Fluefiskere på forumet?

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Jeg er i såfall 1 :)

Fra 1-hånds Klasse 0# til 2-hånds 10#

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
387
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Har en Fenwick som ikke er blitt blitt brukt i år, men jeg er tilhenger ja.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.299
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har da luftet 2 stk Sage SLT, en i #5, en i #7 hittil; dog uten det store resultatet.

Bernt K

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
387
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Ok, men jeg sliter med et snøre som ikke vil legge seg riktig ut. tror jeg har gjort noe galt? Ok 3 år siden sist, men bevegelsen burde nå sitte da?

berxter
janb

mvh
ørret på vidvanke.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Kjøpte utstyr ifm. et salg for noen år siden. Har prøvd den noen ganger i Pasvik, men ferskvannsfiske og meg går dårlig i hop. Fisk får jeg bare ikke! Har fisket i Gaula, Orkla, Nidelva, Namsen, Målselva, Pasvik og Grense Jakobselv, men fisk har det aldri blitt. I sjøen derimot.... ;)

9fot Travelpool12

ComPO69

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg har også fluefisket litt. Begynner å bli en stund siden nå riktignok. Har bare no rimelig utstyr, men jeg har fått napp de stedene jeg har fiska. Hovedsakelig sjøen, men noe innlands. :)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
room skrev:
Ok, men jeg sliter med et snøre som ikke vil legge seg riktig ut. tror jeg har gjort noe galt?
Syntes det egentlig var litt vanskelig når jeg drev med det litt aktiv en sommer også jeg. ::)
Men da har jeg en fin bok her som heter Loopology (forfatteren kommer fra Lillestrøm-området, og holder fluefiskekurs ved vannet der om sommeren), den kan jeg trygt anbefale. Der er det gode beskrivelser av kast, som er enkelt og greit å slå opp i.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Til sjøfiske bruker jeg min gode gamle ABU Ultramag XLIII

og en ABU Series 400 AGS76-2M 7,6 fot karbonstang.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Er det noen av dere som har noe slikt ?

Den gikk på auksjon for en tid siden. Gadd ikke spørre om forventet pris engang, vet at jeg uansett ville ha manglet et par millioner. :p

Edit: Hvorfor millioner?

Vel, derfor:

What makes this collection truly unique is two-fold: First, the condition of the flies. Due to deliberate care or simple blind luck, these salmon flies were stored in a case and never exposed to direct sunlight. No insects were ever able to invade the case. As a result, the materials in the flies contained in this collection are as bright and as perfect as the day they were tied. Second (and this is speculation), the majority were probably purchased as reference materials from their creators. The reason for this can be answered with a rhetorical question: Since when does a fisherman buy only one fly if he intends to use it? The majority of the flies housed in this collection are unfished, one-of-a-kind. Many of the flies are so unique that only their names or only their dressings could be located in 19th century books. This is the first time that many of these flies have been seen in UNFISHED condition. They answer questions about colors and materials that tiers have only speculated about over the past 100 years. Other flies are still unidentified and may be variations.

T

Tølper

Gjest
Spiralis skrev:
Til sjøfiske bruker jeg min gode gamle ABU Ultramag XLIII

og en ABU Series 400 AGS76-2M 7,6 fot karbonstang.
Til sjøfiske må en selvfølgelig, som jeg ser du har forstått, bruke multiplikator.

Fluefiske har jeg aldri lært meg da jeg har andre hobbyer jeg kobler av gjennom, og en har jo ikke uendelig med resurser. Men det virker idyllisk, kanskje siden. Eller heller forhåpentligvis siden ;).

Mvh

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Her er noe av mitt utstyr for fluefiske.
Fluestang:Hardy´s Richard Walker Farnborough #7/8. 11fot.
Fluesnelle nr1 Hardy The Perfect 3 5/8´´.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Melder meg på som fluefisker.

Har en 15" Hardy laksestang med ditto snelle, en 10" Hardy ørretstang med ditto snelle, og en Sølvkroken Telemark mellomstørrelse (smålaks etc).. koser meg med de innimellom. Er litt ekstra begeistret for Hardy-utstyr. Ingen bombe :)

Mvh Vidar P

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Jeg er ivrig fluefisker. Har vært 4-5 uker i Finnmark, hver sommer, de siste 17 åra. Driver med tørrfluefiske etter laks, og det er HELT rått. Fisker selvfølgelig ørret i elvene her i sørnorge også.

Mvh Roger

Topp Bunn