Flott omtale av Nottingham Analogue Hyperspace.

Trond Torgnesskar i Audiofidelity har testet Hyperspace og har lagt ut artikkelen på Audiofidelity.
"En urokkelig ro og et trøkk og et dreiemoment av en annen verden driver musikken framover, og understreker både rytme og livefølelse uten et øyeblikks overfokusering."

Les testen her:
Nottingham Analogue platespiller: UROKKELIG KLASSIKER - Audio Fidelity

image.jpg
 

Kommentarer

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.893
Antall liker
26.729
Sted
Oslo/Grebbestad
Morro lesing Trond:) Og det du skriver overstemmer godt med mine erfaringer også! Har siden den var i org skikk oppgradert med PSU og en annen arm.

mvh
Roger
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.999
Takk Trond ;) Jeg fikk ikke noe mindre lyst på NA Hyperspace etter denne anmeldelsen :cool:
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.378
Antall liker
63.389
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Jeg får lyst på platespiller av å lese dette!!! men strengt tatt er vel det en sånn greie gamlinger bruker :cool:
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.378
Antall liker
63.389
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Jeg får lyst på platespiller av å lese dette!!! men strengt tatt er vel det en sånn greie gamlinger bruker :cool:
Tull prat! Har brukt slikt utstyr sen jeg var 7år:)
Hehe ;) Hadde det ikke vært for et, i etterpåklokskapens klare lys, salg av platesamlingen på slutten av 80-tallet, og nå harddiskavspilling hadde jeg helt sikkert vært klar for en Nottingham. Visuelt sett er jeg ikke så begeistret for dem som ser ut som de ble designet på 70-tallet eller de som ser ut som miniatyrutgaver av boreplattformer. Nottingham ser derimot ut som en million, og etter hva Trond og Lagga skriver lyder de vel slik også :) Kanskje jeg plutselig ender opp med en ekstra hylle i racket....
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Ja, denne er virkelig en lekker spiller og et fremtidig mål for meg tror jeg. Noen skriver at armene ikke er så bra, men hva som menes med det vet jeg ikke. Lekkert design er det og et design i alle fall jeg ikke ville gått lei.

Flott omtale og!
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Fin test. Eg kjenner spesielt godt att dette med kor stille spelaren er, som dei andre Nottinghammane er så gode på. Tykkjer trioen Nottingham-Clearaudio-VPI er svinegode alle saman, men på kvar sin måte.
Likte du armen? Eg prøvde Spacedeck, som eg var strålande fornøgd med, bortsett frå armen, som eg ikkje var heilt fornøgd med (men så er eg litt vanskeleg med slikt): Nottingham Spacedeck
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.999
Gamlinger TOMZ? Du som gikk bort og solgte platesamlinga de :rolleyes:
Selv begynner jeg endelig å få "farlige" tanker om at det er på høy tid å få seg en ny platespiller.
Vinylen lot jeg meg heldigvis aldri friste til å selge :cool:
Men dette med NAs sin egen arm virker ikke helt tillittsvekkende.
Lagga hygger seg med forskjellige andre armer ser jeg, der i blandt en Jelco.
Selv har jeg avart av Jelco, Sumiko MMT som kanskje kan være egnet sånn til å begynne med.
Hva med SME V eller Dynavector Dv-506 mk.III?
Er det noen som har erfaring med disse armene på NAs drev?
 

Endpoint Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
21.04.2013
Innlegg
865
Antall liker
1.315
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
37
Jeg syns personlig at armene til Nottingham er gode til prisen så dette er ikke noe problem mener jeg med flere. Byggekvaliteten er bra og de fungerer som de skal.
På en annen side er Nottingham veldig enkle nå det gjelder tilpassing av armer, og vi har hatt mange kunder med en mengde forskjellige armer.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.893
Antall liker
26.729
Sted
Oslo/Grebbestad
Blev fortalt fra UK-selger av NAS (Walrus hifi) att Graham Phantom var "hans mening" om vad som var best valg av arm til NAS.
En godt valg syns jeg:)

 

Endpoint Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
21.04.2013
Innlegg
865
Antall liker
1.315
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
37
Er jo ikke feil det - har en kunde som kjøpte Anna Log og har denne armen. Ser absolutt helt riktig ut. Bruker selv en Reed 3P som spiller fantastisk på min Anna.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Hyggelig at dere likte det dere leste. Hyperspace var et inspirerende bekjentskap som gjorde meg veldig nysgjerrig på hva Nottingham leverer enda et stykke opp i hierarkiet. Hyperspace er jo der morroa virkelig begynner, for å sitere Fletcher sjøl.
Hva armen angår har jeg ingen grunn til å tvile på dens kvaliteter, men når det er sagt er nok selve verket i stand til å rettferdiggjøre enda bedre saker. Jeg opplevde ikke begrenset sporingsevne som du er inne på, Arve. Personlig skulle jeg likt å prøve et NA-verk med en WB Nanotube,det er virkelig en kombinasjon jeg har tro på. Men det får bli en annen gang.
 
Sist redigert:

Informasjon om bruker

Endpoint Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.315
Link til alle artikler
251
Endpoint Audio sine annonser
Bransjenyheter
Canor Audio hos Endpoint Audio

Canor Audio hos Endpoint Audio

  • 1
Jeg er veldig fornøyd med å kunne re-introdusere Canor for det norske markedet, og gir i den forbindelse 15% avslag på alle produktene en kort periode nå i begynnelsen av april. Canor Audio har...
Fortsett
Bransjenyheter
Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

  • 3
Jeg er meget fornøyd med å introdusere Lockwood for det norske markedet. Etablert i 1930, Lockwood har vært en av de mest foretrukne monitorer med over 1200 plateinnspillinger på ryggen. Så...
Fortsett
Bransjenyheter
Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

  • 0
Ønsker du å oppgradere til en av markedets beste streamere? Lumin U2 har oppgradert prosessor, dedikert Low Noise USB til DAC utgang, all-in-one chassis, fiber nettverk, OG lineær...
Fortsett
Bransjenyheter
God Jul til alle!

God Jul til alle!

  • 9
Jeg ønsker alle en riktig God Jul, hvor kanskje både harde og myke pakker er det minst viktige. Det skjer såpass mye galskap i verden i dag, at den beste gaven vi kan gi er medmennesklighet...
Fortsett
Bransjenyheter
EMT 912HI - Test.

EMT 912HI - Test.

  • 0
EMT lanserte i 2022 nye utgaver av de legendariske tonearmene EMT 929 & 997. Disse er vesentlig oppgradert i forhold til forgjengerene og det legger man merke til med en gang man tar de ut av...
Fortsett
Bransjenyheter
10/10 For Lumin T3

10/10 For Lumin T3

  • 1
High End streaming blir stadig bedre, og Lumin leder an med superb lydkvalitet og brukervennlighet. Alltid blant de første til å implementere nyheter - og de første som fikk på plass Tidal MAX...
Fortsett
Topp Bunn