ut av Spotify.

    20210414_234354.jpg
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Ja ifølge omtaler og spec så skal de ha ganske bra med bass. To hornladede 15" elementer burde lage litt leven, men hos meg gjør de ikke det. De står ikke i hjørnene og så tror jeg at jeg sitter alt for nærme. Derfor tror jeg at de passer dårlig til rommet. Det var meningen å komme i gang med målinger i påsken, men av forskjellige grunner ble det utsatt.
    KHorn er designet for å plasseres i hjørnene. Hjørneplasseringen bidrar til å øke hornstørrelsen. De går ikke spesielt dypt i forhold til størrelsen uansett, men et stykke ned på 30-tallet kan du klare å få til.

    Johan-Kr
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    KHorn er designet for å plasseres i hjørnene. Hjørneplasseringen bidrar til å øke hornstørrelsen. De går ikke spesielt dypt i forhold til størrelsen uansett, men et stykke ned på 30-tallet kan du klare å få til.

    Johan-Kr
    Er vel en fordel å hukke på noen suber for å ta seg av bunnoktavene, ja. Tenker jeg skal gjøre det med Cornwall også. Men det må være kjappe og dynamiske suber for å holde følge med femtentommeren til Klipsch!
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Ja ifølge omtaler og spec så skal de ha ganske bra med bass. To hornladede 15" elementer burde lage litt leven, men hos meg gjør de ikke det. De står ikke i hjørnene og så tror jeg at jeg sitter alt for nærme. Derfor tror jeg at de passer dårlig til rommet. Det var meningen å komme i gang med målinger i påsken, men av forskjellige grunner ble det utsatt.
    K-Horn må ha hjørner!! Og nærfelt er nullproblem i mine ører.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Med Cornwall IV i hus, er det morsommere enn på lenge å gå på oppdagelsesferd i egen platesamling og høre på ting som ikke er spilt på en stund. Denne var moro å høre igjen!
    20210416_001531.jpg

    20210416_002621.jpg
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Til Fenalaar og 2xJ: Jeg har prøvd dem i hjørnene og får ikke noe mer bass da (tenker mest på mid-bass). Når de står i hjørnene så kommer de uansett for langt ifra hverandre med tanke på stereoperspektiv. På meg så virker det som at lyden må krysse et stykke foran lytteposisjon og det får jeg ikke til med med hjørneplassering i dette rommet. Nå får vi kanskje komme oss tilbake til Fluefiskerens anlegg :giggle:
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Da er Tidal sagt opp, og Qobuz er oppe og går her. Foreløpig mektig fornøyd med både brukergrensesnitt og lyd! Kanskje bare innbilning, men virker mer "organisk" på et vis?
    Oppstart av Qobuz her var ellers godt timet med utgivelsen av nye plata til Cannibal Corpse, som kom i dag. Med legenden Erik Rutan med på laget fra og med denne plata, er gitarlyden feitere enn på lenge fra de kannibalske likene!

    Violence Unimagined
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn